پیام تندرستی > مرکز ترک دارو اعصاب

مرکز ترک دارو اعصاب

ترک دارو اعصاب و روان

وابستگی به دارو اعصاب یکی از مشکلات رایج بین افرادی است که به مدت بیش از شش ماه تا یکسال آن را مصرف کرده اند. عوارض دارو اعصاب در طولانی مدت به صورتی است که ترک دارو اعصاب باید در اسرع وقت انجام شود.

آیا داروهای اعصاب و روان اعتیاد آور هستند؟

دارو‌های اعصاب و روان در کل ویژگی‌ها و خواص ویژه ای دارند که برای درمان فرد به کار گرفته می‌شود و در صورتی که طبق تجویز پزشک مصرف شود وضعیت اعتیاد در شخص به وجود نمی آورد. اعتیاد به وضعیتی گفته می‌شود که فرد با افزایش مصرف دچار مقاومت در برابر اثرات قرص اعصاب می‌شوند.  در این وضعیت برای داشتن تجربه قبلی دوز مصرف را افزایش دهد.

برخی دارو‌های روانپزشکی مانند:کلونازپام،آلپرازولام،دیازپام،لورازپام و …

در صورت مصرف بدون تجویز دکتر مواد اعتیاد آوری به شمار می‌آیند و فرد به تدریج برای داشتن اثرات قبلی این دارو‌ها و سرخوشی و خواب سنگین و راحت باید میزان مصرف را افزایش دهد. همین مسئله به تدریج باعث اعتیاد جسمی و روحی فرد به داروهای اعصاب می‌شود.

فرد معتاد در صورت کنار گذاشتن مصرف این دارو‌ها دچار عوارض ناخوشایند ترک می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا فرد مجدداً برای مصرف اقدام کند. از طرف دیگر، فرد معتاد در صورت کنار گذاشتن مواد مورد مصرف خود، دچار علائم آزار دهنده ی ترک می‌شود که باعث می‌شود به دنبال مصرف دوباره باشد.

بستری
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

علائم وابستگی به قرص اعصاب و روان چیست؟

وابستگی به قرص اعصاب در صورتی ایجاد می‌شود که فرد دارو را طبق تجویز دکتر مصرف نکرده و خودسرانه به تدریج میزان آن را افزایش دهد. در این شرایط فرد در صورت قطع مصرف دارویی که به آن عادت کرده است دچار عوارض شدیدی می‌شود.

عوارض داروهای اعصاب و روان

به طور طبیعی دارو‌های شیمیایی که برای درمان استفاده می‌شوند تا حدی عوارض جانبی دارند که البته در مقایسه با عوارض خود بیماری بسیار اندک است. زمانی که یک متخصص دارویی را برای شما تجویز می‌کند طبیعتا اثرات مثبت آن دارو بیشتر از عوارض منفی آن است. البته در صورت مصرف بی رویه فرد به دارو اعتیاد جسمی و ذهنی پیدا کرده و ترک آن برای وی سخت خواهد بود. فرد معتاد به دارو‌های اعصاب و روان که در بالا ذکر شد احتمالا دچار عوارض زیر می‌شوند.

• حالت تهوع و استفراغ
  • گیجی و خواب آلودگی
  • تحریک پذیری عصبی
  • تپش و افزایش ضربان قلب
  • احساس خستگی و نیاز مداوم به خوابیدن
  • کمبود انرژی و بی حالی و ضعف
  • بی خیالی و بی اهمیت شدن نسبت به مسائل زندگی
  • وابستگی روانی به دارو
  • پرخوری و افزایش اشتها

علائم ترک دارو اعصاب و روان

نشانه‌های وابستگی به قرص اعصاب در واقع همان علائم خماری است. فردی که که به دارو اعصاب وابستگی پیدا کرده است در واقع با نرسیدن به موقع دارو دچار علائم ترک می‌شود. ترک کردن دارو اعصاب ممکن است علائمی شدید ایجاد کند با این حال، ترک داروهای اعصاب و روان معمولاً شدت کمتری دارد. هر چه فردی بیشتر از داروهای اعصاب استفاده کند، علائم او شدیدتر خواهد بود. برخی از نشانه‌های ترک دارو اعصاب که توسط افرادی که دوره ترک را گذرانده اند گزارش شده شامل موارد زیر است:

تب، گیجی، تعریق، لرزش، اضطراب، کمبود انرژی، سبکی سر، گرفتگی شکم، اسپاسم عضلانی، مشکل در ادرار کردن، تاکی کاردی یا افزایش ضربان قلب، پارستزی یا احساس سوزن سوزن شدن یا مور مور شدن، فشار خون بالا یا افزایش فشار خون، آشفتگی و بی قراری، مشکل در خوابیدن، رویاهای واضح، حملات پانیک، حالت تهوع، آتاکسی، توهمات، اسهال، ضعف

علائم ترک داروهای اعصاب بین یک تا سه رو اول خفیف بوده و قبل از فروکش کردن در روزهای چهارم و پنجم کمی تشدید شود. علائم ترک داروهای اعصاب ممکن است تا سه هفته نیز طول بکشد.

نرک دارو اعصاب و روان

در بیشتر موارد، علائم ترک در یک تا سه روز اول نسبتاً خفیف است و ممکن است در روز چهارم یا پنجم قبل از فروکش کردن آنها تشدید شود و ممکن است به مدت سه هفته ادامه داشته باشد. با این حال، اگر در حال عود افسردگی خود هستید، علائم ممکن است بدتر شوند.

علائم ترک در افراد مختلف با توجه به دوز مصرفی، نوع دارو و سن و جنسیت بسیار متفاوت است. بسته به میزان اعتیادی که فرد به داروی اعصاب خاصی دارد به همان نسبت شدت علایم ترک در وی به صورت پایدارتر و شدید تری بروز می‌کند.

ترک وابستگی به دارو اعصاب سختی و ویژگی‌های خود را داشته و بهترین گزینه برای درمان مصرف دارو اعصاب مراجعه به کلینیک‌های درمان اعتیاد است.

ترک داروهای اعصاب و روان در منزل

درمان وابستگی به دارو اعصاب در خانه کار آسان و بی خطری نیست.افراد زیادی فکر می‌کنند که ترک داروهای اعصاب در خانه کار راحتی است و به سختی مواد مخدری همچون شیره و هروئین نخواهد بود. بسته به روز و شدت اعتیاد فرد ترک دارو‌های اعتصاب می‌تواند عوارض بسیار شدیدی در فرد ایجاد کرده و سلامتی حتی جان وی را به خطر می‌اندازد و ممکن است عوارض جبران ناپذیری در فرد ایجاد کند.

هیچ جایگزینی برای ترک دارو‌های اعصاب وجود ندارد و در واقع جایگزین‌هایی که مانع از ایجاد عوارض خماری می‌شوند در واقع خود به نوعی شبیه به دارو‌های اعصاب و سایر مواد مخدر عمل می‌کنند.

چگونه وابستگی به قرص اعصاب را از بین ببریم؟

ترک قرص اعصاب و عوارض ناشی از آن مانند شروع و پایان، شدت و ضعف متفاوتی دارد. در برخی افراد علائم ترک ممکن است بعد از چند هفته در فرد بروز کند. در برخی افراد نیز تنها چند ساعت بعد از آخرین مصرف علائم ترک ظاهر می‌شوند. برای درمان عوارض دارو اعصاب باید ابتدا با یک متخصص ترک اعتیاد صحبت کنید.

ترک قرص اعصاب چه قدر طول می‌کشد؟

مدت زمان ترک وابستگی دارو اعصاب بستگی زیادی به مدت زمان مصرف دوز مصرف و شدت اعتیاد شخص دارد. ارتباط زیادی با وضعیت و شرایط هر شخص دارد. این مسئله تنها پس از انجام معاینه‌های پزشکی دقیق توسط متخصص مشخص می‌شود. افرادی که به مدت شش ماه یک داروی اعصاب و روان را مصرف کرده اند، معمولاً نسبت به افرادی که به مدت دو سال دارو مصرف کرده اند، علائم کمتری را تجربه خواهند کرد. برخی از داروهای اعصاب و روان احتمال بیشتری برای ایجاد علائم منفی دارند کنند. داروهایی که نیمه عمر کوتاهی دارند سریعتر از داروهای با نیمه عمر طولانی از بدن خارج می‌شوند. هر چه یک دارویاعصاب سریعتر از بدن خارج شود، علائم ترک تشدید می‌یابد. این امر به دلیل ایجاد عدم تعادل ناگهانی مواد شیمیایی در مغز روی می‌دهد.

برای ترک قرص اعصاب چه باید کرد؟

راه‌های ترک دارو اعصاب که در مراکز درمانی ارائه می‌شوند عموماً از روش‌های علمی استفاده کرده و از اصول پزشکی برای درمان قطعی افراد استفاده می‌کنند. در این مراکز درمانی روش ترک وابستگی به دارو اعصاب به صورت کاملا علمی و اصولی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

بهترین مرکز ترک دارو اعصاب در تهران مرکزی است که امکانات و تجهیزات و تخصص مناسب برای ترک اعتیاد را داشته باشد و از طرفی از سوی موسسات قانونی دارای اعتبار باشد. کلینیک ترک داروی اعصاب پیام درستی با ارائه امکانات هتلینگ مجزا و شخصی برای افراد ساکن در آن و امکانات رفاهی برای خانواده‌های افراد از این نظر بسیار توانسته اند مشکلات افراد معتاد به مواد مخدر را حل کنند.

مرکز ترک دارو اعصاب پیام تندرستی

مرکز ترک دارو اعصاب پیام تندرستی با وجود متخصص روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ترک اعتیاد بهترین امکانات را برای بیمار فراهم می کند. افراد در دوران سم زدایی و نقاهت پس از اعتیاد احتمالاً دچار ولع شدید و در مواقعی بازگشت به اعتیاد می‌شوند. حضور در مشاوره‌های شخصی و گروهی که در مرکز پیام تندرستی برای افراد ارائه می‌شود ابزار و متد‌های خوبی برای مواجهه با شرایط حساس که احتمال بازگشت بالایی در آن وجود دارد به فرد ارائه می‌شود. مشاوره خانواده فرد با روانشناس ترک اعتیاد و مشاوره‌های گروهی مثل گروه درمانی و موارد دیگر، روش‌های تأیید شده و بسیار مؤثری در درمان و رهایی قطعی فرد هستند.

سوالات متداول ترک داروی اعصاب پیام تندرستی

1.میزان هزینه ترک اصولی دارو اعصاب چقدر است؟

میزان هزینه ترک دارو اعصاب بستگی به شرایط بیمار دارد و مطابق با وضعیت بیمار و نوع درمانی که باید صورت گیرد روی میزان هزینه تاثیر گذار است. در کلینیک پیام تندرستی با روش های نوین به درمان قطعی ترک دارو اعصاب و روان می پردازد.

2. ترک دارو اعصاب و روان چه مدت طول می کشد؟

مدت زمان ترک دارو اعصاب بستگی زیادی به مدت زمان مصرف دوز مصرف و شدت اعتیاد شخص دارد همچنین نوع دارو اعصاب و روان هم بر مدت زمان ترک تاثیر گذار است.

3. چگونه به صورت قطعی  دارو اعصاب و روان را ترک کنیم؟

اولین قدم برای ترک اصولی دارو اعصاب روان مراجعه به یک کلینیک متخصص در این زمینه است که کلینیک پیام تندرستی با روش های نوین همراه با روان درمانی و گروه درمانی بهترین مرکز ترک دارو اعصاب و روان در این زمینه است .