پیام تندرستی > ترک اعتیاد ال اس دی (LSD)

ترک اعتیاد ال اس دی (LSD)

ترک اعتیاد ال اس دی

ال اس دی (LSD) یک ماده روانگردان صنعتی است که مجموعه‌ای از عوارض روانی مختلف را در مصرف کنندگان به وجود می‌آورد. ال اس دی یا اسید یکی از پرمصرف‌ترین مواد مخدر روانگردان در سراسر جهان است. در این مقاله با LSD و روش های ترک اعتیاد به ال اس دی بیشتر آشنا می‌شوید. ال اس دی ماده مخدر روانگردانی است که طی فرآیندهایی شیمیایی تهیه می‌شود و به گونه‌های مختلف عرضه می‌گردد. متداول‌ترین گونه LSD تحت عنوان قرص اسید فروخته می‌شود. LSD علاوه بر قرص به صورت کپسول و گاهی مایع نیز مصرف می‌شود و درمان باید حتما زیر نظر روانشناس ترک اعتیاد انجام شود.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

LSD برخلاف قرص‌های مخدر دیگری مانند مسکن‌های تجویزی غالباً در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود و عکس‌ های کارتونی گوناگون روی آن به چشم می‌خورد؛ البته قرص LSD گاهی سفید و بدون تصویر است. LSD ماده بسیار خطرناکی است، چرا که تصاویر نقش بسته روی قرص یا کاغذ LSD برای کودکان جذاب است. همانطور که گفته شد، LSD به صورت کاغذهایی با خاصیت جذب نیز فروخته می‌شود. این کاغذ به مربع‌های کوچکی تقسیم‌بندی می‌شود که به آنها نیز قرص میگویند و هر مربع حاوی دوز معینی از اسید است. این مربع‌ها گاهی رنگی هستند یا تصاویری بر روی آنها کشیده شده است. چون این نوع ال اس دی از کاغذ جاذب تهیه می‌شود، ال اس دی مایع از طریق فرآیند جذب یا آغشته سازی به کاغذ اضافه می‌شود. هر ضلع این مربع‌ها معمولاً ۶ میلی متر است.

مدت زمان باقی ماندن ال اس دی در بدن

عوارض و اثر LSD در تمام مصرف کنندگان یکسان نیست. برای مثال برخی افراد حالتی مانند یک حس روحانی را پس از مصرف ال اس دی تجربه می‌کنند، حال آن که برخی دچار احساسات ناخوشایندی مانند ترس و وحشت یا فاجعه‌ای قریب‌الوقوع می‌شوند یا اصطلاحاً “سفر بدی” را تجربه می‌کنند.

یکسان نبودن اثر ال اس دی بر مصرف کنندگان در خصوص مدت زمان باقی ماندن ال اس دی در بدن افراد مختلف نیز صادق است. اثر یا اصطلاحاً سفر ال اس دی معمولاً ۶ تا ۱۲ ساعت طول می کشد، البته مدت زمان اثر ال اس دی به دوز مصرف شده و سن، وزن و تحمل عمومی مصرف کننده بستگی دارد.

نیمه عمر LSD از سه ساعت تا بیش از پنج ساعت تخمین زده می‌شود.

سم زدایی ال اس دی

آیا ال اس دی اعتیادآور است؟

LSD با اکثر مواد مخدر تفاوت دارد و پاسخ دادن به این سوال که آیا LSD به لحاظ جسمی یا روانی اعتیادآور است یا خیر، دشوار است. به طور کلی تصور نمی‌شود که LSD به لحاظ جسمی اعتیادآور باشد؛ این مخدر صنعتی ولع جسمی را که در اعتیاد به مواد مخدر دیگر شایع است، به وجود نمی‌آورد.

اعتیاد به LSD بیشتر از آن که با علائم جسمی همراه باشد، معمولاً به حس اعتیاد روانی دامن می‌زند. مصرف کنندگان به شدت تمایل دارند تا احساسات، هیجانات و تجاربی را که در سفرهای LSD احساس کرده‌اند، دوباره تجربه کنند و می‌خواهند که این تجربه‌ها را با استمرار در مصرف LSD بازسازی کنند.

تصور اشتباهی در میان عامه مردم وجود دارد که چون LSD در گروه مواد اعتیادآور قرار نمی گیرد، پس خطرناک یا مضر نیست. از بین بردن این تصور اشتباه برای پزشکان بسیار دشوار است.

درمان وابستگی به ال اس دی

درمان وابستگی به LSD با اکثر مواد مخدر دیگر تفاوت دارد. مصرف کننده LSD علائم و ولع جسمی را که معتادان به هروئین یا کوکائین تحمل می‌کنند، تجربه نمی‌کند، چرا که اسید لزوماً جایگزین مواد شیمیایی در مغز نمی‌شود و در نتیجه باعث ایجاد وابستگی یا اعتیاد جسمی نمی‌شود.

در نتیجه تجربیات مربوط به سم زدایی و ترک LSD با اکثر مواد مخدر دیگر تفاوت دارد. بخش اعظم تجربه سم زدایی و ترک اعتیاد به اسید و روانگردان‌های دیگر بیشتر جنبه روانی دارد. مصرف کنندگان در زمان سم زدایی اسید و روان گردان های دیگر با علائم ناخوشایندی روبه‌رو می‌شوند، اما این علائم بیشتر از آن که جسمی باشد، روانی و هیجانی است. با این توصیف درمان فرد دچار اختلال سوءمصرف LSD درمانی منحصر به فرد است.

سم زدایی ال اس دی

اغلب مصرف کنندگان LSD تحت تاثیر این ماده روانگردان احساس می‌کنند که از زندگی خود خسته و ناامید شده‌اند. آنان احساس می‌کنند که اکنون دیگر LSD بر زندگیشان حکمرانی می‌کند و LSD به کانون تمرکزشان در زندگی تبدیل می‌شود. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که بدون LSD نمی‌توانند عملکرد اجتماعی مطلوبی ارائه بدهند و همواره به شدت مشتاق دوباره احساس کردن تجارب ناشی از مصرف LSD هستند. همچنین مصرف کنندگان خود را غرق در احساس ناامیدی، اضطراب، افسردگی یا حتی بدبینی و پارانویا می‌یابند، این احساسات پیامد مصرف مکرر و طولانی مدت ال اس دی است. به همین دلیل است که بسیاری از مصرف کنندگان تصمیم می‌گیرند سم زدایی دارویی و درمان ترک اعتیاد را شروع کنند.

افرادی که احساس می‌کنند نمی‌توانند علائم سم‌زدایی LSD، به ویژه شدیدترین علائم روانی آن را به تنهایی تحمل کنند، می‌توانند سم‌زدایی دارویی را به عنوان بهترین روش سم‌زدایی LSD انتخاب کنند. گروهی از متخصصین مجرب در مراکز سم زدایی دارویی LSD به بیماران کمک می‌کنند که سم زدایی LSD را چطور به روشی ایمن پشت سر بگذارند.

پروتکل سم زدایی LSD باید با توجه به شرایط خاص هر بیمار تهیه شود، چرا که اثرات این ماده مخدر بر تمام مصرف کنندگان یکسان نیست.

مراکز سم زدایی باید در مقابله با علائم روانی و در صورت لزوم علائم جسمی ناشی از قطع مصرف LSD به بیماران کمک کنند. بسیاری از بیماران زمانی که هنوز تحت تاثیر ال اس دی قرار دارند، به مرکز سم زدایی مراجعه می‌کنند، در این شرایط تیم درمان سعی می‌کنند ابتدا شرایط جسمی و روانی بیمار را پایدار کنند.

بهترین راه درمان وابستگی به ال اس دی

اگر LSD مصرف می‌کنید و متوجه عوارض ناخوشایند آن بر روی زندگی‌تان شده‌اید یا اگر یکی از عزیزانتان این مخدر روانگردان را مصرف می‌کند، احتمالاً از خودتان می‌پرسید که آیا انجام درمان ترک اعتیاد و بازپروری برایتان مناسب است یا خیر. پاسخ به این سوال در اکثر موارد مثبت است.

انجام درمان ترک اعتیاد تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد بنا به دلایل مختلف برای بیماران معتاد به LSD و روانگردان‌های دیگر بسیار مفید است. روش های درمانی به بیمار کمک می‌کند تا:

  • مصرف اسید را به طور کامل قطع کند.
  • مهارت‌های مقابله‌ای را در خود پرورش دهد
  • مشکلات روانی را که می‌تواند وی را از ابتدا به سمت مصرف LSD سوق داده باشد، مدیریت کند.

درمان مناسب زیر نظر متخصص ترک اعتیاد و در محیطی تخصصی و حرفه‌ای به بیماران وابسته به مواد روانگردان کمک می‌کند تا مصرف مواد مخدر را ریشه‌یابی کنند و به روشی سالم‌تر به زندگی خود ادامه بدهند.

درمان تخصصی اعتیاد به ال اس دی در کلینیک پیام تندرستی

سوءمصرف مواد مخدر، به ویژه LSD که می‌تواند اثر شدیدی بر عملکرد شناختی داشته باشد، باعث بروز یا تشدید علائم روانی می‌شود. به علاوه عدم تعادل مواد شیمیایی در مغز بیماران را در برابر اعتیاد آسیب‌پذیرتر می‌سازد. مدیریت و درمان اینگونه آسیب‌ها نیازمند بررسی دقیق و تشخیص تخصصی توسط روانشناس و روانپزشک ترک اعتیاد است.

متخصصین ترک اعتیاد کلینیک پیام تندرستی هنگام درمان اعتیاد به LSD صرفاً به رفع علائم ناشی از مصرف ماده مخدر نمی‌پردازند، بلکه سعی می‌کنند مشکلات اصلی دامن زننده به سوءمصرف مواد مخدر را شناسایی کنند.

درمان در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران با سم زدایی دارویی تحت نظر پزشک شروع می‌شود. بیماری که هنوز LSD در بدنش وجود دارد، به مرکز مراجعه می‌کند و مصرف LSD را تحت نظر پزشک و به روشی ایمن قطع می‌کند. به این ترتیب سم زدایی برای بیماران راحت تر می شود و هر گونه عوارض جانبی یا علائم احتمالی به بهترین روش مدیریت می‌شود. درمان اعتیاد به LSD و همچنین اختلال های روانی و اعتیادهای همزمان پس از اتمام سم‌زدایی دارویی شروع می‌شود.

درمان اعتیاد به LSD در وهله نخست مستلزم انجام آزمایش‌های روانشناختی به منظور درک واقعی وضعیت بیمار در مقام یک انسان است. سپس کادر درمان برنامه و طرح درمان ویژه‌ای را برای بیمار تهیه می‌کند. طرح درمان شامل سم زدایی دارویی و سپس ترکیبی از جلسات مشاوره فردی و گروهی و رفتاردرمانی شناختی است.

آخرین مرحله از درمان اعتیاد به LSD در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی خدمات مراقبتی پس از ترک اعتیاد است تا اطمینان حاصل شود که بیماران در طول زندگی خود همواره در جاده پاکی و سلامت حرکت خواهند کرد.

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان