قرص LSD و عوارض مصرف آن را بشناسید

قرص LSD و عوارض مصرف آن
مدیرسایت
15 ژوئن 2020

این روزها لیستی بلند بالا از اسامی عجیب و متنوع در میان مخدرها و محرک ها می توان دید. مخدرهایی که هرکدام می توانند دنیایی متفاوت را پیش روی مصرف کننده به نمایش درآورد و البته می تواند هربار و پس از هر مصرف عارضه ای غیر قابل جبران بر سلامت فرد باقی بگذارد. قرص LSD یکی از همین مواد مخدر است. ماده مخدری که در آزمایشگاه و از ترکیب نوعی قارچ با دی اتیل ساخته شد و قرار بود هویتی دارویی و درمانی داشته باشد. اما در نهایت تبدیل به ماده مخدری شد که امروزه سلامت میلیون ها انسان و به ویژه نوجوانان را در کره زمین تحت تاثیر قرار داده است و ترک اعتیاد قرص LSD را به کی مسئله بسیار مهم تبدیل کرده است. اگر قرص ال اس دی و عوارض مصرف آن را نمی شناسید، با این مقاله از کلینیک پیام تندرستی همراه شوید.

LSD چگونه در بدن فعالیت می کند؟

قرص ال اس دی با ترکیب خاص شیمیایی خود می تواند فرآیند مغز را تغییر دهد. در حقیقت بعد از خوردن این ماده مخدر سروتونین در مغز ما ترشح می شود. اما این یک ترشح عادی نیست. سروتونین در حالت عادی به ما کمک می کند تا واقعیت ها را تفسیر و آن ها را درک کنیم. ترشح بیشتر از اندازه این هورمون برعکس عمل می کند. یعنی فرد می تواند اتفاقاتی را ببیند که در واقعیت هرگز وجود نداشته اند. با گذشت 30 تا 60 دقیقه از مصرف قرص، کم کم عوارض در رفتار فرد به نمایش در می آیند.
فعالیت قرص ال اس دی در بدن

اعتیاد به ال اس دی حقیقت دارد؟

اعتیاد به قرص های مخدر بیشتر از آن که جسمی باشد حالت روانی دارد. این جمله ممکن است در نگاه اول خبر خوبی به نظر برسد؛ اما در واقعیت اینطور نیست. حقیقت این است که این نوع از وابستگی نمود خطرناک تری نسبت به عوارض اعتیاد جسمی دارد. در این نوع از اعتیاد با یک مانع بزرگ و سرسخت مواجه هستیم و آن مانع ذهن خودمان است. این مسئله باعث می شود حتی اگر فکر کنیم مصرف تفننی را پیش گرفته ایم، هر روز به آن وابسته تر شویم. بر اساس باور بهترین پزشک ترک اعتیاد و روانپزشکی ترک اعتیاد، حذف مخدرهایی مانند قرص LSD برای بیمار سخت تر از دیگر مواد مخدر است که عارضه های جسمی بیشتری دارند.

حواس پنج گانه، هدف نهایی مخدر LSD

تجربه ای که بعد از مصرف قرص ال اس دی گزارش می شود در اغلب افراد مشابه بوده است. حدود 30 دقیقه بعد از مصرف اولین قرص، حالت هایی مشابه در افراد ظاهر می شود. بیشتر این تغییر حالت ها با اختلال بر حواس پنج گانه اتفاق می افتد.
همه تجربه های عادی در این شرایط اعراق آمیز است. هر قدمی که فرد بر می دارد، هر صدایی که می شنود یا هر بویی که استشمام می کند فراتر از چیزی است که در واقعیت وجود دارد. شنیدن این تجربه خوشایند و جالب توجه است؛ اما این همه ماجرا نیست. این توهم ها گاهی می تواند فرد را تا تجربه مرگ هم بکشاند.
اختلال بر حواس پنج گانه با قرص lsd

عوارض جسمی ال اس دی در کوتاه مدت

اعتیاد به قرص مخدر ال اس دی بیشتر از اعتیاد جسمی، وابستگی روانی دارد. اما این موضوع باعث نمی شود عوارض شدید جسمی آن را نادیده بگیریم. این قرص هم مثل دیگر ماده های مخدر کوله باری از عارضه و آسیب را در فرد ایجاد می کند. این علائم با توجه به سن و میزان مصرف متفاوت هستند. با این حال رایج ترین خطراتی که مصرف کنندگان این قرص را تهدید می کند، شامل موارد زیر است:

  • گشاد شدن مردمک چشم
  • تعریق بیش از اندازه
  • تاری دید
  • حالت تهوع
  • افزایش ضربان قلب و فشار خون
  • خشکی دهان و بی اشتهایی
  • ضعف عضلات

عوارض روانی خطرناک LSD

همه قرص های محرک تاثیراتی عمیق بر روان ما می گذارند. این موضوع حتی قرص های به ظاهر کم خطر را هم در بر می گیرد. مثلا نمی توان گفت که آسیب قرص هایی مانند ریتالین چیست؟ حتی این دارو که با عوارض کمتری شناخته می شود، آثاری عمیق بر ذهن ما دارد.
مصرف قرص ال اس دی می تواند تاثیرات مخرب بسیاری بر روان فرد داشته باشد. گاهی ردپای این عوارض تا پایان عمر بر مصرف کننده باقی خواهد ماند.

تماشای رنگ های غیر واقعی با مصرف ال اس دی

تصاویری با رنگ های پی در پی، متنوع و اغلب غیر واقعی اولین نتایجی است که بعد از جستجوی ال اس دی در گوگل خواهید دید. یکی از رایج ترین تاثیرات قرص LSD تاری دید، وجود هاله نور در زاویه دید و تغییر آشکار در رنگ اجسام است. همه این تغییرات می تواند به صورت اغراق آمیزی فرد را در دنیای تصورات خود غرق کند. دنیایی که سراسر غیر واقعی است.
تماشای رنگ های غیر واقعی با مصرف ال اس دی

اختلال شخصیتی در کمین مصرف کنندگان LSD

به طور کلی تغییر خلق و خو از مهم ترین عوارض مصرف مواد مخدر است. این تغییر رفتار حتی در مصرف موادی مانند تریاک هم مشاهده می شود که باید حتما به بهترین مرکز ترک تریاک مراجعه شود. اما نمود این تغییر در مصرف کنندگان LSD چیست؟ گم شدن در زمان و مکان یکی از اتفاقات معمول پس از مصرف است. فرد ممکن است با یادآوری تجربه ماه ها قبل، دوباره خود را در آن موقعیت تصور کند. این تجربه با جزئیات بیشتر و با اغراق معمول پس از مصرف، اغلب تجربه ناخوشایندی خواهد بود. با تکرار این شرایط، فرد دیگر در حالت طبیعی نیز قادر به تشخیص زمان نیست. این تغییر می تواند در همه جنبه های زندگی از کار، درس یا روابط اجتماعی تاثیرگذار باشد. سوءظن و بدگمانی به اطرافیان، خودآزاری و پرخاشگری از دیگر عوارض مصرف قرص ال اس دی هستند.

اسکیزوفرنی، خط پایان مصرف ال اس دی

علاوه بر خطرات کوتاه مدتی که ال اس دی برای سلامتی فرد دارد، تبعاتی بلند مدت و گاهی جبران ناپذیر نیز در کمین مصرف کنندگان این ماده مخدر است.
اضطراب و افسردگی شدید یکی از این عواقب است. در شرایطی وخیم تر ممکن است فرد به حالتی از توهم دست پیدا کند که بیرون آمدن از آن عملا برایش غیر ممکن باشد. این نشانه ها می تواند فرد را تا ابتلا به بیماری اسکیزوفرنی حاد هم بکشاند. دوزهای بالای این دارو در موارد بی شماری منجر به اوردوز و فوت شخص هم خواهد شد.
اسکیزوفرنی، خط پایان مصرف lsd

آیا می توان به سادگی ال اس دی را ترک کرد؟

همانطور که گفتیم به دلیل اینکه در قرص های مخدر اعتیاد جسمی دیده نمی شود، ترک آن هم دشوارتر است. ترک LSD هم مثل ترک زولپیدم و دیگر قرص های اعتیادآور به زمان، انرژی و هزینه بسیار زیادی نیاز دارد. برای ترک این ماده بیش از هرچیز باید با بهترین روانشناس ترک اعتیاد متخصص در این حوزه مشورت کنید. فراموش نکنید که برای رهایی از اعتیاد به قرص های مخدر، از نظر روحی به کمک زیادی نیاز خواهید داشت؛ بنابراین خود را در معرض موقعیت های آزاردهنده قرار ندهید.
مصرف قرص ال اس دی می تواند به راحتی زندگی شما را از روند طبیعی خود خارج کند. برای رهایی از این اعتیاد، به کمک کارشناسان توانمند و متخصص نیاز دارید. شما می توانید برای اطلاع از روش های درمان با شماره تماس 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید تا کارشناسان کلینیک پیام تندرستی شما را در مسیر بهبودی راهنمایی کنند.

سوالات متداول در مورد عوارض مصرف قرص ال اس دی

عوارض بعد از مصرف ال اس دی چیست؟

مصرف قرص lsd عوارض جسمی مانند تعرق، تار شدن دید، تهوع، افزایش فشار خون و … دارد و وابستگی روانی آن بسیار بیشتر است که ترک کردن آن را به مراتب سخت‌تر می‌کند. این علائم با توجه به سن و میزان مصرف می‌تواند متفاوت است.

آیا مصرف lsd باعث ابتلا به بیماری اسکیزوفرنی می شود؟

عادت به قرص ال اس دی بیشتر حالت روانی دارد و فرد ممکن است به حالتی از توهم دست پیدا کند و فرد را تا ابتلا به بیماری اسکیزوفرنی حاد هم بکشاند که ترک آن نیازمند زمان، انرژی و هزینه زیادی است که پیشنهاد می‌شود برای حتما از یک روانشناس متخصص کمک بگیرید.

3.7/5 - (6 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان