کمپ ترک اعتیاد

تفاوت کلینیک با کمپ ترک اعتیاد
مدیرسایت
18 سپتامبر 2022

یکی از تفاوت‌های کلینیک و کمپ ترک اعتیاد در روش‌های درمانی پزشکان این مراکز است که برای سم زدایی بدن از مواد طی دوره زمانی های مختلف برای بیماران تشخیص داده می‌شود. متخصصین ترک اعتیاد پیام تندرستی، داروهای روانپزشکی و کاشت ایمپلنت نالتروکسان را بهترین روش ترک اعتیاد تشخیص داده‌ و با استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا، خدمات کاشت ایمپلنت را برای پیشگیری از لغزش ( بعد از دوره بستری) توسط کادر مجرب پزشکی به بیماران خود ارائه می دهند.

نالترکسون به طور موثر اثرات شبه افیونی را مسدود و میل به مصرف، وسوسه مصرف بیمار را در طول درمان ترک اعتیاد کنترل و مهار می کند. ایمپلنت نالتروکسان کاشته شده با اثر طولانی مدت ممکن است امکان ترک اعتیاد را افزایش دهند. طول دوره درمان با این ایمپلنت شش ماه طول می کشد. از نظر پزشکی ایمپلنت ها در نتیجه درمان اعتیاد موثر هستند و عوارض جانبی حداقل می باشد. در طول دوره با سطح کافی نالترکسون در پلاسما ، استفاده از مواد افیونی وجود ندارد و استفاده از سایر داروهای روانگردان کاهش می یابد. کاشت ایمپلنت نالتروکسان برای بیماران مبتلا به اعتیاد به مواد محرک و الکل بسیار نتیجه بخش بوده،  بخصوص برای بیمارانی که الکل مصرف می کنند بسیار در نتیجه روند­­ درمان اعتیادشان تاثیر گذار هست.

روش‌های ترک اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد

فرق بین کلینیک و کمپ ترک اعتیاد استفاده از داروهایی است که در دوره ترک مواد مخدر به بیماران تجویز می‌گردد. نبود بهترین پزشک ترک اعتیاد در این نوع مراکز موجب می­گردد که شخص مصرف کننده در دوره ترک دچار لغزش و سوءمصرف مواد شود. همچنین در کمپ‌های ترک اعتیاد از درمان‌های آگونیستی، که داروهای این روش درمانی خود نیز نوعی شبه مخدر هستند و وابستگی شدید جسمی و ذهنی برای فرد مصرف کننده به وجود می‌ آورند، مانند: ترامادول، متادون، ب2 و … به افراد دچار اعتیاد بدون درنظر گرفتن سلامت بیمارتجویز می‌شود و در نتیجه بیماران در بهترین کمپ ترک اعتیاد نه تنها اعتیادشان درمان نمی‌شود بلکه فقط نوع مواد مصرفی خود را تغییر داده‌اند.

اتاق ترک اعتیاد بیماران معتاد

هزینه ترک اعتیاد در بهترین کمپ ترک اعتیاد

با توجه به شرایط روحی، جسمی و مصرفی بیمار دوره ترک اعتیاد توسط پزشک معالج تشخیص داده می‌شود که گذر از این دوره با توجه به ویژگی‌ها و خدمات درمانی دارای هزینه‌های مختلفی است. در کمپ‌ها به­ دلیل استفاده از روش‌های غیرپزشکی و نبود کادر درمان و داروهای روانپزشکی هزینه ای برای بیمار ندارد و شاید مبلغ کمی نیز مراکز دریافت کنند که البته هیچ تضمینی هم برای سلامت روحی و جسمانی بیمار نیز ندارند.

مراحل ترک اعتیاد در کلینیک پیام

یکی ازنکات‌های مهم در ترک مواد اعتیادآور، دریافت خدمات ترک اعتیاد متناسب با شرایط هر فرد می‌باشد. در کلینیک‌ ترک اعتیاد با توجه به مشاوره اولیه روانشناس با بیمار و همراهان، ویزیت روانپزشک و نتیجه آزمایشات اولیه او، مدت زمان دوره ترک و بستری تشخیص داده و بیمار در تمام دوره بستری تحت نظر کادر پزشکی دوره درمان اعتیاد خود را سپری میکند و در صورت بروز علائم و درد ناشی از خماری، بیمار طبق نظر و تشخیص پزشک معالج دارو مصرف می‌کند و دیگر درگیر داروهای شبه مخدر و قرص‌های اعتیادآور نمی­شود. در زیر به مراحل ترک و درمان اعتیاد در کلینیک پیام تندرستی اشاره شده است:

  • مشاوره اولیه بستری به بیمار و همراه
  • آزمایش خون و تست اعتیاد
  • نوار قلب و چکاپ اولیه داخلی
  • استفاده از دو نوع گروه دارویی
  • کاشت ایمپلنت نالتروکسان

هزینه ترک اعتیاد در کلینیک

هزینه ترک اعتیاد در کلینیک‌ها بستگی به دوره بستری بیمار و پروسه درمانی او دارد و ترک با حضور روانپزشک، روانشناس، پرستار و کادر درمانی درد، دوره سم‌زدایی بیمار را کاهش می­دهند و علت اعتیاد فرد را ریشه یابی و از لغزش اودر آینده پیشگیری می‌کنند. در نتیجه ارائه این نوع خدمات پزشکی نیز هزینه بیشتری را دربر خواهد داشت. همچنین خدمات هتلینگ و امکانات رفاهی کلینیک‌ها یکی دیگر از موارد موثر در هزینه این درمان محسوب می‌شود. که از جمله امکانات کلینیک ترک پیام تندرستی می­توان به کار درمانی، میز بیلیارد و تنیس و… اشاره کرد.

کمپ ترک اعتیاد یا کلینیک؟

از تفاوت های مهم کلینیک و کمپ ترک اعتیاد می­توان به تعداد روزهای بستری و مراقبت‌های بعد از ترک در این مراکز اشاره کرد. مدت زمان دوره بستری و ترک اعتیاد در کلینیک پیام تندرستی 10 الی 14 روز (با توجه به نوع و مدت زمان مصرف) ممکن است کمتر یا بیشتر شود که در کمپ‌ها حداقل دو الی سه ماه می‌باشد. در دوره سم زدایی تدریجی که بیمار به صورت شبانه روزی در محل بستری اقامت دارد نیاز به مراقب‌های ترک اعتیاد توسط روانشناس و روانپزشک متخصص ترک اعتیاد دارد که این مراقبت‌ها تنها در کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد به بیماران ارائه می­شود.

اقدامات لازم برای ترک تضمینی اعتیاد

بیماران بعد از دوره سم زدایی تدریجی ادامه درمان را بصورت سرپایی و با شرکت در جلسات گروهی و یا خصوصی روان درمانی، خانواده درمانی، گروه درمانی، مشاوره های روانشناسی می­توانند میل به مصرف و لغزش خود را کنترل کنند که در نتیجه روند درمان موثر و زمان دوره ترک اعتیاد کاهش می‌یابد. در صورتیکه در کمپ‌ها بیمار بعد از ترخیص به داروهایی که در دوره ترک برای او تجویز شده وابستگی و اعتیاد شدید پیدا کرده و به دلیل شبه مخدر بودن داروها و غیرقابل فروش بودن آنها در داروخانه‌ها بیمار دچار اعتیاد به مواد دیگری که در دسترس‌تر هست، می‌شود.

از دیگر تفاوت‌های درمان اعتیاد در بهترین کمپ ترک اعتیاد و کلینیک، برنامه‌های روان درمانی و درمان افسردگی بعد از ترک اعتیاد می‌باشد. مدیکال بیمار و روان بیمار نیاز به پروسه درمانی با توجه به علائم و شرایط بیمار دارد. ( به صورت انفرادی برای هر بیمار جداگانه تشخیص داده میشود.)  روان درمانی اعتیاد در کلینیک پیام تندرستی در زمان پذیرش بیمار برای دوره سم زدایی تدریجی آغاز و تا پایان پاکی جسم و نتیجه بهبود در روان او ادامه دارد. در صورتیکه این پروتکل‌های درمانی به هیچ عنوان در کمپ‌ها، حتی در کمپ‌های لاکچری به علت نبود کادر پزشکی مجرب و متخصص به بیماران ارائه نمی­گردد.

4/5 - (2 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان