10 تا از بهترین مرکز ترک تریاک در تهران

بستری معتاد در کلینیک
مدیرسایت
13 دسامبر 2022

زمانی که شما به ماده مخدری اعتیاد پیدا می‌کنید، اولین قدم یافتن راه و روشی مناسب برای درمان و غلبه بر آن است. تجربه ثابت کرده است، زمانی که افراد به هر ماده مخدری اعتیاد پیدا می‌کنند، به خود درگیری‌های روزانه‌ای دچار می‌شوند که فرار از آن کار چندان آسانی نخواهد بود. اما در اینجا باید به شما بگوییم که برای درمان و ترک اعتیاد راه‌های بسیاری پیش روی شما قرار دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن، اعتیاد خود به انواع مواد مخدر را ترک و مجددا شیرینی یک زندگی سالم و به دور از مواد مخدر را تجربه کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید از روش‌های سرپایی یا بستری برای ترک اعتیاد استفاده کنید و همیشه برای ترک اعتیاد این جمله را به خاطر داشته باشید که هرگز یک راهکار که برای همه جواب داده است برای شما هم جواب نخواهد داد، چون برای ترک اعتیاد شما باید مسیری مخصوص به خودتان را انتخاب کنید و بدانید آن مسیر شما را به موفقیت می‌رساند.

ما در این نوشتار قصد داریم تا ۱۰ مرکز ترک تریاک برتر در تهران را به شما معرفی کنیم که تجربه سال‌ها فعالیت در این زمینه دارند و به عنوان برترین مراکز ترک تریاک در تهران شناخته می‌شوند. اما خوب است که در ابتدا به سوالاتی همچون اینکه تریاک چیست؟، ترک تریاک به چه شیوه ای انجام می‌شود؟ و اساسا یک مرکز ترک اعتیاد برتر باید چه ویژگی‌های داشته باشد، پاسخ بدهیم و سپس به معرفی ۱۰ مرکز ترک تریاک برتر در تهران بپردازیم. پس تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

ترک تریاک به چه شیوه ای انجام می‌شود؟

تریاک از جمله مواد مخدری است که از مایع داخل گیاه خشخاش تولید می‌شود. مواد موجود در این ماده مخدر مانند مورفین و کدئین آلکالوئیدهای فعال به محض ورود به بدن افراد باعث ایجاد حالت سرخوشی یا نئشگی می‌شوند.  اما اصلی‌ترین ماده موجود در تریاک که بیشترین آسیب را به بدن وارد می‌کند، مورفین است. چون هر تریاک حاوی ۱۲۰ تا ۲۵۰ میلی‌گرم مورفین بوده؛ از این رو ورود این میزان از مورفین می‌تواند حتی منجر به مرگ شود. شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که می‌گویند ترک عادت موجب مرض است؛ بنابراین ترک عادت نهادینه شده‌ای مانند مصرف تریاک کار بسیاری دشواری خواهد بود، شما برای ترک کامل، نیاز به یک دوره درمانی فشرده ۲۱ تا ۳۰ روزه دارید. به علاوه برخی افراد ممکن است پس از این دوره درمانی بازهم با مشکلاتی نظیر تمایل مجدد به مصرف تریاک مواجه شوند؛ از این رو بسیاری از بیماران پیش از ورود به جامعه پس از ترک و درمان، در محیط‌هایی حمایتی قرار می‌گیرند تا از این طریق میزان احتمال تجربه چنین مشکلاتی را به حداقل برسانند. برطبق نظر پزشکان نیز هر چه مدت اقامت فرد بیمار در مراکز ترک اعتیاد بیشتر باشد، احتمال برگشت به اعتیاد کمتر خواهد بود؛ بنابراین اقامت و بستری در مرکز ترک تریاک، استانداردترین روش‌ها برای ترک تریاک هستند. ضمنا با ترک تریاک میزان امید به زندگی به میزان قابل توجهی در فرد افزایش پیدا می‌کند.

یک مرکز ترک اعتیاد برتر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

از آنجایی که در طی سالیان اخیر در کشورمان، طیف گسترده‌ای از افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله اعتیاد دارند یا مواد مخدر مصرف می‌کنند، تعداد مراکز ترک اعتیاد به طرز چشمگیری افزایش یافته است و برطبق آمار بیش از ۲۵۰ مرکز ترک اعتیاد در تهران اصلا وجود خارجی ندارند؛ بنابراین انتخاب یک مرکز ترک اعتیاد معتبر کار چندان آسانی نخواهد بود. اما ما در اینجا قصد داریم تا به شما ویژگی‌های اصلی یک مرکز ترک اعتیاد را معرفی کنیم تا با خیالی آسوده و عمل به معیارها و ویژگی‌های یک مرکز ترک اعتیاد معتبر، بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

پس از جمله ویژگی‌های مهم یک مرکز ترک اعتیاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن مجوز رسمی
  • قیمت خدمات معقول و منطقی
  • امکانات کافی و مناسب
  • رفتار محترمانه
اتاق ترک اعتیاد در کلینیک معتبر

۱۰ مرکز ترک تریاک برتر در تهران کدام اند؟

تا اینجای نوشتار به مواردی اشاره کردیم بیشتر در خصوص چیستی تریاک و روش های ترک آن بودند. از این رو در ادامه قصد داریم تا مراکز ترک تریاک برتر در تهران را به شما معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند تا در مسیر خود، کمتر با مشکلی مواجه شوید و با گذشت مدت زمانی مشخص مجدد حس یک زندگی سالم را تجربه کنید؛ بنابراین از جمله مراکز ترک تریاک برتر در تهران می‌توان به مراکز زیر اشاره کرد:

۱- مرکز فوق تخصصی ترک اعتیاد دکتر جوادی

۲- مرکز تخصصی ترک اعتیاد پیام تندرستی

۳- مرکز ترک اعتیاد طلوع

۴- مرکز ترک اعتیاد کیمیای رهایی

۵- کلینیک ترک اعتیاد آرمان

۶- کلینیک ترک اعتیاد خانه سپید

۷- مرکز ترک اعتیاد امید رهایی راگا

۸- مرکز ترک اعتیاد نیاوران

۹- مرکز ترک اعتیاد آجودانیه

۱۰- کلینیک پارس

حال که با ۱۰ مرکز ترک تریاک و اعتیاد آشنا شدید، بر خود لازم می‌دانیم تا در خصوص امکانات و خدمات برخی از این مراکز توضیحاتی به شما ارائه کنیم تا در هنگام تصمیم‌گیری، مرکزی مناسب و معتبر را انتخاب کنید.

مرکز تخصصی ترک اعتیاد طلوعی دوباره

کلینیک طلوعی دوباره از خدمات نوین پزشکی برای درمان اعتیاد استفاده می کند. استفاده از دستگاه های جدید و روش جدید کاشت ایمپلنت نالتروکسان از جمله ویژگی های بارز این مرکز است. از دیگر امکانات می توان به حضور روانشناسان و روانپزشکان اشاره کرد که از مرحله درمان و حتی پس از پایان درمان برای جلوگیری از بازگشت مجدد بیماران به اعتیاد در کنار آن ها هستند.

به صورت کلی خدمات کلینیک طلوعی دوباره که بهترین مرکز ترک تریاک است، شامل موارد زیر می شود:

  • خدمات هتلینگ و درمانی پیشرفته
  • استفاده از روش های جدید درمانی
  • حضور دائمی پرستاران

مرکز فوق تخصصی ترک اعتیاد دکتر جوادی

مرکز فوق تخصصی ترک اعتیاد دکتر جوادی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و ۱۴ سال سابقه فعالیت در این حوزه، به عنوان بهترین مرکز ترک تریاک در تهران شناخته می‌شود. همچنین این کلینیک تخصصی بالاترین سطح خدمات، در کنار به‌روزترین روش‌های درمانی اعتیاد را به بیماران ارائه می‌کند. به گفته دکتر مسعود جوادی در این مرکز درمانگران این مجموعه تمام سختی‌های ترک اعتیاد را برای بیماران به خوبی درک کرده و در طی این مسیر در کنار بیماران خواهند بود.

فرآیند ترک اعتیاد در این مرکز درمانی، کاملا حرفه‌ای و زیرنظر تیمی مجرب متشکل از رواشناسان، روانپزشکان و متخصصان بیهوشی و نورولوژی انجام می‌شود تا مراحل سم‌زدایی بدن از مواد مخدر به تدریج آغاز شود. به عنوان مثال کاشت ایمپلنت نالتروکسان مورد تایید سازمان FDA جهانی، یکی از جدیدترین روش‌های درمانی این مرکز فوق تخصصی ترک اعتیاد است که در طول درمان با استفاده از این روش شرایط بیمار کاملا تحت کنترل بوده و حتی احتمال لغزش بیماران بعد از اتمام دوره سم‌زدایی و گرایش مجدد به مواد مخدر، به حداقل میزان ممکن می‌رسد.

از جمله خدمات مرکز فوق تخصصی ترک اعتیاد دکتر جوادی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه مشاوره برای بستری بیماران
  • استفاده از جدیدترین روش های درمانی
  • بررسی مداوم بیمار از نظر روانشناختی و جسمانی در زمان بستری و حتی پس از بهبودی

مرکز تخصصی ترک اعتیاد پیام تندرستی

مرکز تخصصی ترک اعتیاد پیام تندرستی یکی از کلینیک‌های درمانی دارای مجوز بستری بیماران سوء مصرف مواد مخدر از وزارت بهداشت است. به علاوه اغلب فعالیت‌های این کلینیک درمانی در ارتباط با ارائه مشاوره‌های روانپزشکی و روانشناسی که شامل بررسی، تشخیص، درمان‌های دارویی و غیردارویی به بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی همچون اعتیاد و وابستگی به انواع مواد مخدر است. یکی از روش‌هایی که پیام تندرستی به عنوان بهترین مرکز ترک تریاک برای درمان بیماران خود استفاده می‌کند، روش استفاده از دارو نالتروکسان است که خود این دارو هیچ نوع وابستگی برای بیمار ایجاد نمی‌کند.

شاید از خود بپرسید که چرا باید مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی را برای درمان خود انتخاب کنید، به دلایل زیر:

  • پذیرش، بستری و ارائه خدمات درمانی به بیماران آقا و خانم بصورت 24 ساعته
  • ارائه خدمات هتلینگ و درمانی در اتاق های خصوصی و عمومی برای آقایان و بانوان
  • استفاده از روش های نوین درمانی بدون عوارض و وابستگی دارویی برای بیماران
  • مهارت و شناخت عوارض روانی، جسمی اعتیاد و درمان آن با داروهای روانپزشکی

سخن پایانی

در آخر باید بگوییم که باید به این موضوع باور داشته باشید که اعتیاد یک بیماری قابل درمان است و همان‌طور که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم، مهم این است که اولین قدم را در این مسیر محکم بردارید و روشی را برای خود انتخاب کنید که می‌تواند بیشترین میزان موفقیت را برای شما داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان