تاثیر مصرف تریاک بر روی کبد چرب، از آسیب های جسمی تا تهدید سلامتی

تاثیر تریاک در بیماری های قلبی
مدیرسایت
25 آوریل 2020

تریاک محبوب ترین و پر مصرف ترین ماده مخدری است که از گیاه خشخاش به دست می آید. این ماده مخدر به دلیل مورفین و خاصیت تسکین دهنده ای که دارد موجب شده تا بیشتر افراد بیمار را در زمره معتادان به خود بکشاند. یکی از مهم ترین گروه از افرادی که از این دارو به عنوان دارویی التیام بخش استفاده می کنند بیمارانی هستند که از کبد چرب رنج می برند. باورهای زیادی در مورد تاثیر مثبت و یا منفی استفاده از مخدر تریاک بر کبد چرب وجود دارد که نیاز به بررسی های فراوان دارد. به همین دلیل در این مقاله کلینیک پیام که به عنوان بهترین مرکز ترک تریاک در تهران است، کلیه ناگفته های مرتبط با تأثیر مصرف تریاک را برای بیماران کبدی که یکی از شایعترین عوارض تریاک است با شما در میان می گذاریم تا در انتها بتوانیم نتیجه گیری مناسبی در مورد این مسئله مهم داشته باشیم.

کبد چرب چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد تاثیرات استفاده و کشیدن مخدر تریاک صحبت کنیم بهتر است کمی در مورد این بیماری اطلاعات لازم را کسب کنیم. در حالت کلی کبد چرب به انباشته شدن سلولهای چربی رسوب شده در کبد گفته می شود. بیماری کبد چرب برای ایرانی ها یک معضل و بیماری شایع است و نتیجه تغذیه نامناسب و اختلال های شایع در بدن است.

چاقی، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، سو تغذیه، مصرف داروهای کورتون دار و استفاده از مواد هورمونی از جمله عوامل شایع بروز کبد چرب است.

تاثیر تریاک بر کبد چرب چیست

آیا مصرف تریاک موجب به وجود آمدن بیماری های کبدی می شود؟

بگذارید تا از همین ابتدا مهم ترین سوال کاربران را در مورد تاثیر مصرف تریاک بررسی کنیم. بسیاری از افراد معتقد هستند که افرادی که به مصرف تریاک وابستگی دارند پس از مدتی علائم بروز بیماری های کبدی و خصوصا کبد چرب را پیدا می کنند.

در این خصوص بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف تریاک خود به تنهایی موجب بروز بیماری‌های کبدی و کلیوی نمی‌شود اما اگر فرد معتاد در معرض این بیماری قرار گرفته باشد درهنگام اعتیاد به هر نوع ماده مخدر اعم از تریاک، خطر ابتدا به آن را 3 برابر افراد عادی بالا می‌برد. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم قبل از بالارفتن خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی حتماً بیماران برای ترک تریاک به مرکز سم زدایی اعتیاد از بدن مراجعه کنند و فرایند ترک از این ماده مخدر را در پیش بگیرند.

عوارض مصرف تریاک در کبد چرب

مصرف تریاک برای کبد چرب مضر است؟

بر خلاف باور عمومی و اعتقادات سنتی برای استفاده از تریاک به عنوان یک داروی مورفین دار، مصرف کنندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از تریاک علاوه بر ایجاد محرکی برای کبدهای چرب می‌تواند موجب بروز انواع مختلف سرطان در بدن افراد شود.

آیا خواص تریاک در طب سنتی برای بیماری های کبدی تائید شده است؟

یکی از مهم ترین معضلاتی که باور آن بیشتر افراد را به سمت کشیدن ماده تریاک تحریک می کند این است که هنوز هم برخی اعتقاد دارند که استفاده از تریاک کارایی و تمرکز افراد را بالا می برد و علاوه برکاهش خستگی و کوفتگی بدن دردهای ناشی از بیماری های متفاوت را نیز التیام می بخشد.

در نظر داشته باشید که مخدر تریاک به عنوان یک التیام دهنده موقت کارایی بسیار خوبی دارد اما استفاده از آن حتی یک بار می تواند وابستگی شدیدی در افراد ایجاد کند به صورتی که به اعتیاد تبدیل شود. به همین منظور پیشنهاد می کنیم قبل از باور چنین دیدهای سنتی و جا افتاده از مطالعات خود را در خصوص اینکه اصلا مخدر تریاک چیست؟ بالا ببرید و آگاهانه از مصرف آن پا پس بکشید.

تاثیر مصرف مخدر تریاک

ایجاد وابستگی جسمی برای کاهش درد

یکی از تاثیرهای غیر قابل کنترل استفاده از تریاک وابستگی جسمانی و بروز اعتیاد است چرا که بدن فرد به استفاده از تریاک به عنوان یک داروی التیام دهنده و آرام بخش معتاد می شود و همین مورد موجب وابستگی جسمانی می شود که ترک آن برای افراد مختلف بسیار سخت است.

قطع مصرف تریاک برای بیماران کبدی که به مصرف التیام بخش آن اعتیاد پیدا کرده اند کاری به شدت سخت و انرژی زاست به همین منظور پیشنهاد می کنیم قبل از تشدید مصرف کمی آگاهانه تر به سلامتی خود بیندیشید و برای ترک آن اقدامات لازم را انجام دهید.

افزایش حرارت بدن و ضربان قلب

استفاده از تریاک به خودی خود روی افراد سالم موجب بروز تاثیرات مخربی می شود و این مسئله برای افرادی که دچار بیماری های نظیر کبد چرب هستند خطرناک است. تب و لرز و بی نظمی درجه حرارت بدن از جمله تاثیرات مهمی است که موجب می شود بدن افرادی که به بیماری های گوارشی و قلبی مبتلا هستند را در معرض خطر قرار می دهد.

آِیا تریاک برای کبد مفید است؟

راه های قطع مصرف تریاک به جهت بهبود بیماری کبد چرب

حالا که در مورد مضرات استفاده از تریاک در اثر سوتفاهم های نادرست برای بهبود بیماری کبد چرب اطلاع لازم را کسب کردیم، بهتر است این نکته را عنوان کنیم که در صورت مصرف این داروی مخدر باید هر چه سریعتر تصمیم به ترک گرفته شود.

راه های ترک تریاک

کمپ ترک اعتیاد پیام تندرستی به عنوان یکی از پیشتازان در حوزه ارائه خدمات درمان بستری، با در نظر گرفتن شرایط و بیماری های شخص مراجعه کننده، بهترین و موثر ترین روش های ترک را ارائه می دهد.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات کامل و جامع در مورد روش های ترک و مشاوره تلفنی با شماره تماس 22222241 تماس بگیرید تا کارشناسان کلینیک پیام بتوانند با حفظ اطلاعات شخصی و دغدغه هایی مراجعه کننده به صورت تلفنی راهنمایی های لازم را انجام دهند.

3.1/5 - (15 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

باسلام خسته نباشید. خدمت شما عزیزان من کبد چرب نوع دو دارم زیاد مشروب میخورم دوستان پیشنهاد کرده بودن که تریاک مصرف کنم. آیا برای من ضرر دارد؟

صمد
30 می 2020

    سلام دوست عزیز
    مصرف تریاک برای هر فرد سالمی اعتیادآور و مضر است، بخصوص برای شما که دارای بیماری زمینه ای مثل کبد چرب هستید. توصیه میکنیم هر چه زودتر برای ترک اعتیاد اقدام کنید.

    کلینیک پیام تندرستی
    15 سپتامبر 2020

    سلام خسته نباشید
    ریهای من اب اورده فوق تخصص ریه برام مرفین تجویز کرد معتاد شدم
    رفتم پیش دکتر گفت چون سنت بالای 50 هست تریاک مصرف کن العان اصلا مشکلی با مصرف تریاک ندارم چون اب ریهام تموم شده
    میخواستم بدونم ایا واسه کبدم مشکل ایجاد می‌کنه یا نه چون وقتی اب کم میخورم ادرارم کمی تیره میشه ولی علائم دیگه ای ندارم
    سپاس که واسم وقت میزارد

    خشایار
    15 سپتامبر 2020

      سلام دوست عزیز
      بنظر میاد شما باید پزشک خود را تغییر دهید. هیچ پزشک معتبری برای درمان، به مدت طولانی مرفین تجویز نمیکند یا بیمار را به مصرف تریاک ترغیب نمیکند. 50 سال سن زیادی برای ترک اعتیاد نیست، ولی ادامه مصرف تریاک میتواند در سنین بالاتر موجب ایجاد مشکلات زیادی شود. مصرف تریاک به مرور روی تمام اعضای بدن فرد مصرف‌کننده تاثیر منفی میگذارد.

      کلینیک پیام تندرستی
      15 سپتامبر 2020

    لطفا به هیچ عنوان هیچ مخدری مصرف نکنید
    همین که بهش عادت کنید بیچاره میشید

    ایرج
    24 سپتامبر 2020

دوستان سلام
لطفا جهت حفط سلامتی خود از کرونا و بیماریهای تنفسی و ریوی تریاک مصرف کنید این دوستان دنبال افرادی میگردتد که ترکشان دهند و کاسبی کنند لزا به این مقالات اهمیتی ندهید اینها همه بازاریابی برای مشتری ترک اعتیاد هست . یاعلی

علی
5 آوریل 2021

    باسلام
    لطفا منجر به عدم درمان بیماران نشوید

    کلینیک پیام تندرستی
    13 آگوست 2021

باسلام برای ترک تریاک شربت اپیوم مصرف میکنم لطفاً راهنمایی بفرمائید چگونه شربت اپیوم را ترک کنم؟

م م ب
5 ژانویه 2022

    جهت ترک شربت تریاک نیاز هست که بیمار ویزیت شود و با توجه به شرایط فیزیکی و روحی شخص برای او درمان مشخص شود. زیرا مقدار دوز مصرفی و مدت زمان مصرف در پروسه ترک اعتیاد بسیار تاثیر گذار هست.

    مدیرسایت
    5 ژانویه 2022

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان