علائم خماری شیشه

علائم خماری شیشه
مدیرسایت
2 آگوست 2022

همان‌گونه که میدانید، مواد مخدر از هر نوع، چه مصنوعی و چه طبیعی تأثیر بسیار زیادی را بر روی سیستم عصبی انسان گذاشته و در قسمت‌های مختلف بدن از قبیل مغز و قلب، اختلالات شدیدی را به وجود ‌می‌آورد.

به‌طورکلی تمامی مواد مخدرها عوارض دارند و پس از یک‌بار مصرف، بدن انسان به طرز شدید به آن‌ها واکنش نشان داده و فرد به دلیل نیاز بدن به آن‌ها اعتیاد پیدا می‌کند.

یکی از مخدرهایی که به‌طور صنعتی و شیمیایی تولید می‌شود و در این مقاله می‌خواهیم راجع به آن توضیحاتی را ارائه دهیم، شیشه نام دارد. این ماده مخدر خانمان‌سوز که نام اصلی و شیمیایی آن مِت آمفتامین نامیده دارد و در اصطلاح در میان مصرف‌کنندگان به نام شیشه و کریستال شناخته می‌شود.

در ادامه این مقاله به بررسی این ماده مخدر و علائم خماری آن پرداخته و درنهایت موضوعاتی را در خصوص عوارض جسمانی شیشه و عوارض روانی شیشه بررسی و شما را با راه‌های رفع خماری و ترک شیشه آشنا خواهیم کرد.

علائم خماری شیشه

ماده مخدر شیشه چیست و چه تغییراتی را در بدن فرد پس از مصرف ایجاد می‌کند؟

قبل از اینکه به بررسی نشانه‌های مصرف شیشه بپردازیم، لازم است تا شما را با این ماده مخدر بیشتر آشنا کنیم.

ماده مخدر شیشه یکی از مواد مخدر صنعتی است که به عنوان دارویی بسیار قوی شناخته شده و اعتیادآوری بسیار قوی دارد، به‌طوری که می‌توان گفت حتی با یک‌بار مصرف این مواد، به آن اعتیاد شدید پیدا کرده و عوارض عدم استفاده از آن در بدن مصرف‌کننده نمایان خواهد شد.

ماده مخدر شیشه به‌طور کلی سیستم عصبی مرکزی را هدف قرار می‌دهد و بر اساس قوانین اکثر کشورها ازجمله ایران، استفاده از این ماده مخدر حتی برای مصارف دارویی نیز غیرقانونی اعلام شده و با متخلفان به‌شدت برخورد خواهد شد.

ماده مخدر شیشه به‌صورت دانه‌های کریستال که به نمک دریایی شباهت دارند و همچنین به‌صورت سنگ‌های سفید و براق، موجود هستند . این ماده مخدر توسط عده‌ای از افراد سودجو که تنها به فکر منفعت خود هستند به فروش می‌رسد و افرادی را درگیر خود کرده است.

درمان خود را در کلینیک پیام تندرستی بهترین مرکز ترک شیشه زیر نظر پزشکان متخصص شروع کنید.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۲۲۴۱

 

ماده مخدر شیشه، اغلب در مهمانی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد و مصرف‌کنندگان برای استعمال شیشه، آن را به‌صورت پودری در‌آورده و با استفاده از لوله شیشه‌ای کوچک آن را استعمال می‌کنند. روش‌های دیگری نیز برای مصرف شیشه وجود دارد که می‌توان به بلعیدن یا تزریق کردن به رگ، اشاره کرد و پس از استفاده از شیشه این مواد سرخوشی کاذب را برای مصرف‌کننده به وجود می‌آورد و فرد دچار توهم می‌شود.

لازم است بدانید که حتی مصرف یک‌بار این مواد بسیار خطرناک است و می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به بدن مصرف کننده وارد کرده و مشکلات روانی را به‌طور بسیار شدید، ایجاد کند.

علائم خماری شیشه (علائم و نشانه‌های رفتاری اعتیاد به شیشه)

به‌طور کلی اکثر ما با علائم اعتیاد به شیشه از طریق اخبار و تلویزیون آشنا شده‌ایم و می‌دانیم که علائم عمده استفاده از شیشه، زردی و ریختن دندان‌ها و زخم‌های روی صورت است که تمامی این خصوصیات در یک چهره درمانده و غیرطبیعی نمایان شده‌اند، اما علاوه بر همه این‌ها اگر فردی مصرف شیشه را حتی برای یک روز قطع کند علائم و اختلالاتی در بدن فرد به وجود خواهد آمد که در افراد گوناگون، مختلف است.

 لازم است بدانید یک فرد معتاد به شیشه علائم مختلفی را به‌طور کلی و همچنین در صورت عدم رسیدن مواد دارد که در پایین به آن‌ها اشاره شده است:

  • تعریق زیاد؛
  • بالا رفتن دمای بدن؛
  • تکان دادن قسمت‌های مختلف بدن از قبیل پاها و دست‌ها و همچنین گردن؛
  • کاهش اشتها و پایین آمدن شدید وزن فرد مصرف‌کننده؛
  • پوسیدگی سریع دندان‌ها که در زمان‌های اول مصرف نمایان می‌شود؛
  • خراش دادن و کشیدن پوست و مو؛
  • وجود زخم در صورت و بدن؛
  • تسریع در گفتار و تغییر کردن ناگهانی لحن.
علائم خماری شیشه

علائم جسمانی مصرف شیشه

همان‌گونه که گفته شد عوارض ماده مخدر شیشه بسیار زیاد است و عوارض جسمانی شیشه می‌تواند بر ظاهر فرد تغییرات منفی ایجاد کند. بر اساس تحقیقات مرکز ترک اعتیاد امریکا علائم جسمانی می‌تواند نشان دهد که فرد آیا تازه شروع به مصرف کرده است یا مدت‌زمان طولانی را به مصرف ادامه داده است و تا چه مقدار بدن او به این ماده اعتیاد پیدا کرده است.

لازم است بدانید که عوارض جسمانی مصرف شیشه به دو بخش تقسیم‌بندی می‌شوند: عوارض جسمانی شیشه به‌صورت کوتاه‌ مدت و عوارض مصرف شیشه به‌صورت بلند مدت.

عوارض جسمانی کوتاه مدت

به‌طور کلی عوارض جسمانی شیشه برای فردی که تازه مصرف این ماده مخدر را شروع کرده است به موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • افزایش چشمگیر فعالیت بدنی نسبت به گذشته؛
  • کاهش شدید اشتها؛
  • ضربان قلب به‌طور قابل‌ توجه‌ای افزایش‌یافته و در مواقعی این ضربان نامنظم می‌شود؛
  • تندتر نفس کشیدن فرد مصرف‌کننده؛
  • افزایش ناگهانی دمای بدن چه در زمان مصرف و چه در زمان خماری.

از دیگر عوارض جسمانی شیشه این است که فرد به دلیل اینکه سخت‌تر و با فشار بیشتری از مغز و بدن خود کار می‌کشد، زودتر خسته شده و مدت زمان طولانی را به خواب فرو می‌رود.

همچنین لازم است بدانید فردی که مصرف شیشه را به تازگی شروع کرده است به دلیل عادت نداشتن بدن، احتمال دارد با استفاده مقدار کمی افزایش، فرد دچار تشنج شده و اوردوز کند که ممکن است منجر به مرگ شود.

عوارض جسمانی بلند مدت

در صورتی که فرد به‌صورت بلند مدت به مصرف شیشه ادامه دهد عوارض دیگری در بدن او ظاهر می‌شود که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش وزن به طرز خطرناک؛
  • پوسیدگی و از دست دادن دندان‌ها؛
  • زخم‌های ناشی از خارش مداوم پوست.
عوارض جسمانی کوتاه مدت

 

عوارض روانی مصرف شیشه

ماده مخدر شیشه علاوه بر اینکه عوارض جسمانی را در بدن فرد نمایان کرده و او را ضعیف می‌کند بلکه باعث شده تا روح و روان وی دچار اختلال شود که آن را عوارض روانی شیشه می‌نامند.

طبق گزارش‌ها، بیشتر افرادی که این ماده مخدر را مصرف کردند، روحیات آن‌ها بهبود پیدا کرده است؛ اما نباید از این مورد غافل شویم که این موضوع کاملاً موقتی بوده و در طولانی‌مدت برعکس می‌شود و تأثیرات روانی منفی زیادی را برای فرد مصرف کننده به وجود خواهد آورد.

از عوارض روانی شیشه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اضطراب؛
  • افسردگی و ایجاد احساس گناه و شرم؛
  • تغییر در خلق و خو فرد؛
  • پارانویا و ایجاد توهم؛
  • پرخاشگری؛
  • بی‌خوابی شدید؛
  • عدم توانایی تمرکز.

تمامی این موارد را می‌توان از عوارض روانی مصرف شیشه دانست و باعث می‌شود تا فرد در زندگی خود دچار اختلال و مشکلات فراوان شود. برای ترک این ماده باید حتما به بهترین مرکز ترک کریستال مراجعه کنید تا زیر نظر متخصصان مجرب، عوارض را به حداقل برسانید.

خماری شیشه چند روز طول می‌کشد؟

در رابطه با خماری شیشه بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که افرادی که شیشه مصرف می‌کنند در صورت اینکه بخواهند اقدام به ترک کنند چه مدت زمان به طول می‌انجامد. باید گفت که مدت زمان رفع خماری شیشه بستگی به بدن فرد و سن دارد و نمی‌توان مدت‌زمان مشخصی را برای هر فرد که از خماری شیشه رنج می‌کشد در نظر گرفت.

به‌طور کلی می‌توان گفت که مدت زمان رفع خماری شیشه سه تا چهار هفته است و در مواقعی در صورتی که فرد اعتیاد شدید داشته باشد ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد.

در کل برای دانستن مدت زمان رفع خماری شیشه باید گفت مدت ترک برای هر فرد متفاوت بوده و بهتر است توسط پزشک موردبررسی قرار گیرد

رفع خماری شیشه

در رابطه با رفع خماری شیشه لازم است بدانید که این پروسه باید زیر نظر پزشک صورت گیرد تا به دلیل عدم رسیدن مواد به بدن، فرد دچار هیجان شدید نشود و به خود آسیب‌های بیشتری را وارد نکند.

در صورتی که فکر می‌کنید شما و اطرافیانتان به شیشه اعتیاد پیدا کرده‌اید، برای رفع خماری شیشه و اعتیاد به آن، لازم است هرچه سریع‌تر، پروسه درمان را آغاز نمایید؛ زیرا به گفته پزشکان هرچه زودتر به فرد معتاد کمک شود، بهتر است و نتیجه بهتری را دریافت خواهد کرد.

 

سخن آخر

در این مقاله که توسط مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی برای شما عزیزان محیا شده است، خواندیم که ماده مخدر شیشه چیست و چه عوارضی را در فرد، چه به‌صورت جسمی و چه روحی ایجاد می‌کند.

باید بدانید که شیشه یک ماده اعتیادآور بسیار قوی بوده و خماری شیشه مرحله دشوار و سختی است که فرد مصرف کننده به کمک شما نیاز دارد و لازم است تا در بیمارستان زیر نظر پزشک متخصص معالجه شود و اثر خماری شیشه در وی از بین رود.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید‌، متشکریم.

4.2/5 - (45 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان