پیام تندرستی > سم زدایی سریع و فوق سریع مواد مخدر

سم زدایی سریع و فوق سریع مواد مخدر

سم زدایی سریع و فوق سریع مواد مخدر- کلینیک پیام

اعتیاد به مواد مخدر در سال های اخیر شیوع فزاینده ای داشته و این موضوع به نوبه خود باعث افزایش آمار مرگ و میر، حاشیه نشینی و رفتارهای مجرمانه در جامعه شده است. امروزه اعتیاد به مواد مخدر به عنوان نوعی بیماری جسمی و روانی تعریف می شود که به درمان های تخصصی نیاز دارد. براساس تحقیقات انجام شده رویکرد درمانی واحدی برای درمان قطعی اعتیاد وجود ندارد، اما ارزیابی بالینی بیماران نشان داده است که روش سم زدایی سریع ROD و فوق سریع UROD  ابزاری ارزشمند در جهت درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر است.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

در این مقاله با مزایای سم زدایی سریع و فوق سریع در کلینیک پیام تندرستی آشنا خواهید شد:

آشنایی با روش سم زدایی سریع در اعتیاد

بیماران پس از مراجعه به مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی به واحد مشاوره و دریافت شرح حال ارجاع داده می شوند تا کلیه سوابق جسمی و روانی فرد مورد بررسی قرار گیرد.

نتایج حاصل از مشاوره اولیه نقش مهمی در طراحی برنامه درمانی بیماران دارد بنابراین لازم است بیماران با نهایت صداقت و دقت به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.
پس از این مرحله نوبت به انجام آزمایشات اولیه می رسد که اطلاعات جامعی در مورد وضعیت جسمی و میزان اعتیاد فرد در اختیار پزشک قرار می دهد.

نتایج آزمایشات و ارزیابی های جسمی و روانی به عمل آمده در تشخیص نوع سم زدایی مناسب بیمار به پزشک کمک می کند. لازم به ذکر است که روش سم زدایی به صورت سریع بیشتر برای بیمارانی تجویز می شود که شدت اعتیاد آنها ضعیف تا متوسط باشد.

در صورتی که پزشک ترک اعتیاد استفاده از روش سم زدایی سریع در اعتیاد را برای فرد مناسب بداند، بیمار به صورت سرپایی یا بستری  برای ورود به مرحله سم زدایی آمادگی پیدا خواهد کرد.

بیمار در مراحل سم زدایی سریع کاملا هوشیار خواهد بود و روند درمان با نصب سرم و تزریق داروهای آنتاگونیستی مانند نالوکسان یا نالتروکسان آغاز می شود. این داروها با بلاک کردن گیرنده های مواد مخدر در مغز سبب تسریع خروج مواد مخدر ازخون و دفع از طریق ادرار و مدفوع می شوند.

کل مراحل سم زدایی بدن از مواد مخدر در این روش حدود 4 تا 6 روز به طول می انجامد و بدن بیمار در طی این مدت به صورت کامل از مواد مخدر پاکسازی می شود.

 آشنایی با روش سم زدایی فوق سریع

ترک اعتیاد با روش urod یک روش موثر، سریع و بدون درد برای تسکین مسمومیت (حاد یا مزمن) ناشی از مواد مخدر حاوی تریاک با منشاء گیاهی یا مصنوعی است.

در این روش درمانی سرعت دفع مواد مخدر از خون بسیار بیشتر از سم زدایی سریع است بنابراین برای کاهش فشار جسمی و روانی ناشی از علایم ترک، بیمار به مدت 4 تا 6 ساعت تحت بیهوشی یا خواب عمیق قرار خواهد گرفت. کلیه مراحل ترک اعتیاد به روش urod تحت نظر متخصص بیهوشی و در اتاقی با امکانات  ICU انجام می شود. در این روش درمانی وضعیت بیمار به صورت مداوم از طریق ارزیابی نوار قلب، کنترل فشار خون و الکتروانسفالوگرام تحت نظارت تیم درمانی قرار دارد.

حداکثر زمان بستری در این روش 2 تا 3 روز خواهد بود و بیمار پس از کاشت ایمپلنت نالتروکسان در زیر پوست شکم مرخص خواهد شد.

البته استفاده از این روش با محدودیت هایی همراه است و برای گروه های خاصی از بیماران قابل استفاده نیست.

کلینیک پیام تندرستی به عنوان بهترین مرکز سم زدایی فوق سریع در تهران به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات تخصصی به بیماران گرامی و خانواده آنها است.

سم زدایی سریع و فوق سریع برای چه افرادی ممنوع است؟

استفاده از این دو روش درمانی برای بیماران مبتلا به مشکلات زیر خطرناک و ممنوع است:

  • بارداری، شیردهی (منع مصرف شدید)
  • بیماری های مزمن مانند دیابت
  • بیماری های تنفسی شدید
  • بیماری های قلبی عروقی شدید (حمله قلبی، سکته مغزی، انسداد عروق)
  • اختلالات حاد کبد و کلیه
  • صدمات همراه با خونریزی
  • محدودیت سنی برای افراد بالای 40 سال

از سوی دیگر این روش درمانی برای افرادی که به مدت طولانی به مقدار زیادی از موادمخدر اعتیاد داشته اند نیز مناسب نیست.

اگر به دنبال یافتن مکانی برای ترک اعتیاد فوق سریع در تهران هستید، پیشنهاد ما مراجعه به بیمارستان ترک اعتیاد است.

تفاوت سم زدایی سریع و فوق سریع UROD

مهم ترین تفاوت این دو روش درمانی مربوط به مدت زمان لازم برای انجام این روش درمانی است. اصولا طول مدت سم زدایی براساس شرایط جسمی و روانی بیمار و همچنین میزان اعتیاد فرد تعیین می شود. برهمین اساس معمولا سم زدایی سریع 2 تا 3 روز بیشتر از سم زدایی فوق سریع به زمان نیاز خواهد داشت. از سویی دیگر شدت علایم ترک در سم زدایی سریع کمتر از سم زدایی فوق سریع است و فشار وارد شده بر بدن بیمار با داروهای مسکن قابل تحمل خواهد بود.

یکی دیگر از تفاوت های این دو روش درمانی این است که بیمار در سم زدایی سریع در هوشیاری کامل به سر می برد اما سم زدایی فوق سریع مستلزم بیهوشی یا خواب عمیق بیمار تحت نظارت متخصص بیهوشی است.

سم زدایی فوق سریع-کلینیک پیام

قیمت و هزینه سم زدایی سریع و فوق سریع

درمان اعتیاد با روش سم زدایی سریع و فوق سریع به امکانات پیشرفته و تخصصی نیاز دارد بنابراین قیمت سم زدایی فوق سریع نسبت به سایر روش های درمان بیشتر خواهد بود.

دولتی یا خصوصی بودن مرکز ترک اعتیاد، یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر هزینه ترک اعتیاد به روش urod یا ROD  است. بی شک هزینه ترک اعتیاد سم زدایی فوق سریع در مراکز دولتی پایین تر است، اما کیفیت خدمات و امکانات مراکز خصوصی از استاندارد های بالاتری برخوردار است.

اما با توجه به این که بیمار در کلیه مراحل درمان از امکانات پیشرفته درمانی و نظارت دقیق تیمی متخصص بهره مند می شود، قطعا این هزینه در برابر امنیت و سلامت بیمار ناچیز است.

مرکز پیام تندرستی با برخورداری از مجوز های لازم و امکانات پیشرفته سم زدایی یکی از پیشگامان ارائه انواع خدمات سم زدایی در تهران است. . امکانات درمانی و رفاهی پیشرفته و حضور تیم درمانی متخصص در مقابل  هزینه ترک اعتیاد به روش فوق سریع در این کلینیک بسیار مقرون به صرفه است.

پذیرش شبانه روز بیماران و ارائه خدمات پزشکی و روان درمانی حرفه ای به بیماران از دیگر مزیت های این مرکز است.

اهمیت داروهای سم زدایی

در مراحل مختلف سم زدایی از داروهای خاصی استفاده می شود که تاثیرات زیر را به دنبال خواهند داشت :

  • خنثی کردن اثر مواد مخدر
  • بازگرداندن تعادل آب و نمک بدن
  • تثبیت تعادل هورمونی
  • بهبود گردش خون در مغز
  • اشباع سلول های عصبی با اکسیژن و مواد مغذی

در واقع بخش عمده ای از هزینه سم زدایی به روش urod مربوط به داروهای مورد نیاز در مراحل درمان است. متخصصان در کلینیک پیام تندرستی  از کم عارضه ترین و موثرترین داروهای موجود برای ترک اعتیاد فوق سریع در تهران استفاده می کنند.

اهمیت درمان های نگهدارنده پس از سم زدایی

استفاده از درمان های نگهدارنده پس از طی مراحل سم زدایی یا دوره پرهیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از پزشکان تجویز ایمپلنت نالتروکسان را به عنوان یک داروی طولانی رهش برای مسدود کردن گیرنده لذت در مغز، بهترین گزینه برای سرکوب تمایل بیمار به مصرف مواد مخدر می دانند.

کاشت ایمپلنت نالترکسان در دیواره تحتانی شکم بیمار توسط یک جراح و در شرایط کاملا استریل انجام می شود. استفاده از این روش بی خطر و غیر اعتیادآور است و بیماران تا 6 ماه  از مزایای این دارو بهره مند خواهند شد.

از سوی دیگر روان درمانی و زیر نظر روانپزشک ترک اعتیاد برای یافتن ریشه اصلی اعتیاد یکی دیگر از درمان های نگهدارنده پس از سم زدایی در کلینیک پیام تندرستی است. بیماران در طی جلسات مشاوره فردی، خانوادگی یا گروهی با تکینک های موثر برای مقابله با اعتیاد آشنا می شوند و اعتماد به نفس کافی برای ترک همیشگی اعتیاد را پیدا می کنند.

 

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان