بهترین روش برای ترک مواد مخدر گل

بهترین روش ترک مواد مخدر گل
مدیرسایت
13 دسامبر 2022

اگر می‌خواهید بهترین روش ترک مواد مخدر گل را بدانید و یا تصمیم به ترک گرفته‌اید، چندین راهکار وجود دارد که می‌توانید برای بهبود وضعیت خود انجام دهید. مانند کاهش مصرف، ترک یکباره (اگر آمادگی مقابله با علائم ترک را دارید)، و پیدا کردن موردی سالم‌تر برای تفریح. در این مقاله برخی از این روش‌هایی که می‌توانید برای ترک امتحان کنید و همچنین اطلاعاتی در مورد علائم ترک که ممکن است تجربه کنید را با هم بررسی می‌کنیم.

یک رویکرد را انتخاب کنید

هنگامی که تصمیم به ترک مخدر گل گرفتید، اولین تصمیم شما این است که انتخاب کنید کدام رویکرد برای شما و نیازهای شما مناسب است. در حالی که ممکن است ترک ماری جوانا برای برخی از افراد آسان‌تر از دیگران باشد، تجربه شما ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا خودتان به این ماده وابستگی یا اعتیاد پیدا کرده‌اید یا خیر؟ احتمال بروز اختلال در مصرف مخدر گل برای افرادی که در سنین پایین‌تر شروع به مصرف ماریجوانا کرده‌اند یا دوز مصرفی بالاتری دارند، بیشتر است. زمانی که میخواهید مصرف مخدر گل را ترک کنید دو روش متداول وجود دارد: کاهش مصرف یا ترک یکباره مخدر

کاهش استفاده (Tapering)

Tapering  فرآیندی است که شامل کاهش تدریجی مصرف گل با کاهش دوز مصرفی در یک دوره زمانی مشخص است. هدف این است که به آرامی اجازه دهیم بدن فرد به سطوح پایین این ماده عادت کند و در عین حال علائم ترک مخدر گل را به حداقل برساند. اگر تصمیم دارید رویکرد تدریجی را امتحان کنید، کارهایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید. البته ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای پیدا کردن بهترین روش ترک مواد مخدر گل با یک مرکز متخصص در این حوزه مشورت کنید تا بتوانید برنامه جامعی برای ترک نسبت به سن و دوز مصرف خود دریافت کنید. ما در ادامه کلینیک های تخصصی برای ترک مواد مخدر و محرک را به شما معرفی می کنیم.

معرفی بهترین کلینیک های ترک مواد مخدر گل

با تحقیق از موسسه ملی سو مصرف مواد مخدر (NIDA) و نتیجه نظرسنجی‏های جمع آوری شده متوجه شدیم که حدود 30 درصد از افرادی که ماریجوانا مصرف می‌کنند، دارای اختلالاتی مانند مصرف حشیش هستند و این آمار می تواند زنگ خطری باشد تا به سرعت برای ترک این ماده مخدر اقدام کنیم. ما در این قسمت بهترین کلینیک ها را برای ترک مواد مخدر گل به شما معرفی می کنیم:

کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد دکتر جوادی خدماتی مانند سم زدایی سریع و فوق سریع را به صورت 24 ساعته برای بیماران بستری و سرپایی برای درمان ترک گل ارائه می دهد. این کلینیک فعالیت خود را زیر نظر بهترین پزشکان و روانشناسان به صورت شبانه ‏روزی انجام می دهد. دکتر مسعود جوادی با داشتن سابقه ای 12 ساله اداره این کلینیک را به عهده دارد و آدرس این مجموعه در محدوده آجودانیه می باشد.

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره از مراکز درمانی است که وجه تمایز آن با سایر کلینیک های ترک مواد مخدر در این است که از بهترین و جدیدترین دستگاه ‏ها با استفاده از دانش نوین در این علم استفاده می کند. این کلینیک یکی از بهترین مرکز ترک گل بشمار می آید و از ابتدای مراجعه تحت نظر پزشکان و روانشناسان متخصص در این زمینه قرار خواهید گرفت.

کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی

مرکز نگهداری ترک اعتیاد پیام تندرستی هم یکی دیگر از کلینیک های تخصصی در زمینه ترک انواع مواد مخدر و محرک است که از جدیدترین روش ترک مانند نالتروکسان استفاده می کند و شما با خیال آسوده می توانید برای ترک گل تحت نظارت روانپزشک متخصص اقدام کنید. بعد از مراجعه به این کلینیک و مشاوره اولیه توسط روانشناسان مجموعه، ارزیابی اولیه برای تشخیص نوع اعتیاد فرد انجام می شود و در ادامه برنامه تخصصی به فرد ارائه می شود.

دستگاه های جدید ترک اعتیاد

چند کلینیک تخصصی ترک مواد مخدر را هم برای شما نام برده ایم که خدماتی به افراد درگیر این بیماری ارائه می دهند:

کلینیک ترک اعتیاد آینده

کلینیک ترک اعتیاد نگین

کلینیک ترک اعتیاد طوبی

راهکارهای افزایش موفقیت در ترک مواد مخدر گل

بعد از شناخت بهترین کلینیک ها بهتر است که به سراغ راهکارهای افزایش شانس موفقیت در ترک مواد مخدر ماریجوانا برویم:

  • برای خود ددلاین تعیین کنید. به این معنی که مشخص کنید در چه تاریخی برای ترک مخدر گل آمادگی دارید. سپس مشخص کنید تا تاریخی که انتخاب کردید باید چقدر از مصرف خود را کاهش دهید.
  • یک استراتژی کاهشی انتخاب کنید. ممکن است هر روز یا هر هفته مقدار معینی را کاهش دهید.

یکباره عادت بد مصرف مواد مخدر گل را ترک کنید

این رویکرد به بیان ساده شامل توقف مصرف گل است. در حالی که ترک یکباره آسان نیست و اغلب منجر به علائم ترک شدیدتر نسبت به ترک تدریجی می‌شود، دلایلی وجود دارد که افراد این روش را انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال، این روش می‌تواند یک راه موثر و شاید بهترین روش ترک مواد مخدر گل و شروعی تازه برای شما باشد. افرادی که به توانایی خود در کاهش تدریجی مصرف ماریجوانا شک دارند، ممکن است این روش را موثرتر بدانند. در اغلب موارد ترک یکباره مصرف مخدر گل، علائمی همچون سردرد و یا حتی علائم شدیدتر بروز می‌کند. بهتر است برای حفظ سلامتی خود در کلینیک های تخصصی بستری شوید تا کارشناسان و پزشکان بتوانند شما را در این مسیر همراهی و کمک کنند.

علائم ترک مواد مخدر گل

زمانی که تصمیم به ترک مصرف ماریجوانا گرفتید، بهتر است با علائمی که ممکن است در شما بروز پیدا کند آشنا شوید تا از نظر ذهنی آمادگی داشته باشید و بتوانید ری اکشن مناسب‌تری از خود نشان دهید.

علائم رایج ترک ماریجوانا عبارتند از:

  • پرخاشگری
  • اضطراب
  • تغییر اشتها
  • افسردگی
  • علائمی شبیه آنفولانزا مانند تب، تعریق و لرز
  • سردرد
  • تحریک پذیری
  • مشکلات خواب
  • کاهش یا افزایش وزن

برای اکثر افرادی که مصرف ماریجوانا را یکباره قطع می کنند، علائم ترک معمولا حدود یک تا دو هفته ادامه خواهد داشت. با این حال، برخی از افراد ممکن است این علائم را برای چندین هفته یا حتی ماه‌ها تجربه کنند. علائم ترک می‌تواند ناخوشایند باشد و می‌تواند تلاش شما برای ترک گل را از بین ببرد. وقتی علائم جسمی و روانی خیلی شدید شد، ممکن است برای تسکین یافتن مجدد به مصرف برگردید. به همین دلایل بهتر است برای کنترل شرایط بعد از ترک از همان ابتدا زیر نظر پزشک باشید. همچنین در طول مدت فرآیند ترک مخدر گل، داشتن برنامه‌ای که به شما کمک می‌کند به تلاش‌های خود در راستای بهبودی پایبند باشید، می‌تواند مفید باشد. یادآوری اینکه این احساسات موقتی هستند و در عرض چند روز بهتر خواهید شد می‌تواند کمک کننده باشد.

محرک‌های خود را درک کنید.

هنگامی که می خواهید گل کشیدن را ترک کنید، ضروری است که از شر هر وسیله مرتبط با ماریجوانا در خانه خود خلاص شوید. خلاص شدن از شر خود مخدر بسیار مهم است، اما باید پیپر، فیلتر، ویپ و همه محصولات مرتبط را حذف کنید.در دسترس داشتن آن‌ها، تسلیم شدن به ولع مصرف مواد مخدر را آسان‌تر می‌کند. اگر مدتی را نیز صرف فکر کردن در مورد محرک‌هایی کنید که شما را به کشیدن گل سوق می‌دهد، برایتان مفید است. آیا ساعات خاصی از روز وجود دارد که شما بیشتر گل بکشید؟ آیا در موقعیت‌ها، لوکیشن‌ها یا اطراف افراد خاص تمایل بیشتری به گل کشیدن دارید؟

زمانی که از مواردی که باعث مصرف مخدر گل شما می‌شود آگاه شدید، می‌توانید برای مقابله با این محرک‌ها برنامه ریزی کنید. گاهی اوقات این موضوع ممکن است شامل اجتناب یا حذف چیزهایی باشد که برای کشیدن ماریجوانا به شما فشار می‌آورد. در موارد دیگر، باید مکانیسم‌های مقابله‌ای سالم را برای کمک به مدیریت تمایلات خود کشف کنید. اگر اشتباه کردید و دوباره گل کشیدید، خیلی به خودتان سخت نگیرید. بازگشت به مصرف برای هر کسی که سعی در ترک ماریجوانا دارد رایج است. تحقیقات نشان داده است که معمولاً قبل از اینکه افراد موفق شوند، چند بار تلاش می‌کنند. لغزش به این معنی نیست که شما شکست خورده‌اید. این فقط یک عقبگرد موقتی است.

چگونه بهترین روش ترک مواد مخدر را انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید گل کشیدن را ترک کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که لازم نیست همه این کارها را به تنهایی انجام دهید. کمک گرفتن از یک ارائه دهنده مراقب‌ های پزشکی یا درمانگر می‌تواند شانس شما را برای ترک موفقیت آمیز ماریجوانا افزایش دهد. با صحبت با پزشک یا متخصص سلامت روان در مورد گزینه‌های درمانی خود شروع کنید.

سخن پایانی

در حالی که ماریجوانا ممکن است نسبت به سایر مواد کمتر عادت آفرین باشد، برخی افراد با عوارض جانبی ناخوشایند یا وابستگی دست و پنجه نرم میکنند. موفقیت در ترک مخدر گل به تنهایی امکان پذیر است، اما صحبت با پزشک یا درمانگر خود نیز می‌تواند نقطه خوبی برای شروع باشد. انتخاب راهی برای ترک، تعیین اهداف و مراقبت از خود در حین کار کنار گذاشتن گل می‌تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید و توانایی خود را برای پایبندی به اهداف خود بهبود بخشد. اگر شما یا یکی از نزدیکانتان با مصرف مواد یا اعتیاد دست و پنجه نرم میکنید، برای کسب اطلاعات در مورد امکانات پشتیبانی و درمانی می‌توانید با یکی از مراکز ترک مصرف مواد مخدر گل که در بالا معرفی کردیم، تماس بگیرید.

4.5/5 - (8 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان