ترک قرص زولپیدم چند روز طول می‌کشد؟

9 اکتبر 2023

بسیاری از افراد بدون اینکه بدانند که زولپیدم اعتیادآور است، به مصرف بیش از حد دوز تجویزی یا مدت زمان طولانی آن می‌پردازند و از اینرو دچار اعتیاد به زولپیدم می‌شوند. در این موارد لازم است تا برای ترک زولپیدم در یک مرکز درمانی خوب مانند کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی اقدام کنید، زیرا علائم ترک زولپیدم می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد. اگر خودتان اقدام به ترک زولپیدم کنید، متاسفانه باید بگوییم که احتمالا دچار عود زولپیدم می‌شوید. بسیاری از افرادی که برای ترک زولپیدم اقدام می‌کنند از متخصصین مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی سوال می‌پرسند که ” ترک قرص زولپیدم چند روز طول میکشد؟” ما در این مطلب قصد داریم تا در مورد مدت زمان ترک زولپیدم صحبت کنیم. اگر خواهان ترک زولپیدم هستید، با ما همراه باشید.

مدت زمان ترک زولپیدم به چه عواملی وابسته است؟

اینکه ترک قرص زولپیدم چند روز طول می‌کشد کاملا وابسته به هر فرد است و می‌تواند از عوامل مختلفی تاثیر بپذیرد. در این بخش به عوامل موثر بر مدت زمان ترک زولپیدم می‌پردازیم:

• مدت زمان مصرف زولپیدم

مدت زمان مصرف زولپیدم، تاثیر زیادی در شدت علائم ترک زولپیدم و همچنین مدت زمان ماندگاری آن‌ها دارد. هر چه بیشتر زولپیدم مصرف کرده باشید، احتمال وابستگی و اعتیاد به زولپیدم بالاتر می‌رود و علائم ترک شدیدتری را تجربه خواهید کرد و به طبع زمان ترک زولپیدم شما افزایش می‌یابد.

• ترکیب زولپیدم با داروهای دیگر

اگر Ambien با داروهای دیگر برای افزایش اثر آرامبخشی ترکیب شود، علائم ترک آن‌ها و پیچیدگی کلی فرآیند ترک افزایش می‌یابد. هنگامی که کاربران زولپیدم را با موادی مانند بنزودیازپین‌ها، مواد افیونی، الکل یا داروهای ضد افسردگی ترکیب کنند، علائم ترک زولپیدم پیچیده تر و کشنده می‌شود. در این شرایط نباید دوره سم زدایی را بدون نظارت انجام دهید.

مدت زمان ترک قرص زولپیدم - کلینیک پیام تندرستی
  • دوز مصرفی زولپیدم

هر چه دوز مصرفی زولپیدم بیشتر باشد، احتمال بروز علائم ترک زولپیدم شدید افزایش می‌یابد و به طبع مدت زمان ترک زولپیدم نیز افزایش خواهد یافت.

• سن

متابولیزه زولپیدم در بدن افراد جوان سریع تر انجام می‌شود. بنابراین مدت زمان ترک زولپیدم بطور کلی در افراد جوان کوتاه تر است و افراد مسن ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به علائم شدید ترک باشند.

• شرایط فیزیکی و روانی افراد

وجود ژن های متفاوت در افراد و بیماری های مزمن روانی و جسمی می‌تواند برخی از علائم ترک زولپیدم را شدت ببخشد و زمان ترک زولپیدم را افزایش دهد.

با توجه به این شرایط مدت زمان ترک زولپیدم می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. اما بطور کلی یک مدت زمان کلی برای ترک زولپیدم وجود دارد در بخش بعدی به آن می‌پردازیم.

مدت زمان ترک قرص زولپیدم چقدر است؟

نیمه عمر زولپیدم حدود 2.5 تا 3 ساعت است. در برخی موارد علائم ترک زولپیدم بعد از 6 تا 8 ساعت بعد از آخرین مصرف این دارو بروز می‌کند.

عوارض ترک زولپیدم در عرض 1 تا 5 روز به شدیدترین حالت خود می‌رسد و بعد از تقریبا 1 الی 2 هفته فروکش خواهد کرد.

در این مطلب به پاسخ پرسش ” ترک قرص زولپیدم چند روز طول میکشد؟” پرداختیم. حالا می‌دانیم مدت زمان ترک زولپیدم بسته به عوامل مختلفی مانند شدت اعتیاد، دفعات مصرف، مدت زمان مصرف و… می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. اما بطور کلی اکثر بیماران یک دوره زمانی را برای ترک زولپیدم طی خواهند کرد که این بازه چیزی حدود 14 روز به طول می‌انجامد. اما مرکز درمانی نیز در مدت زمان ترک زولپیدم می‌تواند موثر باشد. با رجوع به متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد پیام تندرستی خیالتان از بابت علائم ترک زولپیدم راحت خواهد بود! کادر درمانی این مجموعه از قبیل روانپزشک، روانشناس و پزشک ترک اعتیاد در تلاشند تا با روش های نوین ترک اعتیاد به مدیریت علائم ترک بپردازند و بتوانند مدت زمان ترک زولپیدم را کاهش دهند.

مشتاق ترک اعتیاد زولپیدم هستید؟! همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات درمانی کلینیک روانپزشکی وترک اعتیاد پیام تندرستی برخوردار شوید.