ترک اعتیاد هروئین

ترک هروئین در کلینیک ترک اعتیاد پیام

اگر در دام اعتیاد به هروئین گرفتار شده‌اید، باید بدانید که خوشبختانه روش‌های درمانی موثری برای غلبه بر این مشکل خانمان‌سوز و ترک اعتیاد هروئین وجود دارد. اگرچه بسیاری از مردم به خوبی از خطرناک بودن سوءمصرف مواد مخدر اطلاع دارند، اما عوارض اعتیادآور هروئین آنقدر وحشتناک است که انگشت شمارند داروها و موادی که به اندازه هروئین باعث ترس و وحشت شوند.

اعتیاد به هروئین خطرناک است. هروئین قدرت اعتیادآوری بسیار بالایی دارد و وابستگی شدیدی ایجاد می‌کند، به علاوه هر بار که بیمار، هروئین را تزریق می‌کند یا به مشام می‌کشد، خطر اوردوزی مرگبار وجود دارد. حتی افرادی که مدتی طولانی هروئین مصرف کرده‌اند، نیز در اثر اشتباه در مصرف هروئین ممکن است جان خود را از دست بدهند. برای این که بتوانید افراد وابسته به هروئین را از این منجلاب نجات دهید، باید مرکز درمانی معتبر و مجربی را در زمینه ترک اعتیاد پیدا کنید.

درباره هروئین

قبل از آن که بدانید چطور می‌توانید به یک بیمار وابسته به هروئین کمک کنید، باید ابتدا با این ماده مخرب آشنا شوید. هروئین دارویی است که در دسته داروهای مخدر قرار می‌گیرد. هروئین از مشتقات مورفین است. مورفین از دیرباز برای تسکین درد به کار برده شده است. هرچند مدتهای مدیدی است که مورفین مدت‌ها انتخاب محبوبی برای آرام کردن درد بوده است، اما در آغاز قرن شانزدهم نشانه‌های هشدار دهنده‌ای درباره وابستگی به مورفین مشاهده شد.

یکی از دلایلی که افراد وابسته به هروئین باید تحت درمان قرار بگیرند، این است که بدن مصرف کنندگان هروئین به سرعت نسبت به این ماده مقاوم می‌شود. به عبارت دیگر، فرد به سرعت مجبور می‌شود که هر بار مقدار بیشتری هروئین را مصرف کند تا همان احساس سرخوشی و نشئگی سابق را تجربه کند. چنانچه بیمار، هروئین کافی مصرف نکند یا مصرف را کاملاً قطع کند، باید علائم دردناک و آزاردهنده ترک را تحمل کند. به همین دلیل است که ترک اعتیاد به هروئین باید در مراکز بازپروری تخصصی هروئین مانند کلینیک تخصصی ترک اعتیاد پیام تندرستی انجام شود تا بیماران در اثر تحمل کردن علائم طاقت‌فرسای ترک دوباره به اعتیاد پناه نبرند. افرادی که در حال ترک اعتیاد هروئین هستند، می‌دانند که فقط یک بار مصرف هروئین برای از بین بردن تمام علائم ناراحت کننده کافی است.

دلیل خطرناک بودن هروئین

عوارض و خطرات کشنده اوردوز ایجاب می‌کند که بیماران وابسته به هروئین تحت درمان تخصصی قرار بگیرند. این افراد به دلیل شیوه خاص مصرف هروئین و یکسان نبودن درجه خلوص در دفعات مختلف مصرف نیاز به کمک دارند. مصرف درازمدت هروئین لزوماً مانند مصرف الکل به کبد آسیب نمی‌زند؛ همچنین مصرف درازمدت هروئین، برخلاف متامفتامین لزوماً آسیب دیدن مغز را به دنبال ندارد.

نخستین گام برای ترک اعتیاد به هروئین این است که موادی که از نظر درجه خلوص و قدرت با هم تفاوت دارد، از دسترس بیمار دور شود. بیمارانی که تحت درمان ترک اعتیاد قرار می‌گیرند، یک روز یک بسته هروئین با درجه خلوص ده درصد و روز بعد بسته دیگری با درجه خلوص پنجاه درصد مصرف نمی‌کنند. چنانچه فرد درجه خلوص ماده مصرفی را ندارد و همواره یک مقدار ثابت را تزریق کند، به شدت در معرض خطر اوردوز خواهد بود.

ترک اعتیاد هروئین - کلینیک پیام

درمان و ترک اعتیاد هروئین زیر نظر متخصص

چنانچه فرد بیمار تحت درمان حرفه‌ای ترک اعتیاد قرار نگیرد، احتمال این که بتواند هروئین را ترک کند، بسیار پایین خواهد بود. سوال اینجا است که آیا اصولاً امکان ترک اعتیاد هروئین وجود دارد؟ امکان ترک هروئین وجود دارد، به شرطی که بیمار در مراکز حرفه‌ای تحت درمان قرار بگیرد و از روشهای کارآمد ترک اعتیاد بهره بگیرد.

مشکل اینجا است که علائم ترک هروئین بسیار ناراحت کننده است. درمان ترک اعتیاد به هروئین غالباً با تمرکز بر مدیریت یا به حداقل رساندن این علائم طراحی می‌شود. از جمله علائم قطع مصرف هروئین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• توهم
  • بدن درد
  • آشفتگی
  • پرخاشگری
  • تشنج

تاثیر هروئین بر مرکز لذت در مغز دلیل دیگری است که درمان تخصصی اعتیاد به هروئین را ضروری می‌سازد. بیماری که تصمیم به ترک هروئین می‌گیرد، در چند هفته نخست درمان هیچ گونه احساس لذتی را تجربه نمی‌کند و احساس می‌کند که با خود بیگانه شده است. این احساسات ناراحت کننده را با ناراحتی شدید جسمی ترکیب کنید تا متوجه شوید که بیمار وابسته به هروئین بدون بهره‌گیری از درمان کارآمد نمی‌تواند پاک شود و پاک بماند.

بهترین راه ترک هروئین

البته تدارک مکانی که فرد وابسته به هروئین بتواند “پاک شود”، برای درمان او کفایت نمی‌کند. صرف این که مواد را از دست بیمار دور کنید تا مواد به تدریج از بدنش خارج شود، برای ترک اعتیاد کافی نیست. فرد وابسته به هروئین باید در مراکز بازپروری تحت درمان قرار گیرند تا مهارت‌ها و ابزار لازم را برای در پیش گرفتن یک زندگی سالم و عاری از مواد دریافت کنند. درمان ترک اعتیاد به هروئین باید به گونه‌ای طراحی شود که اطمینان حاصل شود بیماران می‌توانند احساساتی مانند ترس، استرس، ناامیدی و خشم را بدون پناه بردن به مواد مخدر تحمل کنند.

فراموش نکنید که ترک اعتیاد به هروئین، به ویژه برای افرادی که مصرف طولانی مدتی داشته‌اند، یک برنامه دو هفته‌ای نیست.

ترک اعتیاد به هروئین فرآیندی زمانبر است، بنابراین اگر مراکزی وعده دادند که می‌توانند بیمار وابسته به هروئین را ظرف دو هفته ترک بدهند، بهتر است فریبشان را نخورید. سم زدایی و درمان ترک اعتیاد به هروئین باید با تمرکز بر دلیل اصلی روی آوردن بیمار به مواد مخدر طراحی شود؛ چنانچه دلیل زیربنایی مصرف مواد نادیده گرفته شود، بهبود حال بیمار و ترک دادن او غیرممکن خواهد بود.

اگر می‌خواهید بدانید که چطور می‌توانید به یک بیمار وابسته به هروئین کمک کنید یا چطور می‌توانید برای رفع مشکل خود یا یکی از عزیزانتان از متخصصین کمک بگیرید، فقط کافی است گوشی تلفن را بردارید. امروزه روشهای مختلفی برای ترک اعتیاد به هروئین وجود دارد. متخصصین مجربی که روش کمک به مصرف کنندگان هروئین را می‌دانند و می‌توانند آنان را یاری کنند تا زندگی‌شان را تغییر دهند درک کلینیک پیام تندرستی آماده‌اند تا به شما کمک کنند.