ترک اعتیاد ترامادول

ترک اعتیاد ترامادول در کلینیک ترک اعتیاد پیام

کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد پیام تندرستی متناسب با نیاز هر بیمار، چندین گزینه درمانی برای ترک اعتیاد به ترامادول ارائه می‌دهد. برای برنامه ریزی مسیر درمان، بیماران ابتدا باید نوع درمان مورد نیاز خود را با توجه به پیشنهادات پزشک متخصص از موارد زیر انتخاب کنند.

• سم زدایی تحت نظارت کادر پزشکی
  • بستری تدریجی در کلینیک ترک اعتیاد و اعصاب و روان
  • ترک اعتیاد بصورت سرپایی
  • برنامه ریزی برای مراقبت و پیشگیری از مشکلات بعد از دوره ترک

هر یک از این گزینه‌ها ارائه دهنده مزایای منحصر به فردی هستند. در طی فرآیند تصمیم گیری برای آگاهی از اینکه کدام گزینه‌ها برای شما مناسب است، می‌توانید با یکی از متخصصین درمانی کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی تماس بگیرید.

برنامه ترک اعتیاد ترامادول پس از ارزیابی و بر اساس نیازهای خاص هر بیمار تنظیم و ارائه می‌شود. در طول ارزیابی، کادر پزشکی ترک اعتیاد کلینیک پیام تندرستی به منظور تعیین میزان اختلال در مصرف مواد بیمار و بروز احتمالی هرگونه اختلال همزمان در سلامت روانی که نیازمند درمان نیز باشد، آزمایشات پزشکی و روانپزشکی انجام می‌دهند.

از مهمترین فواید سم زدایی مواد مخدر از بدن بصورت تدریجی در کلینیک پیام تندرستی می‌توان به محیط آرام و عاری از وسوسه و محرک آن اشاره کرد. همچنین در موارد اورژانسی امکان دسترسی شبانه‌روزی بیماران به پرسنل روانپزشکی و روانشناسی نیز فراهم گردیده است.

ترک اعتیاد ترامادول چند روز طول می‌کشد؟

علائم سم زدایی قرص ترامادول به طور معمول تا یک روز پس از قطع دارو خود را نشان می‌دهد. به خصوص اگر در حال ترک باشید، ممکن است این سؤال را مطرح کنید که علائم ترک قرص ترامادول دقیقا چه مدت طول می‌کشد؟

مدت زمان سم زدایی ترامادول برای هر شخص متناسب با میزان مصرف و شرایط جسمی و روحی او متفاوت است. اما می‌تواند از 10 روز تا چند هفته متغیر باشد. دوره علائم ترک بیمار هم به دوز، تحمل، فیزیولوژی و مدت زمان مبارزه او با اختلال مصرف ترامادول بستگی دارد.

برخی از پزشکان کاهش خود ترامادول را برای تسهیل قطع وابستگی جسمی انتخاب می‌کنند. این بدان معناست که ممکن است که ترک ترامادول آسان‌تر باشد، اما جدول زمانی علائم ترک طولانی‌تر خواهد بود، چنانکه غلبه کامل بر وابستگی بدن به این ماده اغلب هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد.

سم زدایی بدن از ترامادول

در صورتی که یک نفر پس از ایجاد وابستگی جسمی تصمیم به قطع مصرف قرص ترامادول داشته باشد، احتمال تجربه علائم ترک ترامادول توسط شخص مصرف کننده وجود دارد. این امر ناشی از این است که مغز به این ماده عادت کرده و حتی بسیاری از فرآیندهای خود را برای کمک به حضور ترامادول تطبیق داده است. هنگام فقدان ناگهانی ماده مخدر، مغز در تنظیم چنین فرآیندهایی با سختی‌هایی روبرو می‌شود که باعث القاء علائم ترک ترامادول می‌شود. هدف اصلی از سم زدایی بدن از ترامادول، به حداقل رساندن آسیب های ناشی از این ماده شبه مخدر است.

مراحل اصلی سم زدایی ترامادول:

• ارزیابی – در این مرحله با توجه به ویزیت روانپزشکی و مشاوره روانشناس ترک اعتیاد، بهترین نحوه درمان برای بیمار تشخیص و ارزیابی می‌شود.
  • تثبیت – در این مرحله، فرد برای دستیابی به حالت عاری از مواد اعتیادآور، مراقبت های ویژه پزشکی و پشتیبانی روانی را دریافت می‌کند.
  • تشویق برای درمان بیشتر – از آنجا که سم زدایی ترامادول درمان کاملی برای سوء مصرف مواد نیست، درمان بیشتری برای بهبودی پایدار توصیه می‌شود، مانند: گروه درمانی، خانواده درمانی و …

بهترین روش ترک اعتیاد ترامادول

ترک اعتیاد ترامادول بصورت بستری و با استفاده از داروهای روانپزشکی بهترین و عمیق‌ترین روش درمانی اعتیاد است و معمولاً بهترین گزینه برای افرادی است که دارای سوء مصرف شدید هستند. کلینیک شبانه روزی ترک اعتیاد پیام تندرستی در این خصوص امکاناتی را فراهم می‌کند تا بیمار در محیطی آرام با ارائه خدمات رفاهی و هتلینگ در اتاق های عمومی، خصوصی و VIP و همچنین تحت مراقبت شبانه روزی متخصصین ترک اعتیاد این مرکز دوره درمانی خود را سپری کنند.