محرک کراک چیست؟

محدر کراک یکی از انواع مواد اعتیاد زا
مدیرسایت
12 می 2020

یکی از جدیدترین مواد مصرفی که بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است، ماده مخدری است که به کراک معروف است. کراک در سال‌های اخیر جوانان زیادی را به خود وابسته کرده و به عنوان یک ماده پر مصرف دنیا را پر کرده است. اگر شما دوست دارید در مورد این ماده اعتیادآور، نحوه مصرف آن، خطرات و نحوه ترک آن اطلاعات لازم و کافی را به دست بیاورید پیشنهاد می‌کنم در ادامه این مقاله همراه مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی باشید.

شکل ظاهری کراک چطور است؟

کراک یا همان راک، یک ماده محرک سفید رنگ است که از تصفیه هروئین به وجود می‌آید. هروئینی که در ایران برای تولید کراک استفاده می‌شود از مشتقات کوکائین به دست می‌آید و از همه مهمتر به دلیل استفاده از ماده‌ای به نام الکالوئیدهای محرک شدیدتری برای ایجاد شادی و نشاط ایجاد می‌کند.

طبق نظر برترین پزشکان کلینیک بستری ترک اعتیاد تهران مشتقاتی که در تولید و تهیه کراک استفاده می‌شود، خطرناک‌ترین موادی هستند که برای تولید مواد مخدر از آن استفاده می‌شود.

شکل ظاهری مخدر کراک

نحوه مصرف کراک چگونه است؟

مصرف کننده های این ماده، کراک را با استفاده از لوله های شیشه ای که شکل ظاهری شبیه به پیپ دارند مصرف می‌کنند. البته بدون این پیپ ها هم قابل مصرف هستند. نکته قابل توجهی که در مصرف و کشیدن کراک وجود دارد این است که این ماده محرک مدت ماندگاری بسیار کوتاهی دارد و افراد دچار اعتیاد به کراک،تنها کمتر از 15 دقیقه اثرات مصرف آن را با حس سرخوشی و خماری تجربه می‌کنند.

چرا کراک بین معتادان پر طرفدار است؟

کراک یکی از معدود مواد اعتیادآوری است که هیچ بویی ندارد. این ماده مخدر برعکس تریاک و سایر مواد اعتیاد زا فاقد هر گونه بو است و همین مورد یکی از مهم‌ترین دلایل مصرف بالا و محبوبیت آن در بین معتادان به حساب می‌آید.

از آن گذشته کراک یکی از کم دردسرترین مواد در نحوه مصرف است! چرا که معتادان می‌توانند تنها با یک فندک و بدون هیچ گونه مواد مصرفی خاصی این مخدر را استنشاق کنند. همین دلایل ساده و جذاب موجب شده تا معتادان برای مصرف کراک علاقه زیادی پیدا کنند و نسبت به ترک اعتیاد کراک انگیزه‌ای نداشته باشند.

کراک، گران ترین نوع مخدر

البته این را هم در نظر داشته باشید که این ماده جذاب که مورد علاقه بسیاری از افراد است، به دلیل هزینه بالا و گرانی که دارد، دایره مصرف‌کنندگان محدودی را به خود اختصاص داده است و هر کس توانایی خرید و مصرف روزانه آن را ندارد. همین مورد باعث شده تا افرادی که بضاعت مالی کمتری دارند، عطش بالایی برای کشیدنش داشته باشند.

مصرف کراک چه خطراتی به همراه دارد؟

مصرف کراک هم مانند مصرف هر نوع ماده مخدری، عوارض و خطرات زیادی دارد. افراد مصرف‌کننده پس از مدتی دچار خطای دید شده و ضربان قلبشان هم به شدت بالا می‌رود. علاوه بر این تعرق بالا، خستگی و افسردگی شدید می‌تواند میل به خودکشی را در فرد بالا ببرد.

همه چیز در مورد کراک مخدر اعتیاد زا

 کراک چگونه موجب اعتیاد می‌شود؟

پس از مصرف این ماده محرک، کراک مستقیماً روی سیستم عصبی بدن تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این کراک روی گردش خون و تنفس اثرات مداوم و فشارهای ناگهانی می‌گذارد، به صورتی که کنترل عصبی فرد از دست خودش خارج می‌شود.

مخدر تریاک تنها پس از یک بار مصرف افراد را به خود وابسته می‌کند. استفاده از کراک هم در دفعه اول لذت و خوشایندی بسیار بالایی را برای افراد به وجود می‌آورد، به صورتی که مصرف‌کنندگان اعتقاد دارند پس از اعتیاد به کراک تنها به دنبال لذت اولیه و تجربه مجدد آن، مصرف را ادامه می‌دهند.

آیا مصرف کراک منجر به مرگ می‌شود؟

بسیاری از افراد در اثر بی‌تجربگی و یا به عبارتی نا‌آگاهی از عوارض مصرف کراک، این ماده محرک را با مشروبات الکلی مصرف می‌کنند تا اثرات لذت‌بخش آن را دو چندان کنند!! در صورتیکه که مصرف همزمان این دو ماده بسیار خطرناک بوده و منجر به بروز شوک در کبد شده و در مواردی منجر به مرگ افراد نیز می‌شود. در این مرحله و پس از مشاهده خطرات و شروع عوارض‌های شدید مصرف کراک، بیمار باید هر چه سریعتر برای انجام سم زدایی سریع در اعتیاد به کراک به کلینیک‌های ترک اعتیاد مراجعه کند.

عوارض و خطرات مصرف کراک

آیا سم‌زدایی بدن از کراک امکان‌پذیر است؟

مصرف کراک در دوره اعتیاد به آن، می‌تواند زندگی عادی فرد را تحت تاثیر خود قرار دهد. به صورتی که فرد قادر به برقراری ارتباط با سایرین نخواهد بود و میل شدید به مصرف، اثرات مخرب زیادی را برای مصرف‌کننده به همراه می‌آورد. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم برای آغاز و انجام مراحل ترک اعتیاد به کراک حتما به صورت حساب شده به یکی از کلینیک های معتبر  مراجعه کنید تا مراحل سم زدایی در محیطی کنترل شده اتفاق بیفتد.

زیرا تمام عوارض مصرف کراک بر روی سیستم اعصاب مرکزی است که بعد از سپری کردن دوره سم زدایی و ترک و قطع مصرف کراک، بیمار باید در جلسات روان درمانی، مشاوره گروهی، روانکاوی اعتیاد و …. شرکت کند تا تمام مراحل برنامه درمانی اعتیاد او با موفقیت سپری شود و در این زمان تمام کادر پزشکی با بهترین روانپزشک و بهترین روانشناس ترک اعتیاد علائم ترک را کنترل و درمان می‌کنند که بیمار بعد از زمان ترخیص دچار لغزش و سوء مصرف مجدد کراک نشود.

نحوه مصرف کراک چگونه است

کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی به عنوان بهترین مرکز ترک کراک در تهران در محیطی آرام و کنترل شده توسط برترین متخصصان کشور، این امکان را برای افرادی که قصد دارند از کراک دست بکشند ایجاد کرده تا با روش درمان بستری مراحل سم زدایی را پیش ببرند.

شما می توانید برای اطلاع از روش های درمان با شماره تماس 22222241 تماس بگیرید تا کارشناسان کلینیک شما را برای شروع زندگی مجدد بدون کراک راهنمایی کنند.

3.9/5 - (7 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان