مصرف همزمان الکل و هروئین چه عوارضی دارد؟

عوارض مصرف همزمان الکل و هروئین
مدیرسایت
2 مارس 2022

مصرف همزمان الکل و هروئین، اتفاق بسیار تلخ و نگران کننده‌ای است که متاسفانه در چند سال اخیر در بین استفاده کنندگان مواد مخدر و محرک دیده می‌شود. عمل بسیار خطرناکی که می‌تواند سبب ایجاد مسمومیت در فرد و در برخی از مواقع منجر به مرگ او شود. بر طبق مطالعات انجام شده آمار مرگ و میر ناشی از مسمویت الکل به تنهایی 15 درصد بوده درحالیکه این آمار زمانی که الکل با مواد دیگری همچون هروئین ترکیب می‌شود به 17 درصد می‌رسد.

علت مصرف همزمان از الکل و هروئین

در برخی از مواقع افراد به علت کاهش چشمگیر قدرت بازدارندگی ناشی از مصرف همزمان این دو ماده، اقدام به انجام چنین کاری می‌کنند. عموما افرادی که سعی در انجام کاری دارند که آن را در حالتی غیر مستی هرگز انجام نخواهند داد، مرتکب عمل خطرناک مصرف همزمان الکل و هروئین می‌شوند.

ترک اعتیاد الکل و ترک اعتیاد به هروئین در مرکز پیام تندرستی با همراهی کادر مجرب در طول درمان

عوارض مصرف همزمان هروئین و الکل

هروئین نوعی ماده مخدر بوده که مصرف آن منجر به ایجاد احساس سرخوشی در فرد می‌شود. در کنار آن نیز مصرف نوشیدنی‌های الکل دار نیز نوعی سرمستی و احساس سرخوشی را در فرد ایجاد می‌کند. از این رو مصرف همزمان این دو ماده در کنار یکدیگر، تاثیر هریک را دو برابر می‌کند. دو برابر شدن این تاثیرات، در برخی از افراد می‌تواند منجر به مرگ شود.

در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین عوارض استفاده همزمان الکل و هروئین اشاره شده است:

  • سرگیجه و از دست دادن تعادل و هوشیاری
  • عدم توانایی فرد در ایجاد هماهنگی بین عملکردهای اعضای مختلف بدن
  • ایجاد لرزش در بدن
  • کاهش چشمگیر ضربان قلب
  • سطحی شدن تنفس

کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی بهترین مرکز ترک هروئین همراه با روانشناسان متخصص در خدمت شماست.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۲۲۴۱

 

جدای از موارد گفته شده، مصرف همزمان این دو ماده می‌تواند سرعت و مقدار جذب الکل توسط بدن را افزایش دهد. اتفاق نگران کننده‌ای که می‌تواند خطر مسمیومیت با الکل را در فرد افزایش دهد. (حتی در مواقعی که فرد میزان بسیار کمی از نوشیدنی‌های الکل دار را مصرف کرده است.) لازم به ذکر است که مسمومیت ناشی از الکل می‌تواند کشنده باشد به همین خاطر به محض قرار گرفتن در چنین شرایطی لازم است با اورژانس تماس بگیرید و موضوع را با یک تیم درمانی درمیان بگذارید. در کنار تمامی موارد ذکر شده باید گفت که هم الکل و هم هروئین، هر دو اثر مهارکنندگی بر روی فعالیت سلول‌های سیستم عصبی مرکزی دارند. به همین خاطر است که استفاده از هریک از آن‌ها به صورت جداگانه احساس آرامش خاصی را در فرد ایجاد می‌کند. استفاده همزمان این دو ماده اثر کاهندگی مذکور را دو چندان می‌کند؛ در نتیجه ممکن است ریتم تنفس در فرد کند و یا حتی متوقف شود.

خطرهای استفاده همزمان الکل و هروئین

افزایش احتمال بروز مسمومیت (اوردوز) ناشی از الکل، کند شدن روند تنفس، تنگ شدن قفسه سینه، گشاد شدن مردمک، تب، کبود شدن نوک انگشت‌های دست و … نمونه‌ای از خطرات مصرف همزمان هروئین و الکل هستند. عواملی همچون سابقه خودکشی فرد، افزایش تدریجی مصرف مخدرهای مختلف و … نیز می‌توانند احتمال بروز چنین خطرهایی را افزایش دهند.

اقدامات درمانی پس از استفاده همزمان هروئین و الکل

اقدامات درمانی پس از استفاده همزمان هروئین و الکل

درچنین شرایطی بهتر است پیش از هر کاری آرامش خود را حفظ کنید و به سرعت با اورژانس تماس بگیرید. از تیم اورژانس راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید و این راهنمایی‌ها را تا لحظه رسیدن کادر درمان پیاده‌سازی کنید. اگر بیمار هوشیار است سعی کنید از او درباره آخرین بار مصرف همزمان الکل و هروئین سوال کنید. در چنین شرایطی لازم است مانع آن شوید که بیمار داروی بیشتری مصرف کند. بعد از خلاص شدن از خطرات ناشی از استفاده همزمان هروئین و الکل، لازم است که به صورت جدی وارد مسیر ترک شوید تا به این وسیله بتوانید بدون ترس از عوارض ناشی از اعتیاد، سالم زندگی کنید. لازمه ورود جدی به چنین مسیری نیز مراجعه به یک مرکز درمانی معتبر است.

بیمارستان ترک اعتیاد شبانه روزی پیام تندرستی، به صورت 24 ساعته اقدام به پذیرش و بستری بیمار می‌کند. کلینیکی که با کادر درمانی مجرب خود و مجوزی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور دارد، شبیه به یک بیمارستان به نظر می‌رسد. پیام تندرستی به یک مرکز سم زدایی اختصاصی مجهز است. مرکزی که به واسطه برخورداری از یک کادر درمانی بسیار با تجربه، می‌تواند در به آسانی پشت سرگذاشتن اولین و یکی از مهم‌ترین مراحل ترک اعتیاد یعنی “سم زدایی” به بیماران کمک بسیار شایانی کند.

در این مرکز سم زدایی هریک از افراد بسته به شرایط جسمی و روحی که دارند و همچنین بر اساس میزان و شدت وابستگی نسبت به مصرف مواد، تحت درمان و مداوا قرار گرفته می‌شوند. چگونگی انجام سم زدایی و همچنین داروهایی که برای پاک کردن خون بیمار از هرگونه ماده مخدری استفاده می‌شوند، یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز کلینیک پیام تندرستی نسبت به دیگر مراکز ترک اعتیاد است. کادر درمانی مستقر در مرکز پیام تندرستی، بر اساس به روزترین متدهای درمانی از داروی نالتروکسان (نوعی داروی ضد مخدر) برای پاکس‌سازی خون بیمار از مواد مخدر استفاده می‌کنند، عملی که در اصطلاح پزشکی به آن تصفیه خون گفته می‌شود.

بعد از مرحله اولیه درمان، نوبت استفاده از متدهای درمانی که ترکیبی از دارو درمانی و روان درمانی هستند، فرا می‌رسد. تیم درمانی پیام تندرستی در تلاش هستند که از موثرترین متدهای روان درمانی (خانواده درمانی، گروه درمانی، مشاوره‌های رواشناسی و روانپزشکی) در کنار روش‌های درمانی نوینی (همچون کاشت نالتروکسان) استفاده کنند.

نالتروکسان یک راه حل قطعی برای درمان همیشگی اعتیاد بوده که از طریق تحت تاثیر قرار دادن گیرنده‌های عصبی در فرد، تمایل او برای مصرف الکل را کاهش می‌دهد. با استفاده از این دارو، فرد حتی اگر الکل مصرف کند هیچ لذتی را تجربه نخواهد کرد و همین مسئله راز قدرت و تاثیرگذاری  بالای نالتروکسان است. نالتروکسان با شیوه‌های درمانی کاملا معتبر در طول یک جراحی سرپایی 15 دقیقه‌ای داخل بدن بیمار قرار داده می‌شود و فرصتی برای بهبودی کامل را در اختیار او قرار می‌دهد.

در این بین نیز نباید از خدمات رفاهی و امکانات لاکچری ارائه شده به بیمار و خانواده او و همچنین هتلینگ کلینیک پیام تندرستی غافل ماند. جزئیات بسیار مهمی که در سرعت بخشیدن به پروسه بهبود بیمار نقش انکارناپذیری را ایفا می‌کنند.

4/5 - (1 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان