پیام تندرستی > ترک ماری جوانا ( ترک گل)

ترک ماری جوانا ( ترک گل)

مقاله ترک اعتیاد - ترک اعتیاد ماری جوانا

ماری جوانا یا گل یکی از پرمصرف‌ترین مواد مخدر غیرقانونی در میان جوانان است. این تصور اشتباه که این ماده مخدر چندان اعتیادآور نیست، سبب شده تا بسیاری از افراد بدون آگاهی از اثرات منفی ماری جوانا در دام اعتیاد به آن گرفتار شوند. با این حال، ترک ماری جوانا به دلیل اثرات نامطلوبی که بر جسم و روان مصرف کننده دارد امری دشوار و پیچیده است و باید تحت نظارت افراد متخصص انجام شود.

بخش ترک ماری جوانا در کلینیک پیام تندرستی به عنوان یکی از پیشرفته ترین مراکز ترک گل در کل کشور شناخته شده و از کارنامه درخشانی در این عرصه برخوردار است. ارائه خدمات تشخیصی، درمان‌های دارویی و غیر دارویی، مشاوره و جلسات روان شناختی فردی یا گروهی تنها بخشی از خدمات این مرکز است.در این مقاله با خدمات مرکز ترک گل در کلینیک پیام تندرستی بیشتر آشنا خواهید شد:

یکی از شیوه هایی که برای ترک گل یا ماری جوانا در کلینیک پیام تندرستی استفاده می‌‎شود، استفاده از درمان رفتاری برای مقابله با جنبه های روان شناختی اعتیاد است. مدت زمانی که در این روش برای ترک ماری جوانا لازم است، از شخص به شخص متفاوت است و حتی ممکن است برای برخی افراد 12 هفته طول بکشد.

استفاده از روش درمان رفتاری پیوسته (CBT) می‌تواند در درک علت مصرف گل یا ماری جوانا و اعتیاد به آن کمک کند و همین موضوع انگیزه‌ای برای ترک ماری جوآنا ایجاد کند. استفاده از این روش یک روش عالی برای ترک دائمی ماری جوانا است چون مصرف کننده را در برابر وسوسه ها و بازگشت به این ماده محرک  ایمن می‌کند. در واقع باید این طور گفت که کلینیک پیام تندرستی از این روش درمانی استفاده کرده است تا افراد را در مرحله ترک دائمی ماری جوانا قرار دهد و چون ماری جوانا شبیه به یک داروی روان گردان عمل می کند، استفاده از این روش درمانی برای ترک اعتیاد مواد محرک ضروری است.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

ترک ماری جوانا یا گل

روش های مختلفی برای ترک اعتیاد به ماری جوانا یا گل وجود دارد که در مرکز ترک گل با استفاده از روش های نوین و بر اساس نیازهای فردی بیمار، از روش های پاکسازی استفاده می‌شود. در حال حاضر با توجه به فشارهای اجتماعی ای که وجود دارد، ترک ماری جوانا یکی از سخت ترین کارها در ترک اعتیاد است. در حال حاضر در جامعه افراد زیادی هستند که تمایل به مصرف ماری جوانا دارند و باعث می‌شود این معضل بزرگ‌تر شود.

افراد زیادی هستند که هر روز ماری جوانا مصرف می کنند و چون نمی توانند مصرف خود را کنترل کنند، به عواقب آن ها توجهی ندارند. بر خلاف چیزی که در بسیاری از سایت ها گفته می شود، ترک اعتیاد ماری جوانا یا گل در منزل امکان پذیر نیست! و حتما باید یک روش درمانی مناسب اتخاذ شود که انتخاب این روش بر اساس وضعیت جسمی و روحی مصرف کننده است و حتما باید توسط کادر درمانی متخصص ترک باشد.

کسانی که گل مصرف میکنند چه علائمی دارند

اگر نگران اعتیاد یکی از نزدیکان خود به مواد مخدر ماری جوانا هستید، آَشنایی با نشانه های مصرف ماری جوانا برای شما امری ضروری خواهد بود. بنابراین مشاهده علائم زیر ممکن است نشانه اعتیاد به گل باشد:

  • احساس تشنگی شدید
  • افزایش تحریک پذیری
  • چشم های خون آلود
  • افزایش اشتها
  • کمبود انگیزه
  • افزایش وزن
  • رفتار عصبی یا پارانوئید
  • عدم تعادل
  • احساس غرق شدن در فضای اطراف
  • خشکی دهان
  • اختلال حافظه
  • اضطراب
  • اختلال در توانایی قضاوت و تحلیل
  • خواب آلودگی
  • احساس سرخوشی
  • ضعیف شدن اسپرم در مردان
  • تاری دید

همچنین می‌توان گفت اثرات تحریک کنندگی ماری جوانا آنقدر زیاد است که باعث می‌شود حس خشم فرد تحریک شود و در نهایت اعمال تهاجمی انجام دهد. یکی دیگر از شاخص‌ترین علائم ماری جوانا (گل)، توهم زایی است. در کنار این اثرات روانی، اثرات جسمانی ناشی از مصرف ماری جوانا هم کم نیست که از آن جمله می‌توان به اتساع عروق خونی ملتحمه چشم (خارش، قرمزی و اشک آلود بودن چشم ها)، افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون، افزایش اشتها، خشک شدن دهان، تهوع و استفراغ اشاره کرد.

با این حال، تشخیص فرد معتاد به گل با مشاهده ظاهری  علایم اعتیاد به گل قطعی نیست و این موضوع تنها توسط افراد متخصص به صورت قطعی قابل تشخیص است.

تاثیر کشیدن گل بر مغز

کلمه “ماری جوانا” به محصولاتی از گیاه «کانابیس ساتیوا» یا شاهدانه  اشاره دارد که حاوی مقادیر قابل توجهی تتراهیدروکانابینول THC است. THC ماده ای است که در درجه اول مسئول تأثیرات ماری جوانا بر وضعیت روانی افراد محسوب می شود.

تاثیرات ماری جوانا بر بدن و به صورت ویژه مغز بسیار شدید است. معمولا تاثیر مواد مخدر گل بر مغز به صورت آنی ظاهر می شود و اثرات ماری جوانا بر بدن در حدود یک تا سه ساعت دوام خواهد داشت. همچنین اگر ماری جوانا همراه با غذا، مثلاً به صورت براونی و کیک خورده شود، مدت زمان بیشتری برای ظهور تاثیرات مخرب گل بر مغز لازم است و تاثیرات آن نیز طولانی‌تر خواهد بود.

یکی از شاخص‌ترین تاثیرات گل روی مغز بروز توهم در فرد مصرف کننده است. در این شرایط ممکن است شدت  اثرات گل بر روی مغز به حدی زیاد باشد که باعث تحریک احساس خشم و انجام اعمال خشونت آمیز شود.  به صورت کلی تاثیرات مصرف ماری جوانا بر مغز به دو صورت عوارض کوتاه مدت و بلند مدت قابل تقسیم است.

عوارض کوتاه مدت مصرف گل یا ماری جوانا

ماری جوانا یکی از پرمصرف‌ترین مواد مخدر غیرقانونی در میان جوانان است. اثرگذاری ماری جوانا در صورت کشیدن آنی است و اثر آن یک تا سه ساعت دوام دارد. همچنین اگر ماری جوانا همراه با غذا، مثلاً به صورت براونی و کیک خورده شود، مدت بیشتری طول می‌کشد تا اثر آن حس شود و در این حالت اثر آن معمولاً طولانی‌تر است.

علایم کوتاه مدت مصرف گل در 24 ساعت اول شامل اختلال در تفکر و توجه، مشکلات حافظه، نا هماهنگی در حرکات اعضای بدن، مشکل در درک زمان است.

عوارض کوتاه مدت مصرف ماری جوانا عبارت است از:

  • تحریف ادراک (تحریف حواس شنوایی، بینایی، لامسه و از دست دادن حس زمان)
  • مشکلات مربوط به حافظه و یادگیری
  • از دست دادن هماهنگی بدن
  • مشکلات مربوط به تفکر و حل مسئله
  • افزایش ضربان قلب

مصرف ماری جوانا یا گل گاهی اوقات اضطراب، ترس، بی‌اعتمادی یا حمله هراس را نیز به دنبال دارد.

اثرات بلند مدت مصرف ماری جوانا یا گل

ماری جوانا به صورت مستقیم بر روند رشد مغز تاثیرات مخربی دارد. مغزهای در حال رشد، مانند مغز نوزادان، کودکان و نوجوانان، به ویژه در معرض اثرات مضر ماری جوانا و تتراهیدروکانابینول THC هستند.

اگرچه دانشمندان هنوز در مورد تاثیر ماری جوانا بر بدن و به صورت ویژه اثر ماری جوانا بر مغز در حال تحقیق هستند، اما مطالعات نشان می دهد که استفاده از ماری جوانا توسط مادران در دوران بارداری با بروز مشکلات توجه، حافظه، مهارت‌های حل مسئله و اختلالات رفتاری در فرزندان مرتبط است.

مصرف ماری جوانا قبل از 18 سالگی باتاثیر بر فرآیندهای ایجاد ارتباط مغز تاثیرات مخربی بر عملکردهایی مانند توجه، حافظه و یادگیری دارد. فراتر از این عوارض، اثرات  مخرب مصرف ماری جوانا بر عملکردهای مغز ممکن است برای مدت طولانی یا حتی تا آخر عمر باقی بماند.

جوانانی که از ماری جوانا استفاده می کنند معمولا در مدرسه عملکرد خوبی ندارند و ممکن است در به خاطر سپردن اطلاعات با مشکلات جدی روبرو شوند. برای تشخیص فرد معتاد به گل می توان با شناسایی نشانه های گل کشیدن به احتمال وجود اعتیاد مشکوک شد.

عوامل موثر بر میزان تاثیر ماری جوانا بر مغز

این که آیا همه افراد به یک میزان در مقابل مصرف گل آسیب پذیر هستند یا خیر، در دست مطالعه و تحقیق است اما محققان براین باورند که عوامل موثر بر شدت تاثیرات مصرف ماری جوانا بر مغز عمدتا شامل موارد زیر است:

  • مقدار تتراهیدروکانابینول THC در ماری جوانا (به عبارت دیگر، غلظت یا قدرت)
  • فواصل مصرف
  • سن اولین استفاده
  • مصرف همزمان با مواد مخدر دیگر (مثلاً تنباکو و الکل)
  • عوامل ژنتیکی
  • عوامل محیطی مانند شرایط خانوادگی
  • سایر عوامل ناشناخته

در صورت مصرف ماری جوانا قبل از 18 سالگی احتمال معتاد شدن فرد حدود 6 برابر بیشتر می شود. علائم اعتياد به گل  از خفیف تا شدید متغیر بوده و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مسلما هر چه مدت زمان مصرف ماری جوانا بیشتر باشد، احتمال بروز علائم ماری جوانا نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

روش ترک اعتیاد ماری جوانا یا گل

از سوالات پرتکرار افراد معتاد به گل این است که  برای ترک گل چکار باید کرد؟ یا برای ترک ماری جوانا چه کنیم؟ خوشبختانه روش های مختلفی برای ترک اعتیاد به ماری جوانا یا گل در مرکز ترک گل واقع در  کلینیک پیام تندرستی وجود دارد. متخصصان این مرکز با استفاده از روش های نوین و بر اساس نیازهای فردی بیمار، از روش های پاکسازی بسیار موثری برای درمان این بیماران استفاده می‌کنند.

محققان حوزه اعتیاد به این نتیجه رسیده اند که استفاده از روش درمان شناختی- رفتاری  CBT نقش موثری در کاهش تاثیرات ماری جوانا بر روی مغز و شناسایی ریشه رفتار اعتیاد دارد. در روش درمانی    CBT متخصصان از تاثیرات ماری جوانا بر روی مغز به خوبی آگاه هستند و با استفاده از تکنیک های روان درمانی خاص به بیمار کمک می کنند تا در برابر وسوسه بازگشت به این ماده مخدر و اعتیاد به ماریجوانا  مقاومت کند.

در واقع باید این طور گفت که کلینیک پیام تندرستی با استفاده از تکنیک های سودمند سم زدایی و روش های روان درمانی شناختی رفتاری به بیماران کمک می کند تا در مرحله ترک دائمی ماری جوانا قرار گیرند. از آنجایی که تاثیر کشیدن گل بر مغز شبیه به یک داروی روان گردان ظاهر می شود، استفاده از این روش های درمانی برای ترک مخدر گل ضروری به نظر می رسد.

 بهترین راه ترک ماری جوانا در منزل

همانگونه که بیان شد، افراد زیادی هستند که بدون آگاهی از اثرات ماری جوانا بر بدن از این ماده خطرناک  مصرف می کنند. اثرات ماری جوانا بر رفتار و عملکرد مغز به حدی زیادی است که فرد قادر به کنترل مصرف خود نخواهد بود و نسبت به عواقب این رفتار بی تفاوت می شود. در واقع بسیاری از مصرف کنندگان  گل با این تصور اشتباه که با چند روز عدم مصرف گل امکان ترک ماری جوانا در منزل وجود دارد به مصرف آن ادامه می دهند. بر خلاف چیزی که در بسیاری از سایت ها گفته می شود، ترک اعتیاد ماری جوانا یا گل در منزل امکان پذیر نیست! و برای رهایی از آثار کشیدن گل حتما باید از یک روش درمانی مناسب استفاده شود. حتی در برخی نقل قول ها استفاده از درمان های گیاهی مانند مصرف کندر را به عنوان یکی از راه های ترک ماری جوانا معرفی کرده اند که این امر صحت ندارد. در شرایطی که برای ترک کردن ماریجوانا از روش های نادرست و سنتی استفاده شود، مدت زمان ترک گل  افزایش خواهد یافت. از سویی دیگر  به دلیل اثرات ماری جوانا بر روی مغز،  احتمال بروز بیمارهای عصبی و  اختلالات روانی در بیمار چندین برابر می شود.

انتخاب نحوه ترک گل بر اساس وضعیت جسمی و روحی مصرف کننده است و باید توسط کادر درمانی متخصص در حوزه ترک  اعتیاد انجام شود.

یکی از سوالات پرتکرار مصرف کنندگان ماری جوانا این است که ترک اعتیاد گل چند روز طول میکشد؟ برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مدت زمان ترک اعتیاد به ماری جوانا

ترک اعتیاد ماری جوانا یا گل یک تا سه هفته زمان خواهد برد که در طول این بازه شخص حتماً باید تحت نظارت روان پزشک، روان شناس و سایر متخصصان مربوطه قرار گیرد. روان شناسان و متخصصان مراقبت های بهداشتی، به بیمار کمک می کنند تا بر ناراحتی‌های روحی و جسمی ناشی از ترک ماری جوانا و  علائم ترک گل غلبه کند.

ترک اعتیاد ماری جوانا کار خطرناکی نیست اما اگر تحت نظارت درست کادر پزشکی در مرکز ترک ماری جوانا نباشد و به صورت خودسرانه باشد، ممکن است  ناراحتی‌های روحی و روانی زیادی به بار آورد که در نهایت شخص مجبور به مصرف دارو شود. استفاده از داروهای دیگر یا ترکیبی از داروهای شبه مخدر برای کاهش آثار ماری جوانا و نشانه های ترک گل بسیار خطرناک‌تر است. به همین دلیل لازم است ابتدا فرد توسط متخصصانی که در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی حضور دارند، معاینه شود تا بر اساس شرایط فیزیکی و روحی ای که دارد، با استفاده از مجهزترین خدمات درمانی برای ترک ماری جوانا اقدام کند.

راه های ترک اعتیاد گل یا ماری جوانا

روش ترک اعتیاد به گل یا ماری جوانا در هر شخصی متفاوت است و به مقدار وابستگی شخص به ماری جوانا یا گل بستگی دارد که با مراجعه به بهترین مرکز ترک ماری جوانا در کلینیک پیام تندرستی مشخص می شود. راه های زیادی برای ترك اعتياد گل و رفع اثرات مصرف ماری جوانا وجود دارد که اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم، تمام آن‌ها روی فکر و روان مصرف کننده کار می‌کنند و در واقع استفاده از شیوه روان درمانی برای ترک گل انجام می شود. چون مصرف گل یا ماری جوانا بیشترین تاثیر را روی روان فرد می گذارد و وابستگی شدید روانی ای که ایجاد می کند، بیشتر از وابستگی جسمی است.

برای درمان مصرف گل باید اراده قوی داشته باشید و زمانی که تصمیم به ترک می‌گیرید، باید ذهن تان را با انگیزه ترک مشغول نگهدارید. نقش اصلی‌ای که ماری جوانا در بدن بازی می‌کند مربوط به عملکرد ماری جوانا بر مغز و ایجاد مشکلات روانی است.

 روش سم زدایی ماری جوانا از بدن 

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که« ترک گل چند روز طول میکشد؟» باید بدانید که هیچ نوع روش پاکسازی سریعی برای این نوع  ماده مخدر وجود ندارد. نحوه ترک مواد مخدر گل یا ترک ماری جوانا، تنها به کمک سم زدایی تدریجی مواد از بدن (بستری) میسر است. در کلینیک پیام تندرستی روش‌های زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند راحت‌تر ماری جوانا را ترک کنید. خوشبختانه  تعداد زیادی از بیمارانی که در این کلینیک برای درمان گل کشیدن بستری می شوند، بدون لغزش و سو مصرف ماری جوانا مراحل درمان را سپری می کنند و در نهایت موفق به ترک کامل ماری جوانا می شوند.

آشنایی با علائم ترک ماری جوانا

یکی از  علائم مصرف مواد مخدر گل این است که فرد در هنگام کاهش مصرف با مشکلات جسمی و روانی شدیدی روبرو خواهد شد. علائم ترک ماری جوانا به صورت کلی شامل موارد زیر است:

  • کاهش اشتها
  • تغییرات خلق و خوی
  • تحریک پذیری
  • مشکلات خواب، از جمله بی خوابی
  • سردرد
  • از دست دادن تمرکز
  • میل شدید به مصرف ماری جوانا
  • عرق سرد
  • لرز
  • افزایش احساس افسردگی
  • مشکلات معده

چگونگی ترک ماری جوانا تاثیر زیادی بر شدت اثرات ترک این ماده مخدر باشد و در صورت استفاده از روش های استاندارد و علمی فرد بیمار با حداقل اثرات ترک ماری جوانا روبرو خواهد شد.

چگونه ماري جوانا(گل) را ترك كنيم؟

همان که بیان شد اثرات گل روی مغز از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. به همین دلیل برای درمان عوارض مصرف گل و درمان اثرات ماری جوانا بر رفتار لازم است از برنامه درمانی ویژه که بر اساس ویژگی های جسمی و روانی هر فرد طراحی شده است استفاده شود.

فواید ترک ماری جوانا بر هیچ کس پوشیده نیست و افرادی که در چنگال اعتیاد گرفتار هستند بیش از هر فرد دیگری به دنبال یافتن راه حل ترک ماری جوانا و رهایی از عوارض اعتیاد هستند. در ابتدا ممکن است ورود به راه ترک ماریجوانا برای بسیاری از بیماران ترسناک و نگران کننده به نظر برسد.

بسیاری از این افراد با پرسش هایی مانند ترک ماری جوانا چقدر طول میکشد یا  چگونه گل را ترک کنیم به دنبال پاسخی قطعی و واحد هستند. در صورتی که کلیه راه های ترک گل شامل فرآیندی تدریجی است و به صبر و عزم راسخ بیمار نیاز دارد. به صورت کلی نحوه ترک ماری جوانا  شامل موارد زیر است:

1_ مقابله با مصرف گل

پس از آگاهی از تاثیرات ماری جوانا روی بدن لازم است از هر چیزی که شما را به مصرف ماری جوانا نزدیک می‌کند فاصله بگیرید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که ماری جوانا نخرید. در مجامع دوستانه از استعمال آن خودداری کنید و تحت تاثیر محیط قرار نگیرید. در این مرحله استفاده از خدمات روان درمانی کلینیک پیام تندرستی به عنوان بهترین مرکز ترک گل یکی از موثرترین روش ها برای مقابله با وسوسه تهیه ماده خدر است. روان درمانگر در طول جلساتی که با هم خواهید داشت، راهکارهای عملی مناسبی برای درمان عوارض ماری جوانا آموزش می‌دهد که با انجام تمرین‌ها و قرار گرفتن در موقعیت‌های روزمره، می‌توانید به راحتی با وسوسه به مصرف ماری جوانا جلوگیری کنید. حتی می‌توانید برای دور ریختن لوازمی که با آن‌ها اقدام به مصرف گل می‌کردید، از روانشناس ترک اعتیاد کمک بگیرید.

2_ جایگزینی عوامل نشاط آور به جای  مواد مخدر

می‌توانید با کمک درمانگر از روش‌هایی استفاده کنید که جایگزین ماری جوانا باشد. برای این که بتوانید با سهولت بیشتری گل را کنار بگذارید، لازم است که فعالیت‌های شادی آور بیشتری در برنامه روزمره تان داشته باشید تا نیازی نباشد برای بهبود وضعیت روحی و روانی‌تان ماری جوانا مصرف کنید. اگر مسئله‌ای وجود دارد که مانع شادی شما می‌شود، حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا علائم افسردگی را در شما بررسی کند. همچنین شرکت کردن در فعالیت‌های ورزشی می‌تواند به افراد کمک کند تا راحت تر کنترل افکارشان را در دست بگیرند و حتی از افسردگی ناشی از ترک اعتیاد هم رهایی پیدا کنند. همچنین روشی موثر برای ترک گل، کاشت ایمپلنت نالتروکسان است.

3_ حفظ ارتباط طولانی مدت با روانشناس

حتی برای چند ماه بعد از ترک ماری جوانا هم رابطه خود را با درمانگرتان حفظ کنید تا اگر زمانی از نظر فکری در شرایط بحرانی قرار گرفتید، بتوانید به راحتی از او کمک بگیرید تا به شما در کنترل افکارتان کمک کند.

تحقیقات نشان داده است که بهترین راه ترک گل زمانی که شما برای ترک ماری جوانا از یک متخصص و درمانگر کمک می گیرید، تا 95 درصد به موفقیت بیشتری در زمینه ترک کردن گل دست پیدا می کنید.

پس بهترین روشی که در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی میتوان برای ترک گل یا ماری جوانا انتخاب کرد، روش مشاوره روانشناسی و روان درمانی است. بیشتر افرادی که به کلینیک پیام تندرستی مراجعه می‌کنند به دلیل خلاء های عاطفی‌ای که داشته‌اند به سمت مصرف ماری جوانا روی آورده‌اند و زمانی که این افراد در این کلینیک تحت مراقبت های روانی قرار می‌گیرند و از جلسات مشاوره بهره می‌برند، خلاء های عاطفی شان درمان می‌شود و فرد به تدریج تمایل خود را نسبت به مصرف ماری جوانا از دست می‌دهد.

بروز حس شدید اضطراب از جمله علائمی است که در هنگام ترک ماریجوانا بروز می‌کند و به همین دلیل صحبت کردن با یک درمانگر متخصص در مورد افکار و احساساتی که به وجود می‌آید، می‌تواند مانع از مصرف مجدد ماری جوانا در دوره ترک و پس از آن شود و با وسوسه های خود مقابله کنید. در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی درمانگر با ارائه برنامه های مدون و راهکارهای لازم، کمک می کند تا شخص راحت‌تر با عوارض بعد از ترک گل روبرو شود.

کل روند ترک ماری جوانا چند روز است؟

به طور کلی، علایم ترک ماری جوانا در روز اول پس از قطع مصرف مواد شروع می شود.  در عرض 48 تا 72 ساعت، شدت علائم بدتر می شود. سپس طی دو هفته بعد شدت این علایم به تدریج بهبود پیدا می کند و در پایان هفته سوم سم زدایی، بیشتر عوارض جانبی ترک مصرف مخدر گل از بین می روند. بنابراین مدت زمان لازم برای ترک گل در حدود 3 هفته به طول خواهد انجامید.

براساس نظر افراد متخصص مدت زمان ترک کامل گل در حدود 90 روز است و در طی این مدت، مغز فرد امکان جبران عوارض ناشی اثرات مخدر گل را خواهد داشت. البته مدت زمان لازم برای ترمیم مغز بعد از ترک گل  و تاثیرات گل بر بدن برای همه افراد یکسان نیست و به شرایط خاص هر فرد بستگی دارد.

چگونگی ترک اعتياد به گل با نالتروکسان

یکی از جديدترين راههای ترک گل مصرف داروي نالتروكسان به صورت ايمپلنت است. از ويژگي هاي روش ترك ماريجوانا با ایمپلنت، استفاده طولاني مدت بدون نياز به مصرف روزانه خوراكي آن است با اين روش همواره مقدار مشخصي از دارو وارد بدن ميشود. این روش یکی از موثرترین راهای ترک ماری جوانا درمان اعتياد به انواع مخدر ها و ترک گل مخدر  و همچنين درمان  وابستگي به الكل و ديگر مواد توهم زا ها مثل ماري جوآنا ( حشيش ) ، گل و … نيز مؤثر است . از آنجایی که استفاده از این روش باعث كاهش وسوسه ي فرد براي بازگشت به مصرف گل و هم چنين کاهش علایم ترک مواد مخدر می شود به عنوان  بهترین روش برای ترک گل شناخته شده است.

فرآیند ترک اعتیاد به ماری جوانا در كلينيك تخصصي روانپزشكي و ترك اعتياد پیام بعداز سم زدايي ، كاشت نالتروكسان توسط جراح انجام ميشود.  بهتر است فرد  براي جبران اثرات ماری جوانا بر مغز هفته اي يكبار به روانشناس و ماهي يكبار براي ويزيت روانپزشكي مراجعه کند تا به نتيجة قطعي و بهبودي كامل  برسد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد بهترین روش ترک گل با کارشناسان ما در مرکز ترک اعتیاد به گل در کلینیک پیام تندرستی تماس حاصل فرمایید.

خدمات روان درمانی در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی

کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی  به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد گل در تهران شناخته شده است  که از تکنیک های مشاوره روانشناسی و روان درمانی پیشرفته برای درمان اعتیاد به ماری جوانا استفاده می کند.

بیشتر افرادی که به کلینیک پیام تندرستی مراجعه می‌کنند به دلیل خلاء های عاطفی‌ای که داشته‌اند به سمت مصرف ماری جوانا روی آورده‌اند. استفاده از خدمات روان درمانی در این مرکز و حضور منظم در جلسات مشاوره سبب درمان خلا های عاطفی شده و  فرد به تدریج تمایل خود را نسبت به مصرف ماری جوانا از دست می‌دهد.  بروز حس شدید اضطراب از جمله علائمی است که در هنگام ترک ماریجوانا بروز می‌کند و به همین دلیل صحبت کردن با یک درمانگر متخصص در مورد افکار و احساساتی که به وجود می‌آید، می‌‍ تواند مانع از مصرف مجدد ماری جوانا در دوره ترک و پس از آن شود و با وسوسه های خود مقابله کنید.

در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی درمانگر با ارائه برنامه های مدون و راهکارهای لازم، کمک می کند تا شخص راحت‌تر با عوارض بعد از ترک گل روبرو شود.

آشنایی با عوارض پس از ترک ماده مخدر گل

پس از ترک ماده مخدر گل برخی علائم مانند داشتن حس افسردگی یا اضطراب طبیعی است و بزرگ‌ترین مشکلی که افراد بعد از ترک مصرف گل پیدا می‌کنند این است که دوست دارند مجدد به مصرف گل روی آورند. عده زیادی هم به بی خوابی دچار می‌شوند و چون نمی‌توانند به راحتی بخوابند، به قرص های خواب آور یا آرامش بخش روی می آورند و این ماجرا تا جایی ادامه می‌یابد که فرد ترجیح می‌دهد مجددا ماری جوانا مواد مخدر مصرف کند. چاره چیست؟ چیزی که باید بدانید این است که بسیاری از اثرات ترک گل در 7 تا 10 روز اول از بین می‌روند ولی علائم روانی آن همچنان باقی می‌مانند که کمک یک فرد درمانگر به شدت حس می‌شود. بنابراین لازم است با استفاده از روش های ترک ماری جوانا که برمحور روان درمانی است اقدام به ترک این ماده مخدر کنید.

سخن آخر

همیشه اولین مرحله در ترک اعتیاد به گل، افزایش آگاهی است. به همین دلیل همیشه در خاطر داشته باشید که شاید مصرف ماری جوانا یا مصرف گل مواد مخدر برای چند ساعتی باعث ایجاد حس سرخوشی در شما شود، اما در نهایت با بالا رفتن میزان مصرف تان، شما به این ماده مخدر اعتیاد پیدا خواهید کرد. اگرچه ترک گل ممکن است از لحاظ جسمی شبیه به مواد مخدری مثل هروئین یا الکل نباشد، اما اعتیاد روان شناختی آن بسیار قدرتمند است. به همین دلیل لازم است با دیدن نشانه های گل کشیدن در فرد،  او را تشویق کنید تا در اسرع وقت به مراکز ترک ماری جوانا مراجعه کرده و مراحل درمان را تحت نظر افراد متخصص آغاز کند. برای تجربه بهترین روش ترک ماری جوانا تنها یک راه امن و قابل اعتماد وجود دارد وآن هم استفاده از خدمات کلینیک ترک ماری جوانا در مرکز پیام تندرستی است.

خدمات کلینیک پیام تندرستی برای درمان اعتیاد گل

سیر درمان اعتیاد در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد و اعصاب و روان پیام تندرستی که بهترین مرکز ترک گل (ماری جوانا) است، با استفاده از به روز ترین متدها و استانداردترین روش ها انجام می‌گیرد. خدماتی که در بهترین بیمارستان ترک اعتیاد باید انجام شود شامل بررسی‌های تشخیصی، درمان‌های دارویی و غیر دارویی، مشاوره و جلسات روان شناختی به صورت فردی یا گروهی است.

خدمات ارائه شده در مرکز پیام تندرستی:

  1. خدمات اورژانسی و شبانه روزی به صورت ویژه
  2. استفاده از به روزترین روش های ترک اعتیاد مواد مخدر
  3. انجام تمام آزمایش های پزشکی
  4. همراهی پزشک متخصص در مراحل درمان
  5. پرستار 24 ساعته
  6. بستری تفکیک شده و اختصاصی
  7. امکانات هتلینگ و رفاهی که فضای اختصاصی همراه با امکانات تردمیل، میز تنیس و … در اختیار بیمار قرار داده می شود.
  8. پیگیری پس از درمان
  9. خدمات روانپزشکی و روانشناختی ترک اعتیاد

مراحل بستری در کلینیک پیام تندرستی:

  1. مشاوره اولیه بستری
  2. پذیرش بیمار
  3. آزمایش خون و تست اعتیاد
  4. شرح حال بیمار از خانواده و همراه بیمار و خود بیمارتوسط روانشناس
  5. ویزیت روانپزشک
  6. دریافت داروهای اولیه بعد از ویزیت دکتر
  7. و در انتها بستری انجام می شود.

درمان با داروهای روانپزشکی انجام می شود که هیچ گونه وابستگی در شخص ایجاد نمی کنند. در طی دوره بستری نیز ویزیت روانشناس جهت سیر بیماری و ریشه یابی علت اعتیاد، ویزیت روانپزشک جهت تغییر دوز داروها نیز انجام می شود.

جديدترين روش مصرف داروي نالتروكسان استفاده از ايمپلنت آن است. از ويژگي هاي اين روش استفاده طولاني مدت بدون نياز به مصرف روزانه خوراكي آن است با اين روش همواره مقدار مشخصي از دارو وارد بدن ميشود.در درمان اعتياد و وابستگي به انواع مخدر ها مانند هروئین  و… و همچنين درمان وابستگي به الكل و ديگر مواد توهم زا ها مثل ماري جوآنا ( حشيش ) ، گل و … نيز مؤثر است ، اين روش باعث كاهش وسوسه ي فرد براي مصرف مجدد و هم چنين بروز علائم محروميت ناشي از عدم مصرف مواد مخدر ميشود و افرادديگر لذتي از مصرف نمي برنددر كلينيك تخصصي روانپزشكي و ترك اعتياد پیام بعداز سم زدايي ، كاشت نالتروكسان توسط جراح انجام ميشود و فرد بهتر است براي رواندرماني هفته اي يكبار به روانشناس و ماهي يكبار براي ويزيت روانپزشكي با دكتر خود در ارتباط باشد تا به نتيجة قطعي و بهبودي كامل خود برسد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد روش های بستری مربوط به هر ماده مخدر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد ترک گل

  1. بهترین روش برای ترک اعتیاد گل (ماری جوانا) چیست؟

انتخاب بهترین روش ترک اعتیاد ماری جوانا یا گل به میزان مصرف فرد و شرایط سنی بستگی دارد که زیر نظر متخصص باید انجام شود.

  1. ترک ماری جوانا (گل) چند روز طول می کشد؟

مدت زمان ترک گل یا ماری جوانا معمولا بین 1 تا 3 هفته خواهد بود که به میزان دوز مصرفی فرد بستگی دارد و با توجه به آن برنامه درمانی مشخص می شود.

  1. گل یا ماری جوانا را چگونه باید ترک کرد؟

برای ترک، مرکز معتبر ترک گل (ماری جوانا) را باید انتخاب کرد که برنامه درمانی مناسب شرایط فرد را زیر نظر متخصص مجرب تنظیم کند.

مدیرسایت
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان