کیت تست اعتیاد و نحوه استفاده از آن

کیت تست اعتیاد و نحوه استفاده از آن
مدیرسایت
16 ژوئن 2019

احتمالا هیچ یک از ما حس خوشایندی نسبت به آزمایشگاه رفتن و آزمایش دادن نداریم. همیشه راه‌هایی که دردسر کمتری دارند طرفداران بیشتری دارند. به همین دلیل است که معمولاً انواع دستگاه‌های تست در منزل، از بازار فروش خوبی برخوردارند. بعد از دستگاه تست بارداری در منزل، کیت های تست اعتیاد جزو پرفروش‌ترین دستگاه‌های تست خانگی هستند. روش کار با هر تکنولوژی و دستگاهی از داشتن آن مهم‌تر است. اگر به دنبال این هستید که بدانید کیت تست اعتیاد چیست؟ یا نحوه استفاده از کیت تست اعتیاد چگونه است؟ با ما همراه باشید:

کیت تست اعتیاد چیست؟

طبیعی است که همه ما انسان ها به دنبال روش هایی باشیم که ما را زودتر به نتیجه برسانند. اما یادمان باشد که همیشه راه های آسان لزوما کم خطاترین و بهترین گزینه نیستند و حتی در برخی موارد درصد خطای آن‌ها بالا می رود. گزینه های مختلفی برای تست اعتیاد وجود دارد، از آزمایش های تخصصی گرفته تا دستگاه های تست اعتیاد خانگی که می توان از آن ها استفاده کرد. با وجود اینکه معمولا تست های خانگی حتی با درصدی خطا مواجه هستند اما اگر شرایط استفاده از آن به درستی رعایت شود، جزو ساده ترین روش های فوری برای رسیدن به جواب محسوب می شوند.

کیت تست اعتیاد و انواع آن - کلینیک پیام تندرستی

در مورد استفاده از دستگاه های سنجش اعتیاد نیز می توانید با تهیه کیت تشخیص اعتیاد در منزل، برای خود یا عزیزانتان از مبتلا بودن به اعتیاد اطمینان حاصل کنید. در صورت مثبت بودن می توانید با مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی تهران یا سایر شهرستان ها بزرگ ترین قدم را در زندگی بردارید و برای درمان اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: ترک اعتیاد شیشه در مرکز پیام تندرستی همراه امکانات هتلینگ و رفاهی

انواع کیت تست اعتیاد

کیت های تست اعتیاد در انواع مختلفی ارائه می‌شوند که هر کدام با روش خاص خود برای تشخیص یک ماده مخدر به کار می‌روند. در ادامه با برخی از انواع دستگاه‌های تست اعتیاد آشنا می شویم.

تشخیص اعتیاد با روش تست ادرار یا تست اعتیاد نواری

دستگاه تست اعتیاد از طریق نمونه ادرار که به آن تست اعتیاد نواری هم می گویند، به راحتی قابل استفاده در منزل است. با قرار دادن یک قطره از ادرار فرد روی نوار دستگاه، وجود ماده مخدر در ادرار فرد تشخیص داده می شود.

تشخیص اعتیاد با روش تست ادرار

 راه های کیت سه کاره و 10 کاره تست اعتیاد

کیت های سه کاره ای هم در بازار موجود هستند که زیر مجموعه همین دستگاه‌های تشخیص اعتیاد با ادرار به حساب می آیند. تنها تفاوت و مزیت کیت های سه کاره تست اعتیاد این است که همزمان می تواند وجود سه ماده مخدر را در ادرار فرد بسنجد. در این نوع دستگاه های سه کاره درصد تقلب فردی که مورد آزمایش قرار می گیرد به حداقل می رسد. ناگفته نماند کیت تست اعتیاد 5 کاره و کیت تست اعتیاد 10 کاره هم برای تشخیص اعتیاد با توانایی تست مواد مخدر بیشتر نیز در بازار موجود است.

کیت های بزاقی برای تست اعتیاد

کیت‌ های بزاقی هم مانند کیت های ادراری جزو روش های تست اعتیاد سریع محسوب می ‌شوند. با قرار دادن این کیت‌ ها در دهان فرد از روی واکنش بزاقی او، مصرف مواد مخدر تشخیص داده می شود. زمان تشخیص این دستگاه نسبت به کیت تست اعتیاد با ادرار کوتاه ‌تر است. این دستگاه فقط 24 تا 48 ساعت وجود ماده مخدر در بدن فرد را نشان می ‌دهد.

از آنجایی که هیچ کس به اندازه خود فرد نمی تواند از ابتلا به سوء مصرف مواد مخدر در خود آگاه باشد، بنابراین اگر فردی احتمال وجود اعتیاد در بدنش را می دهد نباید صرفا به جواب منفی تست خانگی بسنده کند. در این شرایط بهتر است با مراجعه فرد به کلینیک تست اعتیاد از نتیجه قطعی اعتیاد یا عدم اعتیاد او اطمینان حاصل شود.

کیت های بزاقی برای تست اعتیاد

 

 

نحوه استفاده از کیت تست اعتیاد

کیت های تست اعتیاد به مواد مخدر از طریق وجود ماده آنتی بادی مونوکلونال عمل می کند. این ماده با مواد مخدر موجود در بدن افراد مبتلا به اعتیاد واکنش می دهد و اعتیاد یا عدم اعتیاد فرد را بدون آزمایش مشخص می کند. روش خواندن نوار های تست اعتیاد یکی از سوالات شایع است که به توضیح آن می پردازیم.

فرض کنید می خواهیم وجود مخدر متادون را در بدن بسنجیم. برای این روش از آنتی بادی مونوکلونال همین ماده در کیت مخصوص خود استفاده می شود. دو خط روی نوار کیت تست اعتیاد وجود دارد که یکی از آن ها خط کنترل بوده و باید در تمامی حالت ها دیده شود. اما خط رنگی روی نوار در صورت وجود ماده متادون در ادرار فرد بالا آمده و دیگر دیده نمی شود که این عمل به معنای مثبت بودن جواب تست است. در نظر داشته باشید برای اینکه تست نتیجه مثبت نشان بدهد باید میزان حداقلی از ماده مخدر در نمونه ادرار وجود داشته باشد که این میزان برای هر مواد مخدری متفاوت است.

نحوه استفاده از کیت تست اعتیاد

شرایط و زمان استفاده از کیت تست اعتیاد نواری چیست؟

باید در نظر داشته باشید که کیت نواری تست اعتیاد برای تشخیص هر ماده مخدری متفاوت است. در مورد تشخیص مخدرهایی مانند هروئین، تریاک، مرفین و کراک تا 72 ساعت بعد از مصرف هم وجود ماده مرفین تشخیص داده می شود. برای انجام این تست مهم نیست چه ساعتی از شبانه‌ روز نمونه ادرار گرفته شود، حتی اگر نمونه گرفته شده در دمای 2 تا 8 درجه سانتی ‌گراد نگهداری شود تا 48 ساعت هم می ‌توان تست را انجام داد.

کیت های خانگی تست اعتیاد چند درصد خطا دارند؟

این کیت ‌ها دستگاه هایی ارزان قیمت هستند که کمتر از 20 ثانیه وجود ماده مخدر را در بدن فرد مشکوک به اعتیاد می ‌سنجند. به طوری که اگر فردی یکی از مواد مخدر اصلی را مصرف کرده باشد تا 72 ساعت تست مورفین او مثبت نشان داده می شود. نکته قابل توجه این است که دستگاه تست اعتیاد فقط برای تشخیص گروه خاصی از مواد مخدر عمل می کند. به عنوان مثال برای تشخیص و ترک شیره تریاک و دیگر مواد مرفین دار قابل مصرف است اما معمولا الکل را نشان نمی دهد. میزان عملکرد موفق این کیت ‌های تشخیص فوری اعتیاد 5/99 درصد است؛ به این معنی که از هر هزار نفر 5 تا 6 مورد، تشخیص نادرست دارد.

درصد خطای کیت های خانگی تست اعتیاد

به هرحال مرحله تشخیص اعتیاد مرحله مهمی است که گاهی نیاز است چند روش تست با هم انجام شود تا نتیجه دقیقی به دست آید. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که قبل از اقدام به ترک هر ماده مخدر، از ترک اعتیاد به الکل گرفته تا ترک هروئین باید با روش های صحیح و مدرن ترک اعتیاد آشنا شویم، سپس برای فرآیند ترک اقدام کنیم.

 

سوالات متداول درمورد کیت تست اعتیاد

آیا کیت تست اعتیاد در داروخانه وجود دارد؟

انواع کیت‌های تشخیص اعتیاد در داروخانه‌ها موجود هستند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را تهیه و استفاده کنید.

نحوه گرفتن تست اعتیاد با کیت چگونه است؟

تست اعتیاد نواری، کیت سه کاره تست اعتیاد و کیت های بزاقی برای تست اعتیاد موجود هستند که روش استفاده از هر یک متفاوت است.

میزان خطای کیت‌های خانگی تا چه میزان است؟

کیت‌های تست اعتیاد گروه خاصی از مواد مخدر را تشخیص می‌دهند و معمولا قادر به تشخیص الکل نیستند. 5.99 درصد عملکرد این کیت‌ها موفق است و از هر 1000 نفر امکان تشخیص نادرست تنها برای 5 یا 6 نفر وجود دارد.

3/5 - (41 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

سلام من میخاستم بدونم که نوع تستی که در ازمایش گرفته میشه چی هست همون نمونه ی اولیه منظورمه نه tlc.مثلا نواری موجود در داروخانه ها هست یا چیزی پیشرفته تر.لطفا توضیح بدین ممنونم

ممل
8 دسامبر 2020

    با سلام سه عامل بررسی میشود

    کلینیک پیام تندرستی
    10 آگوست 2021

سلام دوست عزیز
پاسخ شما در حوزه تخصص ما نیست.

کلینیک پیام تندرستی
8 دسامبر 2020

سلام .تشکر از مطالب مفیدتون
خواستم بدونم آیا زولپیدم تست اعتیاد رو مثبت میکند؟
و این که من روزی یک هشتم متادون مصرف میکردم، اونم مدته سه الی ۴ ماه ، الان روز پنجم هستم ولی همچنان
فقط متادون مثبته.چیکار کنم موندم

برزو صادقی
9 ژانویه 2021

    با سلام زولپیدم تست بنزودیازپین را مثبت می کند تست متادون شما قطعا در 1 هفته منفی نخواهد شد .

    کلینیک پیام تندرستی
    1 می 2021

    با سلام قرص زولپیدم آزمایش اعتیاد شمارو مثبت نمی کند.متادون شما 2 الی 3 هفته مثبت خواهد بود

    کلینیک پیام تندرستی
    8 آگوست 2021

باسلام خسته نباشید به شما عزیزان خواهشمندم هرچی سریع به پاسخ من جواب: من میخام بدونم چطوری نتیجه تست معتاد بودن شخص بدونم?خواهشن جواب بدین

مهدی یدولاهی
28 ژانویه 2021

    با سلام با آزمایش اعتیاد در آزمایشگاه و مراکز تخصصی

    کلینیک پیام تندرستی
    1 می 2021

    با سلام با مراجعه به کلینیک ها یا آزمایشگاه ها

    کلینیک پیام تندرستی
    8 آگوست 2021

سلام و درود.
ببخشید من الان کلاس دوازدهم هستم در کلاس ششم ابتدایی تا هفتم متوسطه بر اثر دوستان بد تقریباً سه تا چهار پاکت سیگار کشیدم ، ولی تا الان که تقریباً ۵ تا ۶ سال میگزره دیگه لب به این چیز نزدم.
خواستم برم نیروی انتظامی خواستم ببینم در تست اعتیاد اثر میمونه یا خیر.
ممنون

رضا شیبانی
15 آوریل 2021

    با سلام خیر مشخص نمی شود.

    کلینیک پیام تندرستی
    18 آوریل 2021

    با سلام خیر

    کلینیک پیام تندرستی
    8 آگوست 2021

سلام.
خسته نباشید.
ببخشید من ۲ سال پیش ۵ پاکت سیگار یا به عبارتی ۳۰ عدد نخ سیگار کشیدم،ولی دیگه تا حالا نکشیدم خواستم ببینم در آزمایش خون مشخص میشه یا نه.
اگه بخواد مشخص نشه باید چند سال بگزره.
خیلی خیلی ممنون میشم جواب بدین
تشکر

حسینی راد
29 آوریل 2021

    با سلام خير مشخص نمي باشد.

    کلینیک پیام تندرستی
    1 می 2021

سلام در آزمایش کیت چند کاره استفاده میشود؟

mahsa
1 می 2021

    با سلام دوست عزیز در آزمایشگاه های مختلف کیت های متفاوتی گرفته می شود

    کلینیک پیام تندرستی
    1 می 2021

    با سلام
    سهعامل بررسی میشود

    کلینیک پیام تندرستی
    8 آگوست 2021

    باسلام
    سه عامل بررسی خواهد شد

    کلینیک پیام تندرستی
    8 آگوست 2021

    با سلام
    سه عامل بررسی میشود

    کلینیک پیام تندرستی
    8 آگوست 2021

سلام خسته نباشید
شرمنده تست قلیان میوه ای نیز مثبت میشود؟ اگه قلیان میوه ای میکشیم باید چ مدتی ان را ترک کنیم تا تست منفی شود؟

امیررضا صبوری
18 می 2021

    با سلام خیر

    کلینیک پیام تندرستی
    16 جولای 2021

    سلام خیر

    کلینیک پیام تندرستی
    3 آگوست 2021

    با سلام خیر تست اعتیاد منفی می باشد.

    کلینیک پیام تندرستی
    3 آگوست 2021

    با سلام خیر مثبت نمیشود

    کلینیک پیام تندرستی
    8 آگوست 2021

    با سلام قلیان تست مواد را مثبت نمی کند

    کلینیک پیام تندرستی
    9 آگوست 2021

سلام ببخشید یه سئوال داشتم
من دیابت دارم و ماری‌جوانا استفاده میکنم و برای دیابت هم باید یه آزمایش خون و ادرار بدم ولی مربوط به اعتیاد نیس آزمایش آیا thc نشان میده در آزمایش یا باید حتما آزمایش اعتیاد بگیرن تا نشون بده ؟
لطفاً اگه میشه جواب بدبن

حسین حسینی
2 ژوئن 2021

    با سلام خیر آزمایش اعتیاد فقط

    کلینیک پیام تندرستی
    3 آگوست 2021

    با سلام خیر

    کلینیک پیام تندرستی
    8 آگوست 2021

    با سلام حتما نیاز به آزمایش اعتیاد می باشد

    کلینیک پیام تندرستی
    8 آگوست 2021

    با سلام خیر فقط در آزمایش اعتیاد مشخص می شود

    کلینیک پیام تندرستی
    9 آگوست 2021

سلام من تست اعتیاد دارم و میخوام بدونم که چی بخورم که تست رو منفی کنه؟میگن متادون منفی میکنه

میلاد یوسفی
27 جولای 2021

    با سلام خیر متادون تست شما را منفی نمی کند.

    کلینیک پیام تندرستی
    2 آگوست 2021

    با سلام در خصوص ترک مشاوره خواهیم داد.

    کلینیک پیام تندرستی
    9 آگوست 2021

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان