تاثیر چسب نیکوتین در ترک سیگار چقدر است؟

چسب نیکوتین برای ترک سیگار
مدیرسایت
11 آوریل 2020

ترک سیگار یکی از شایع‌ترین مواردی است که روزانه افراد زیادی به آن فکر می‌کنند. اما ترک سیگار هم مانند ترک سایر مواد اعتیاد زا، روند درمان خاص خودش را دارد. بسیاری از افرادی که با عزمی جزم برای ترک سیگار اقدام می‌کنند، در ابتدا و به علت عدم آگاهی و برنامه ریزی، به علت ترک یکباره و عدم استفاده از نیکوتین با عوارض‌های سختی از جمله سر درد، بی‌قراری، اضطراب، اختلال در خواب و حتی مشکلات گوارشی مواجه می‌شوند و همین مسئله آن‌ها را از ادامه فرآیند ترک دور می‌کند.

حالا اگر شما هم اراده لازم برای ترک سیگار را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با چسب نیکوتین، یکی از ساده‌ترین روش‌های محرک برای ترک سیگار آشنا کنیم.

 

توجه داشته باشید که این متن تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و شما می‌توانید برای تهیه چسب نیکوتین برای ترک سیگار به داروخانه مراجعه نمایید.

 

چسب ترک سیگار nicotinell چیست؟

چسب نیکوتین یکی از عوامل محرک در عمل ترک اعتیاد به سیگار به حساب می‌آید. استفاده از آن سختی و مشکلاتی ندارد و فرد می‌تواند از آن به عنوان راهی برای کنار گذاشتن سیگار استفاده کند.

چسب ترک سیگار همان طور که از نامش پیداست یک چسب ساده است که از نیکتون و سایر گیاهان دارویی تشکیل شده است. این چسب روی مچ دست فرد داوطلب بسته می‌شود و به واسطه آن مقدار کمی نیکوتین از طریق پوست فرد جذب و وارد خون می‌شود. این فرآیند موجب می‌شود تا فرد سیگاری شوک سنگین ترک نیکوتین را نداشته باشد و بتواند بدون لب زدن به یک نخ سیگار، آرام آرام عادت بدنی خود را از اعتیاد به مصرف نیکوتین رها کند.

چسب ترک سیگار nicotinell موثر ترین راه برای ترک دخانیات

چسب ترک سیگار چگونه موجب ترک سیگار می‌شود؟

روانشناسی ترک اعتیاد بر این باور است که چسب سیگار نیکوتین‌دار همانند همراهی است که از اعتیاد و وابستگی فرد سیگاری حمایت می‌کند. البته این روش تنها با چسباندن آن روی پوست اثر‌گذار نیست، چرا که فرد سیگاری هم مانند سایر افرادی که به انواع مواد مخدر معتاد هستند به حمایت و همراهی اطرافیان خود نیاز دارد تا روند ترک اعتیاد به دخانیات هر چه سریعتر و آسان‌تر انجام شود.

چسب نیکوتین، ترک سیگار

چسب ترک سیگار از چه موادی تشکیل شده است؟

حالا شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اصلا این چسب ترک سیگار از چه موادی ساخته شده است؟

عمده مواد تشکیل‌دهنده که به صورت فشرده در این چسب قرار گرفته‌اند از گیاهانی نظیر لوبلیا، گیاه بلغم‌آوری که به عنوان تنباکوی هندی خاصیت آرام‌بخشی دارد، گیاه درخت گنه گنه تنظیم‌کننده ضربان قلب، مسکن درد و گیاهان تسکین‌دهنده ای از جمله Inflata ،Nux Vomica ،Staphysagria  Phosphoricum ، Calcarea Phosphorica تشکیل شده است.

ترک سیگار با استفاده از چسب نیکوتین

آیا برای خرید چسب نیکوتین به نسخه پزشک نیاز است؟

استفاده از چسب ترک سیگار نیکوتین برای افرادی که به استعمال دخانیات اعتیاد پیدا کرده‌اند، محدودیتی ندارد و نیازی به مراجعه به پزشک نیست و با مراجعه به داروخانه می‌توانید چسب نیکوتین برای ترک سیگار را تهیه کنید.

نحوه استفاده از چسب ترک سیگار

روش استفاده روزانه از چسب ترک سیگار بسیار ساده است. کافی است شما چسب مورد نظر را روی پوست خود بچسبانید و پس از آن به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید. در نظر داشته باشید هر چسب تنها ۲۴ ساعت قابل استفاده است و پس از آن باید عوض شود.

استفاده از چسب نیکوتین، حس بد یا درد روی پوست ایجاد نمی‌کند اما اگر وجود چسب روی پوست برای شما آزار‌دهنده است می‌توانید در هنگام ساعات خواب شبانه آن را از پوست خود بکنید.

روش استفاده روزانه از چسب ترک سیگار

آیا استفاده از چسب نیکوتین روند ترک سیگار را تند‌تر می‌کند؟

بسیاری از افرادی که چسب نیکوتین را ساده‌ترین روش برای ترک دخانیات به حساب می‌آورند، این سوال را در خاطر دارند که آیا استفاده از این روش روند ترک اعتیاد را سریع‌تر می‌کند یا خیر! در پاسخ به این سوال بهتر است که یک بار برای همیشه این مسئله را به خاطر داشته باشیم که روند ترک اعتیاد به سیگار مانند ترک الکل و سایر مواد مخدر به روحیه و اراده شخص بستگی دارد. کما اینکه استفاده از این چسب‌های ترک اعتیاد نیز به استفاده مکرر و پیاپی، حتی پس از اتمام مراحل ترک بستگی دارد.

مدت زمان استفاده از چسب نیکوتین برای ترک چقدر است؟

مدت زمان استفاده از چسب ترک سیگار نیکوتین بطور متوسط باید بین ۳۰ تا ۵۰ روز و یا حتی بیشتر باشد. با توجه به اینکه هر کدام از بسته‌های چسب نیکوتین دارای ۱۴ ورق چسب یکبار مصرف هستند، متقاضی می‌بایست تا پایان زمان مصرف و حتی بعد از زمانی که حس نیاز به مصرف نیکوتین را حس نمی‌کند، بیش از ۵ بسته از این برچسب ترک سیگار را استفاده کند.

مدت زمان استفاده از چسب نیکوتین برای ترک

آیا استفاده از چسب ترک سیگار nicotinell عوارض جانبی به همراه دارد؟

به طور کلی استفاده از برچسب ترک سیگار نیکوتین که امکان تهیه آن از داروخانه وجود دارد، برای افراد عوارض به همراه ندارد، چرا که این برچسب‌ها از مواد سرطان‌زا و شیمیایی ساخته نشده و تمام موادی که برای ساخت این محصول مورد استفاده قرار گرفته، مواد طبیعی و گیاهی است. اما در مواردی التهاب، خارش و قرمزی سطح پوست در اثر استفاده روزانه از برچسب نیکوتین را تجربه کرده‌اند.

در نهایت حتماً این مسئله را مد نظر داشته باشید که استفاده از مواردی مانند چسب ترک سیگار، سیگار الکترونیکی، آدامس نیکوتین و سایر موارد رایج برای ترک دخانیات، تنها یک راه میان‌بر برای ترک به حساب می‌آیند. در انتها اراده و عزم جزم افراد، مهم‌ترین عامل برای ترک مواد اعتیاد زا از جمله سیگار است.

3.3/5 - (23 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

سلام خسته نباشید ببخشید چسب ترک سیگار نیکوتین میخوام شما دارین

فرامرز غفوری
18 می 2020

سلام وقت بخیر من که یکبار استفاده کردم خیلی راضی بودم ازش

حامد محمدزاده
7 ژوئن 2020

باسلام خسته نباشید می‌خوام سیگارو ترک کنم

محمد علی ریگی
8 جولای 2020

    سلام نیاز به دارو درمانی و رواندرمانی می باشد.

    کلینیک پیام تندرستی
    16 جولای 2021

سلام
شما چسب ترک سیگار دارید؟ اگر دارید قیمتش چند است؟
با تشکر

علیرضا عابدینی
4 دسامبر 2020

    سلام دوست عزیز
    خیر، از داروخانه تهیه کنید.

    کلینیک پیام تندرستی
    8 دسامبر 2020

سلام و عرض ادب خدمت شما و همکارای محترم یه سوال داستم خدمتتون بنده چطور میتونم و از کجا چسب ترک سیگار رو تهیه کنم

حسین شکیبایی
13 فوریه 2021

    با سلام وارد نمی شود

    کلینیک پیام تندرستی
    9 آگوست 2021

میشه راهنمایی کنید از کدام منبع میتونم تهیه کنم چسب نیکوتین رو؟

حسین شکیبایی
13 فوریه 2021

    با سلام اطلاع نداریم.

    کلینیک پیام تندرستی
    16 جولای 2021

سلام و وقت بخير .جهت خريد برچسب ترك سيگار مزاحم شدم .لطفاً راهنمايي بفرماييد جهت خريد و استفاده .
ممنونم

غلامرضا جعفري
20 آوریل 2021

    با سلام متاسفانه چسب نیکوتین موجود نمی باشد . داروهای جدیدتر برای ترک سیگار هستند جهت هماهنگی وقت وزیت با کلینیک تماس حاصل فرمایید.

    کلینیک پیام تندرستی
    25 آوریل 2021

با سلام .من متقاضي خريد بر چسب ترك سيگار هستم.
چطور ميتونم تهيه كنم .لطفاً راهنمايي كنيد نحوه خريد رو !!???
٠٩١٢٣٩٦٠٨٩١

جعفري
11 می 2021

    با سلام موجود نیست

    کلینیک پیام تندرستی
    16 آگوست 2021

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان