تاثیر مواد مخدر بر سلامت جنسی چیست و چه علائمی ایجاد می‌کند؟

رابطه جنسی و اعتیاد
مدیرسایت
2 اکتبر 2021

قطعا قسمت مهمی از زندگی زوج‌ها روابط زناشویی و مسائل جنسی است. همه ما در گوشه کنار این موارد را شنیده‌ایم که سوء مصرف مواد مخدر در روابط جنسی بهبود ایجاد می‌کند. می‌توان گفت یکی از دلایل مهم اینکه امروزه آمار ابتلا به مواد مخدر افزایش یافته است نیز همین مورد است. افراد با این طرز تفکر که با استفاده از مواد مخدر روابط خود را بهبود می‌بخشند به یک مصرف کننده تبدیل می‌شوند. ولی استفاده از مواد مخدر نه تنها به روابط شما کمک نخواهد کرد و نتیجه مثبتی در بهبود عملکرد جنسی شما نخواهد داشت، بلکه موجب بروز مشکلات جنسی و تاثیر منفی بر روابط شما را به دنبال خواهد داشت که سم زدایی سریع در اعتیاد می تواند بهترین راه حل برای رهایی از این مشکل باشد. برای دانستن اینکه مواد مخدر چگونه سلامت جنسی شما را تهدید می‌کند و سلامت جنسی شما را به خطر می‌اندازد و مشکلاتی برای شما ایجاد می‌کند، همچنین تاثیر مواد مخدر بر سلامت جنسی چیست، در ادامه با این مقاله از سایت ما در کلینیک پیام تندرستی همراه باشید.

اثر مواد مخدر بر عملکرد جنسی

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم افراد با این باور غلط که مواد مخدر تاثیر مثبتی بر روابط جنسی آن‌ها می‌گذارد به یک سوء مصرف کننده مواد مخدر تبدیل می‌شوند. استفاده سوء از مواد مخدر در ابتدای کار شاید برای شما تاثیراتی داشته باشد که شما فکر کنید که حرف دیگران درست بوده و تاثیرات مثبتی دارد؛ ولی شما حواستان به عوارضی که به همراه دارد نیست. شما پس از چند بار مصرف مواد مخدر ناخواسته تبدیل به یک مصرف کننده دائمی‌خواهید شد و این شروعی خواهد بود برای بروز مشکلات.

بروز مشکلات در این موارد درست از زمانی شروع می‌شود که شما به آن ماده مخدر اعتیاد پیدا می‌کنید. در این مرحله نه تنها نتیجه مثبت در رابطه جنسی را به دنبال خواهد داشت بلکه نتایج منفی را خواهید دید. در این مرحله ترک کردن کار دشواری خواهد بود و شاید حتی در دید خانواده و جامعه نیز به چشم یک معتاد به نظر برسید؛ بهترین کار برای جلوگیری از اعتیاد به دلیل بهبود روابط جنسی جلوگیری از این کار در همان اوایل سوء مصرف است. شاید شما این مورد را حتی ندانید که اثرات منفی مواد مخدر نه تنها بر روابط جنسی بلکه در خیلی از حوزه‌های دیگر نیز تا مدت زیادی پس از ترک با شما خواهند بود. در ادامه قصد داریم بررسی مختصری بر اثرات مواد مخدر بر روابط جنسی و عملکرد جنسی داشته باشیم.

• اثر مواد مخدر بر عملکرد جنسی آقایان: یکی از مهم‌ترین مواردی که ممکن است سلامت جنسی آقایان در اثر مواد مخدر به خطر بیفتد، مشکلات اسپرم و بارور بودن اسپرم‌ها است. اعتیاد و مواد مخدر باعث می‌شود که اسپرم‌ها در آقایان ضعیف شوند و به همین علت ممکن است، افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند، بر اثر ناتوانی اسپرم‌ها و ضعیف بودنشان دچار مشکلاتی همچون بچه دار نشدن شوند.

• اثر مواد مخدر بر عملکرد جنسی خانم‌ها: همان‌طور که مواد مخدر برای آقایان در زمینه جنسی تاثیرات منفی دارد این مورد برای خانم‌ها نیز وجود دارد. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای خانم‌ها به وجود بیاید اشاره کرد مشکلات تخمک گذاری و باروری و حتی سلامت جنین اشاره کرد. مشکلاتی که ممکن است خدایی ناکرده دچار آن شوید می‌توان به کم خونی دوران بارداری، سقط جنین اشاره کرد؛ برای خود جنین و نوزاد نیز ممکن است با مشکلاتی از قبیل مشکلات انعقاد خون، مشکلات بینایی و شنوایی، تیروئیدیسم و… روبه‌رو شوند.

اعتیاد به مواد مخدر و کاهش میل جنسی

از دیگر مواردی که ممکن است افراد پس از اعتیاد به مواد مخدر آن را تجربه کنند کاهش میل جنسی است. اکثر افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند اعم از مرد و زن میل جنسی خود را از دست می‌دهند و علاقه‌ای به داشتن رابطه جنسی ندارند. تاثیر مواد مخدر بر میل جنسی زنان و تاثیر مواد مخدر بر میل جنسی مردان یکی است و نباید این باور را داشت که اگر خانمی یک مصرف کننده است دچار مشکلات کاهش میل جنسی نخواهد شد؛ این مشکل هم برای خانم‌های درگیر اعتیاد است و هم مردانی که مصرف کننده مواد مخدر هستند. عدم میل به رابطه جنسی ممکن است موجب بروز مشکلات بزرگی در روابط خانوادگی بیمار و فرد معتاد بشود. پس اگر با این تصور که سوء مصرف مواد مخدر می‌تواند راه درمانی برای روابط شما باشد هستید دچار اشتباه بزرگی شده‌اید. ولی از بابت این موارد نگرانی نداشته باشید زیرا اگر در مرحله سوء مصرف هستید قطعا فرایند ترک برای شما آسان‌تر خواهد بود. کاهش میل جنسی در زمانی رخ می‌دهد که شما از مرحله سوء مصرف به مرحله مصرف کننده دائمی رسیده باشید.

مواد مخدر باعث اختلالات جنسی می‌شود؟

این سوال شاید سوال خیلی از افراد باشد. همان‌طور که پیش‌تر به آن پرداختیم جواب این سوال مثبت است؛ مواد مخدر تاثیرات زیادی را بر روابط و سلامت جنسی می‌گذارد. تاثیر مواد مخدر بر سلامت جنسی خود را در اختلالاتی نشان می‌دهد که فرد به طور کامل دچار اعتیاد شده است و از یک سوء مصرف کننده تبدیل به مصرف کننده دائمی شده است. علاوه بر مشکلاتی که مواد مخدر بر عملکرد جنسی آقایان و خانم‌ها می‌گذارد می‌توان به موارد دیگری نیز در زمینه مواد مخدر و کاهش توان جنسی اشاره کرد. این اختلالات شامل موارد زیر می‌شود:

• اختلالات نعوظ در آقایان
• اختلالات ارگاسم در خانم‌ها و عدم لذت بردن از رابطه جنسی
• بروز بیماری‌های مقاربتی
• ناباروری در خانم‌ها
• تغییرات در چرخه قاعدگی خانم‌ها

ارتباط مصرف مواد مخدر و رابطه جنسی

تاثیر انواع مختلف مواد مخدر

مشکلات اعتیاد و رابطه جنسی در موارد استفاده از هر نوع ماده مخدری وجود دارد. در این بین برخی مواد مخدرها تاثیرات زیادی بر رابطه جنسی داشته که در ادامه قصد داریم شما را با این مواد مخدر‌ها و تاثیرات آن‌ها بر روابط جنسی اشاره کنیم.

• هروئین: زنانی که از هروئین استفاده می‌کنند معمولا دچار بیشتر در خطر ابتلا به سندروم پرهیز نوزادی NAS هستند. سندروم پرهیز نوزادی سندرومی است که اعتیاد از مادر به جنین منتقل می‌شود و جنین نیز به مواد مخدری که مادر مصرف می‌کند اعتیاد پیدا می‌کند.

• کوکائین: زنانی که کوکائین مصرف می‌کنند است دچار بیماری‌هایی از قبیل نیرمیگرن، تشنج در زمان بارداری، پارگی زودرس کیسه آب و جداشدن جفت از رحم شوند. ترک کوکائین باید قبل از اقدام به بارداری صورت گیرد.

• گل و ماری‌جوانا: ماده مخدر گل و توانایی جنسی رابطه زیادی با هم دارند. در بین تمامی مواد مخدرها این ماده مخدر تاثیر بسیار زیادی بر روی میل جنسی دارد. ماده مخدر گل و ماده مخدر ماری‌جوانا باعث می‌شود که سطح تستوسترون خون به‌مرورزمان کم شده و این امر باعث می‌شود که میل جنسی در افراد از بین برود.

• ترامادول:‌ ترامادول نیز با ایجاد حالت بی حسی باعث می‌شود در دراز مدت فرد مصرف کننده میل جنسی خود را از دست دهد. استفاده از این ماده مخدر در مردان باعث می‌شود که فرد مشکلات نعوظ پیدا کرده و از رابطه جنسی لذت نبرد و به مرور میل جنسی خود را به خاطر بروز مشکلات روان‌شناختی از دست دهد.

• تریاک و مشتقات آن:‌تریاک و شیره و موادی که از مشتقات و خانواده تریاک هستند باعث می‌شود که فرد دچار سستی و رخوت شود. این ماده‌های مخدر با سستی که ایجاد می‌کنند انرژی فرد مصرف کننده را کم می‌کنند و فرد با وجود انرژی کم دیگر میلی به انجام رابطه جنسی نخواهد داشت. متاسفانه در کشور ما باور افراد بر این است که مصرف تریاک و یا شیره تریاک باعث می‌شود که زود انزالی در افراد حل شود؛ ولی این یک تصور اشتباه است. ترک تریاک می توانند هورمون های بدن را دوباره به حالت تعادل در آورد. این ماده مخدر به خاطر تاثیرات لحظه‌ای که دارد این مورد را در کوتاه مدت حل می‌کند و مردان را برای مدت کوتاهی از زود انزالی راحت می‌کنند اما موردی که وجود دارد این است که افراد حتی پس از یک یا دو بار استفاده از این مخدر ممکن است به آن اعتیاد پیدا کنند. بعد از اعتیاد پیدا کردن به این ماده و یک مصرف کننده دائمی شدن فرد دچار مشکلات زیادی می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله از سایت کمپ ترک اعتیاد پیام تندرستی با نحوه تاثیر اعتیاد بر عملکرد جنسی و مشکلاتی که از بابت سلامت جنسی برای افراد به وجود می‌آورد آشنا شدیم. در ادامه این مقاله درباره رابطه اعتیاد و میل جنسی صحبت کردیم پس از آن نیز تک به تک به عوارض مخدر‌های معروف پرداختیم و عوارض مصرف آن‌ها بر روی سلامت جنسی را برای شما عزیزان شرح دادیم. در آخر به شما توصیه می‌کنیم که اگر در مرحله سوء مصرف مواد مخدر با این تصور که این کار روابط شما را بهبود می‌بخشد بهتر است در همین مرحله از اعتیاد جلوگیری کنید؛ ترک کردن در مرحله سوءمصرف خیلی راحت‌تر از زمانی است که فرد به یک مصرف کننده دائمی تبدیل شده است.

ولی حتی اگر شما به مواد مخدر اعتیاد کامل نیز پیدا کرده‌اید شما می‌توانید به کلینیک ما مراجعه کنید و با روش‌های نوین و به همراه مشاوره‌های عالی این ماده‌های مخدر خانمان سوز را ترک کرده و کنار بگذارید. برای ترک چه در مرحله سوء مصرف و چه در مرحله مصرف دائمی روش‌هایی برای ترک وجود دارد. برای به دست آوردن اطلاعات در این زمینه می‌توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید و برای دریافت مشاوره رایگان کافی است با شماره ما تماس حاصل فرمایید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما عزیزان سپاسگزاریم.

4.9/5 - (81 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان