آیا مواد مخدر باعث لاغری می‌شود؟ رابطه حشیش و شیشه با لاغری

ارتباط شیشه با لاغری
مدیرسایت
25 می 2021

شاید شما هم قضیه مصرف شیشه در آرایشگاه‌های زنانه را شنیده باشید، ماجرای کسانی که قصد سوءاستفاده از دغدغه بسیاری از بانوان (لاغری و تناسب‌اندام) را داشتند؛ اما سؤالی که بعد از شنیدن این خبر برای بسیاری پیش آمد، این بود که آیا مواد مخدر باعث لاغری می‌شود؟ این سؤالی است که چگونگی پاسخ به آن بسیار حائز اهمیت است. مواد مخدر با توجه به اثری که بر جسم می‌گذارند می‌توانند باعث لاغری باشند، اما این لاغری به قیمت سلامتی جسمی و روانی انسان تمام می‌شود.

در این مقاله به موضوع تأثیر مواد مخدر بر لاغری و سلامت جسمانی و روانی، مواد مخدر لاغر کننده رابطه شیشه با لاغری می‌پردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

اثرات منفی اعتیاد بر روی تغذیه

اعتیاد آسیب‌های جبران‌ناپذیری به روان و جسم می‌زند و برای بدن همانند سم است. یکی از این آسیب‌ها سو تغذیه است. بسیاری از مواد مخدر مستقیماً بر عملکرد دستگاه گوارش اثر می‌گذارند و باعث می‌شود بدن فرد معتاد نسبت به یک فرد معمولی، مواد مغذی بیشتری طلب کند.

البته ایجاد اختلال در عملکرد سیستم گوارشی تنها آسیبی نیست که اعتیاد به تغذیه فرد وارد می‌کند، بلکه اعتیاد باعث می‌شود که فرد معتاد به کیفیت غذای مصرفی خود اهمیتی ندهد و این موضوع مهم را در اولویت‌های پایین‌تری قرار دهد؛ علاوه بر آن مواردی مانند از دست دادن شغل براثر اعتیاد و عدم تمکن مالی برای خرید مواد غذایی مغذی ازجمله اثراتی است که اعتیاد بر تغذیه دارد.

 

ارتباط شیشه با لاغری

مشکلات تغذیه‌ای معتادان

علاوه بر سوء جذب که پیش از این به آن اشاره شد، از دیگر مشکلات تغذیه‌ای مصرف‌کنندگان مواد مخدر می‌توان به بی‌اشتهایی و پیرو آن مصرف کم‌تر مواد مغذی و ضروری برای بدن، تحلیل عضلات و اندام‌ها، افزایش دفع مواد مغذی به دلیل افزایش دفع ادرار و یا اسهال، ضایعات کبدی و تهی شدن ذخایر کبدی، همچنین غیرفعال شدن ویتامین‌ها و کوآنزیم‌هایی که در متابولیسم مواد مغذی شرکت دارند؛ علاوه بر آن، در دوران اعتیاد به دلیل این‌که فرد پریشانی‌ها و استرس‌های زیادی را تجربه می‌کند، ممکن است این احساسات عوارض جسمانی مانند استفراغ و اسهال داشته باشد که این شرایط باعث اختلال در مایعات بدن و بر هم خوردن تعادل کالریک بدن شود.

 

مواد مخدر لاغر کننده

بسیاری از سودجویان، مصرف شیشه یا همان مت آمفتامین را برای لاغری توصیه می‌کنند. امروزه که بازار داروهای لاغری بسیار داغ است، خوب است بدانیم که بسیاری از داروهایی که موجب کاهش سریع وزن می‌شوند ماده مخدر آمفتامین یا همان ماده مؤثر شیشه را دارا هستند. مصرف شیشه یا داروهای لاغری که توسط افراد غیر حرفه‌ای تولید می‌شوند، اثرات جبران ناپذیری را بر روان و جسم مصرف‌کننده می‌گذارند.

 

عوارض مصرف شیشه بر لاغری

همان‌طور که گفته شد، یکی از عوارض مصرف مواد مخدر اختلال در عملکرد سیستم گوارشی است که در نتیجه آن فرد لاغر می‌شود؛ پیش از این به رابطه شیشه و لاغری نیز اشاره کرده‌ایم، اما موضوع بسیار خطرناک این است که سودجویان و افراد غیرمتخصص در فضاهای غیر تخصصی مانند باشگاه‌ها و آرایشگاه‌های زنانه، افراد را تشویق می‌کنند که برای اینکه سریع لاغر شوند به مصرف شیشه روی بیاورند و متأسفانه برخی از افراد این موضوع را باور کرده و باهدف تناسب اندام شروع به مصرف شیشه می‌کنند.

متأسفانه باور غلطی که در رابطه با مصرف این مخدر وجود دارد این است که شیشه چندان اعتیادآور و قوی نیست، اما حقیقت کاملاً متضاد این بوده و شیشه، مخدری بسیار قوی و اعتیادآور است که مصرف‌کننده را بلافاصله در دام خود می‌اندازد و وابستگی شدید ایجاد می‌کند.

اعتیاد به شیشه، آسیب‌های روانی جدی همچون افسردگی، توهم، بی‌خوابی و مشکلات دیگری را نیز ایجاد می‌کند. علاوه بر آسیب‌های روانی، این مخدر باعث لاغری بیمارگونه و غیر طبیعی، تحلیل عضلات و از بین رفتن قوای بدن می‌شود که برای ترک باید حتما در مرکز ترک شیشه زیر نظر متخصصین مجرب باشید.

از عوارض مصرف شیشه برای لاغری می‌توان به کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن، خارش و خشکی شدید پوست، پوسیدگی دندا‌ن‌ها، بی‌قراری و مشکلات خواب، لرزش بدن، زخم‌های پوست و آکنه، کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها، افزایش ضربان قلب و فشار خون و آسیب‌های جدی به اندام‌های داخلی بدن مانند کبد، کلیه‌ها و شش‌ها اشاره کرد.

 

رابطه حشیش و لاغری

حشیش نیز مانند شیشه با تصور اینکه می‌تواند باعث لاغری شود، بسیاری را در دام اعتیاد گرفتار کرده است. مصرف حشیش نیز مانند دیگر مواد مخدر، اثرات مخربی بر جسم و روان مصرف‌کننده دارد.

از اثرات کوتاه‌مدت آن افزایش ضربان قلب، اختلال در حافظه، اضطراب و استرس، قرمزی چشم‌ها بسیاری از موارد دیگر است؛ همچنین در دراز مدت می‌تواند باعث افسردگی شدید شود.

در مورد مصرف حشیش مصنوعی باید بگوییم که آسیب‌ها جدی‌تر است؛ آسیب‌های جبران‌ناپذیر به ریه، مغز و افزایش ابتلا به سرطان‌ها فقط بخشی از آن‌هاست. این نوع حشیش نه‌تنها باعث لاغری نمی‌شود، بلکه با افزایش اشتها عامل اضافه وزن نیز هست. در صورتی که گرفتار دام اعتیاد به حشیش شده اید، سریعا برای ترک به مرکز ترک حشیش معتبر مراجعه کنید.

 

ترک اعتیاد با ورزش

ورزش و تغذیه مناسب جایگزین شیشه

برای حذف کردن شیشه باید به ورزش و تغذیه مناسب روی آورد. باید با یک پزشک مشورت کرد تا با پیروی از رژیم غذایی مناسب تمام مواد معدنی، ویتامین‌ها و پروتئین‌هایی که در تمام این مدت از بدن خارج شده و جذب نشده است، به سیستم بدن برگردد و بدن سلامتی خود را بازیابد و به روال عادی خود بازگردد؛ همچنین ورزش نقش بسیار مهمی در بهبود سلامت روان و حفظ روحیه دارد و باعث می‌شود تا عضلات تحلیل رفته بازسازی شوند.

 

سخن پایانی

لاغری و تناسب اندام امروزه به یکی از دغدغه‌های مهم تبدیل شده است و بسیاری از مردم برای دستیابی به وزن دلخواه دست به کارهای خطرناکی می‌زنند؛ این جمله را نباید هیچ وقت از یاد برد که رسیدن به اندام ایدئال نباید به قیمت سلامت جسم و روان ما تمام شود. ساده‌ترین و بهترین راه حل برای رسیدن به اندام دلخواه ورزش و تغذیه تحت نظر پزشک است؛ روی آوردن به داروهای لاغری و مواد مخدر نتیجه‌ای جز پشیمانی نخواهند داشت.

اگر در گذشته این کار را انجام داده و اکنون پشیمان هستید، ما در پیام تندرستی بهترین بیمارستان ترک اعتیاد به شما کمک خواهیم کرد تا تحت نظر مجرب‌ترین پزشکان و روان‌پزشکان اعتیاد خود را درمان کنید و به زندگی عادی بازگردید.

3.3/5 - (6 امتیاز)
مدیرسایت
دسته بندی مقاله : مقالات ترک اعتیاد
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

همین حالا تماس بگیرید

02158225
Call Now Buttonمشاوره رایگان